YZ 426

Kirjoittaja: Kari KarhuMoi! Olemme hankkineey YZ 426 (-01). Käynnistyksen kanssa on hieman ongelmia/ tekniikka hakusessa, joutuu polkemaan melko paljon. Syökö väärä tekniikka tulppia eli onko mahd tulpassa tai muualla sähköpuolella vikaa. Ajamme vain harrasteajoa, miten huollot ja varaosien saanti?

Kirjoittaja: JUSSI PITKÄHALMEItse tein saman kun Harri, mutta kylmänä poljin ryyppy päällä pari kertaa puolipuristin pohjassa "tyhjää" ja sitten tuo käynnistys. Yleensä ensimmäisellä käymään.

Suuttimet oli vakiot ja tulppana NGK CR 8 EK (muistaakseni), kaksi kärki tulppa kuitenkin! Ja mopo oli oli kans -01 mallia.

Kirjoittaja: Kari KarhuKiitos paljon vinkeistä teille kaikille. Onko tietoa mistä saisimme hankittua ohjekirjan edullisesti, jos jollain on joutavana ostamme sen ilomielin. Kaikki muutkin vihjeet kyseistä maansiirtovälinettä kohtaan otetaan huomioon.

Kirjoittaja: MIIKKA MANNILAitselläni käynnistyy tosi hyvin kunhan ei pumppaile kaasua (siinä on kiihdytys pumppu ja kasteleee tulpan) onhan käytössä oikea ryyppy hanikka eli kylmänä se pienempi (musta) myös huomattu et tulppa jossa häiriön poistaja ei oikeen toiminnu liekkö hatussa jo sellainen

Kirjoittaja: HENRI LEHTIÖMulla nyt Yz 450 ja sen käynnistän talvella kylmästä tallista. Pumppaan kaasua 2-3 kertaa ensin. Sitten polkaisen ryyppy päällä enkä koske kaasuun olleenkaan. Muutaman kerran saattaa sammua, mutta sitten jää käymään. Muistan 400:sta ja 426:sen ajoilta, että lähti ihan ok...Mutta jos ei esim.10 polkaisulla lähtenyt niin ei auttanut muu kuin tulpan vaihto. Niitä meni yllättävän usein 400 ja 426:ssa.

Kirjoittaja: Kari KarhuOnko miten kokemuksia eri tulppamerkeistä joita kannattais käyttää, yks vai kaks kärkitulppia. Mistä saisi edullisimmin hankittua mahdollisimman kattavan ohjekirjan, josta saisi vinkkejä huoltoihin ym? Reitti/ metsäajoon sopivat ratasvälitykset, ajotyyli.

Kirjoittaja: JARI SAARINENAjotyylin kyllä oppii kun moottorin kivikossa sammuttaa ja käyntiin polkee! Moottori on aika äkkiväärä. Voimaa tulee ja yhtäkkiä että pois alta. Ajotakki kannatta ostaa tarpeeksi iso, hartiat kasvaa siihen malliin. No pikkasen taidan liiotella, olen muutanan kerran metsässä kokeillut ja minulle kyllä aivan liian raju peli, ei pitkään käsissä (naruissa) pysy.

Kirjoittaja: Toni MansikkaviitaKoska oot putsannut kaasarin, mulla on 250 missä oli kans käyntiinlähtö ongelmia mutta loppuivat kaasuttimen puhdistuksen jälkeen. Oli niin täynnä santaa että oli ihme että yleensäkin lähti käymään.

Kirjoittaja: Kari KarhuAjotyylimme kaipaa kyllä todella herkistelyä, on se niin kova ja raju peli. Metsäreiteille ei olla vileä tosin päästy mutta kärrytietä on koluttu ja maata myllerrelty. Kaverit kyselleet kovasti ajoa mutta turvallisuuden nimissä ei olla kenellekkään lainattu.

Kirjoittaja: HARRI MUTKAKylmänä käynnistys paina kiksi alas kovaa vasten paina puolipuristinta ja päästä varovasti just kantin yli vapauta kiksi ylä asentoon lipsauta kaasua kaksi kertaa ja polkase räväkkä potku alas asti ,mikäli ei lähde tee sama uudestaan ilman kaasun lipsautusta ja niin muista tietenkin kylmä huikka vetää päälle.

Lämmin käynnistys
muuten sama mutta kaasuun ei saa koskea ja lämmin huikka päälle.

Jurrissa

Hana kiinni puolipuristin pohjassa kaasutäysillä ja tiuhaa peräkkäiseen tahtiin potkuja.

Omistin vastaavan pyörän näillä konsteilla lähti hyvin käyntiin