YZ-400 f.n jakopää

Kirjoittaja: Petri HeiskanenOnko kenelläkään tietoa jakopään ajoitusmerkeistä, merkkejähän siellä näyttää olevan vaikka kuinka paljon, mutta mitä verrataan mihinkin?. Ja pyörähän oli -99 mallia

Kirjoittaja: ESKO HAVIMÄKITervehdys, huoltokirjassa on erittäin hyvät ohjeet ja kuvat ajoituksesta. Virtapuolen sivuposkessa on tulppa josta näet ajoituskohdan. Kummassakin nokka-akselin ketjupyörässä on kaksi pistettä ja toiset laitetaan ulospäin venttiilikannen tasoon jolloin toiset pisteet ovat ylhäällä. YZ:ssa on muistaakseni 12 hampaan tilaa nokka-akseleiden merkkien välillä. Jos haluat enempi vääntöä koneeseen alakierroksille voit laittaa imupuolen nokan yhden hampaan myöhäiselle, toimi ainakin parissa kaverien YZ 426 hyvin jotka muutin. Tarkista ohjekirjasta ettei tule
virhettä koska siitä on 3 vuotta kun muutin nämä kaksi pyörää.

Terveisin Esko Havimäki

Kirjoittaja: Petri HeiskanenJeps. Tuo valotti asiaa paljon. Kiitokset. Menin hölmöilemään ja otin ensin kiristimen irti kun ajattelin ettei se vielä sen löysäämisen jälkeen pääse "hyppimään" hampaitten yli ...toisin kuitenkin kävi ja oli sitten enää mahdotonta tietää miten se oli ollut.