YZ 250F savuttaa

noniin elikkäs sain nytten läjättyä 01 vuoden yzf:n ja kokeilin käynnistää sitä, jotenkuten työntämällä lähti käyntii ja pysty ajamaan, mutta pakoputkesta lentää öljyä kovinki runsaasti. mietin sitte täsä että mikä ois todennäköisin vika että mistä aloittaa analysointi. ei ois kovin kiva aukasta heti koko konetta ja ostaa uutta kannentiivistettä, vaikka luultavasti on pakko. oisko ideoita?
ja toinen juttu tuommosesta 250 nelarista nii kuuluuko polkimen olla niin raskas että pittää koko painolla hypätä? tuosa ei kovin raskas ole tuo nimittäin.
kiitoksia avuista!!

Foorumit

Jonkun kerran kuivasumppukoneissa on tullut vastaan liian suuret öljymäärät.Jos seisoneeseen koneeseen kaataa öljyä niin kauan että tikussa näkyy sitä voi mennä litrakin ylimääräistä.Ei jaksa polkemalla lähteä käytiin ja ylimääräinen öljy tulee sitten pois sieltä mistä helpoiten pääsee.

laitoin 1,2litraa sieltä yläkorkista sissään (vaihdoin myös suodattimen). ja sieltä on lähteny jo aika paljo öljyä pakoputken kautta ulos. voiskohan olla mahollista että jossakin on väärin öljyholokki eikä öljy kierrä.

Terve. Jos motti oli levällään.. teitkö kannen kanssa tai tsekkasitko seetit ja sääditkö venttiilit?-> oliko venttiilissä varrenpuolella paljon öljykarstaa? Vaihdoitko venttiilivarren kumit? Itse lähtisin hakemaan vikaa kansipuolelta.Tuo vaikea käynnistyvyys viitaisi liianpieneen venttiilinvälykseen.

Oliko pyörässä jotain rikki ennen remppaa? Vaikea uskoa että venojen tiivisteistä pukkaisi läpi öljyä niin paljon että sitä tulisi havaittavasti pakoputkesta.

Itse epäilisin että männänrenkaiden ohi se sitä tavaraa työntää. Tuliko se alin siksak-rengas varmasti oikein (päät vastakkain, ei limittäin)?

Jos männän ylin rengas on väärinpäin sotkee se öljyrenkaan toiminnan ja öljyt nousee männän ohi.

ajattelin itekki että vaikia sieltä venttiilin välistä on nuin paljo lentää öljyä, putkesta tuli ruokalusikallinen öljyä ku jonku aikaa käytin. uutta konneesa on pytty, mäntä, yksi imuventtiili, kiertokanki, ja nokkaketju. otan nytte konneen pöydälle ja rupian tarkistaan että kaikki renkaat tuli oikein ja säädöt nokasa on kunnossa. kiitoksia neuvoista!

aukasin nytten tuon pytyn ja mittasin pytyn ja männän halkaisijan, pytty oli 77mm ja mäntä 76,5mm, elikkä vaihtoon meni. nytte ku kattoin mpt:ltä netistä proxin mäntää nii pittääkö mun ostaa 76,95 ; 76,96 vai 76,97? pytty on siis tuliterä. ja toinen juttu nii oisko wiseco kuin paljo kalliimpi mäntä, mistä te yleensä ostatta nuita? kiitoksia!

Btosports.com:issa näköjään Wisecon mäntä+renkaat+tiivisteet $224 plus postikulut ja verot eli varmaan jotain 250 egee yhteensä. Thumpertalk.com:issa sama satsi Yamahan omina osina jotain 125 taalaa joka on jo mun mielestä melko kohtuullista.

Tokimoton hinnastossa Wisecon mäntä+renkaat 252, eli lisäks tarttee ainakin kannen tiivisteen.

tiivisteet ostin ebaysta 25puntaa yläpään sarja, renkaat on valamiina. eli pelekän männän tarvin. 133e mpt sivuilla proxi, kestääkö se lähes samanlain ku wiseco? taitaa tuo wiseco olla suomesa aika paljo proxia kalliimpi

Ihan tästä kotimaastakin saa osia. Orkkis männän ovh on 131e.

Ei pikkunelarissa mikään kovin kauan kestä (ehkä eroja tulee jos ajaa niin kauan että \"huonoimmasta\" alkaisi paloja tippumaan mutta siinä vaiheessa tehot ovat jo tulleet aikaa sitten pihalle). Itse pistäisin orkkiksen.

Jammun osien Suomen/Euroopan hintoja on tosiaan taidettu alentaa aika rankalla kädellä, nyt yksittäiset kilkkeet kannattaa jo usein ostaa täältä.

rupiaa mennee kyllä jännäksi jo tuo rossi, laitoin uuella männällä kassaan ja ajelin jonku aikaa. sieltä ei kuitenkaa täydellisiä puristuksia löytyny, 2-vaihteella kyllä keuli mutta polkasu ei tarvinu puolipuristinta, jakso helposti ilmanki. otin imunokan kokonaan irti ja laitoin käen kurkkuu (kaasarin tosiaan irrotin kans), imi ja puhalsi ilimaa sieltä nii että käesä tuntu hyvin selevästi. eli jotaki kummaa imuventtiileisä, pakko kait se on aukasta jälleen ja kattua että mikkää venttiili ei oo kieroutunu (hyvin epätodennäköistä että ne ois ketjun laitosa ja pyörityksesä vääntyny) en tiiä sitte siitä uuesta venttiilistä että eikait sen pitäs vuotaa, oikian mittanenki oli.

hioin kaikki venttiilit ja läjäsin kannen, rupes löytymään potkua lopultaki tuosta pyörästä. nytte ku pääsin ajeleen nii mietin nuita suuttimia että pitäskö ne olla jotku muut ku USA:sa käytösä olleet kesäajan suuttimet? tyhjäkäyntiä ei tunnu olevan pyöräsä eikä kovin helposti lähde käyntii.