ylipaino

Kirjoittaja: tukevaKannattaako 80-kilosen crossiharrastelijan ostaa 125-kuutioinen?Jaksaako piikki kulkea vai pitäiskö hankkii isompi? Aattelin vaan kun noi piikkikuskit yleensä on aika kevyen näköisiä.

Kirjoittaja: pirhonen osmoentä kun kuski painaa 94kg onko piikki silloin hyvä?

Kirjoittaja: TapioKyllä se piikki tosiaan sua kuskaa ihan hyvinkin.
Mutta ei kakspuolikas mikään mahdoton ajettava ole äkkiä siihen
tottuu tosin jos se haluaa lähteä käsistä niin varmasti lähteekin voin sanoa kokemuksesta.

Kirjoittaja: Fat ErkkiKyllä se piikki sun kokosta vielä kuljettaa.
opettele ajoo sillä alkuun ja sitte kokeile isompaa.

Kirjoittaja: Kx125Kyllä 125 menee harrastajalle ihan tarpeeksi,mulla ainakin ranteet venyy ja vauhtia on ihan liikaa.Ei niin kovaa uskalla päästää kun pyörä kulkee.Nimittäin crossiradalla.Painoa on minulla 76kg.

Kirjoittaja: että kuinkatäällä niin monet kirjoittaa jotta
puolikas olis painava liian tehokas
ja vain hajoittais kuskin.
yks 125 ajava,vaihto kylläkin ajatuksissa.

Kirjoittaja: peltsiharrastelijan kannattaa ostaa kakspuolikas,koska kone tarjoaa vääntöä ja voimaa enemmän kun piikki ja näin ollen se on pitemmänpäälle nautinnollisempi ajaa.eikä koneeseenkaan tarvi paljon varaosia laittaa puhuttaessa harrastelukäytöstä.

Kirjoittaja: aivoton ajattelijaMusta on ihan sama millä kundi ajaa. Jos ei tiedä mitä haluu, kokeilee eri pyöriä ja ostaa sen kokosen ja tahtisen mikä hyvältä tuntuu. Kaikki pyörät on tänä päivänä niin tehokkaita, ettei aloittelija kaikkea kuitenkaan pysty hyödyntää. Ja kaikki ne hajoo joskus ja osat maksaa aina.

Kirjoittaja: pirhonen osmosen mitä olen kattonu niin nelari kuskeilla on isoin maha!!!!! ja silti ne ajaa pirun kovasti... joten ei se painosta ole kiinni vaan erittäin hyvästä kunnosta!!! varmaan tiedätte....

Kirjoittaja: KX250Ai ei harrastajan tarvii osia vaihtaa, no jokaisen hitusenkaan pyöräänsä kunnioittavan on ne hommat tehtävä mitä välttäväkin pyörän huolto vaatii ja voin kertoa, että kyllä sitä osaa menee :)

Puolikas, no sitä ei tarvii riuhtoa raivopäänä, kuten piikillä, vaan kun et keskittyminen herpaantuu, niin pyörä alkaa riuhtomaan kuskia, osaksi totta ja kyllä sitä oman rajansa voi selvittää käymättä sairaalan kautta, vaikka sanotaankin että ajamaan oppii vaan kantapään(sairaalan) kautta :)
HoleShooter :)

Kirjoittaja: ValmentajaMitähän jos kuski ostais ihan ensin lenkkitossut. Juoksis joka ilta n. puolen vuoden ajan ja pudottais painoa n. 10 kg. Kuntopiiriä ja pitkätoistoisia kestävyys harjotuksia lisäksi. Sen jälkeen on ihan sama onko piikki vai puolikas - tai vaikka nelisatanen nelari.

Kirjoittaja: pirhonen osmoNo onhan piikil ja puolikkaal paino eroo n.10kg, mut
ne on kuiteski niin saman mallisii, et eipä ne paljoo eroo,
ku tehoissa. Puolikas vääntää enemmän, mut kyl toi piikki
voi olla parempi, jos ei oo ajanu kovinkaa kauan, sil jaksaa
ajaa pitempää, ku se ei oo niin repivä. Ja kyllä se piikkiki
jaksaa viedä.

Kirjoittaja: AsiaaEiku kuntoilemaan kaikki.

Kirjoittaja: vesa salmelavalmentajalle vaan tiedoks et kaikkia ei kiinnosta ykstoikkonen lenkkeily vaan ostaa esim pyörän sen takia et on joku mukava liikuntamuoto,piikki ja puolikas on molemmat hyviä vihto ehtoja.

Kirjoittaja: pirhonen osmoParahin valmentaja. Laittaisitko murtomaahiihtoa harrastavan "ylipainoisen" harjoittamaan peruskuntoa crossia ajamalla? Ettei vain harrastus menisi jälleen liian vakavaksi? Hyviä vinkkejä ja vinkkejä toki tarvitaan, mutta kannustus ja innostus ovat tärkeimpiä harrastuksessa. Jokaisella olkoon oikeus omaan tasoonsa.