ykkönen jäi silmään

Joo mun vanha paska -86 kotari teki taas tosi kivan tempun(vituttaa tosi lujaa). Meinaan ykkönen jäi päälle enkä saa sitä vaihdettua pois! Jos joku tietäis jotain niksejä miten sais vaihteen vaihdettua vois vaikka kertoa.Tai kertoa ainakin syyn. Ei pitäisi olla kuitenkaan mitään hajalla koska kone ei oo ollu avattuna(mitä nyt sivulohko) ja kaikki on toiminu tähän asti. Eli aluksi koneesta on ollut sivulohko avattuna ja on ollut monta kuukautta ilman öljyjä. Sit ku pyörä valmistu oli vaihde jääny vapaalle eikä sitä saanu vaihdettua. Kevyt isku kalikalla ja vaihteet pelas.Sitten ajoin pientä koeajoa ykkösellä ja taas jäi vaihde jumiin, mutta irtosi taas kohta.Pian jäi taas jumiin enkä oo vielä tähän asti saanu irti.Kaikki toimi hyvin ennestään ja tuossa välilläkin,mutta aina joskus jumittuu.Vanhuuttako?Niin ja pyörä toimii ihan hyvin ku pistä käyntiin kytkin pohjassa ,mutta vaihde ei vaan vaihdu eikä myöskään kuulu mitään erikoisia ääniä. Poljin liikkuu vain pari senttiä eli ei paljoakaan. NIIN MITÄ NYTTEN TEHDÄ.sellanen tää stoori...

Kirjoittaja: Kai LähteenmäkiJos sinusta tuntuu, ettet enään jaksa korjata "uljastasi" niin olisin halukas osatamaan sen sinulta pois! 0500-622489 /Kaitsu

Kirjoittaja: Miikka MikkolaNo nyt on piru merrassa!Irrotin tänään kytkinkopan ja kytkimen ja katsoin onko siinä valitsinnokan kohdalla jotain paskaa. Joo oli siellä jotain paskaa, nimittäin kolme metallin palaa, jotka tarkemmin katsottuna olivat KOLME HAMMASRATTAAN HAMMASTA. Voi helvetti! Eivät olleet mitään siitä näkyvistä hammasrattaista, olivat vissiin tulleet koneen sisältä eli vaihteistosta. Ja nuo hampaat eivät olleet se syy miksei vaihteet vaihdu, ei vaihdu vieläkään. Taitaapi olla koneen aukaisu edessä ja vaihdelaatikko uusix.

Kirjoittaja: henri hakalamulla oli tänään sillai että aukaisin koneen ja laitoin käynistyspolkimen vähän väärin
ja ei vaihtanut vaihdetta mut aukasin ja laitoin uusiks niin alko pelittää

Kirjoittaja: erkki toivonenJotain paskaa vaihteensirtäjän rumpua pyörittävän nokan välissä. Tai kuten mulla joskus kytkinposken yksi pultti liian pitkä. Ottaa kiinni em. haarukkaan. Se on se pultti siinä alhaalla vaihdepolkimen akselista eteenpäin.