Yamahan,Ktm:n,Hondan pikkunelarit

Kirjoittaja: KIMMO SAARNIKertokaa kokemuksia,mielipiteitänne ym ym.....

Kiitos näin etukäteen.

Kirjoittaja: JANNE SALMINENja eikös kotarissa muuten oo wp iskarit??? en oo varma...

Kirjoittaja: JANNE SALMINENkotari on ainut josta jotain tiiän, kun satun olemaan vasta 85 cc iässä.

KTM:
+Moottori tuntuu muita merkkejä tehokkaamalta.
- Voimakas moottorijarru.
+Laatuosat, helppo saada varaosat.
- vissiin aika kova hinta.
+Hieno (mun mielestä)
- Aika huonosti saa tarrasarjoja. (jos sillä kenenkään mielestä on väliä)

tässä näitä mitä jostain olen kuullut, toivottavasti auttaa.

Kirjoittaja: Harri VanhalaSääntöjen mukaan kukin putki mitataan erikseen ja raja on kullekin putkelle sääntöjen mukainen. Teoriassa tällainen kaksiänkkärinen voi pitää kokonaisuuden kannalta 3 dB kovempaa ääntä kuin muut, jos kumpikin putki antaa sääntöihin sopivan äänitason. Käytännössä näin ei ole, sillä mittaustilanteessa putket eivät ole riippumattomia toisistaan.

Kaipa Honda haluaa rakenteestaan kaiken hyödyn ottaa irti ja tekee hiljaisen pyörän ilman merkittävää tehokäyrärangaistusta. Vaimennintilavuuden tuplaaminen antaa paljon helpotusta vaimenninsuunnittelijalle.

Kirjoittaja: LAURI MANNINENMoi!

Mulla on kokemusta 250cc 4-tahti peleistä Yamahasta (kolmen vuoden ajalta) ja Hondasta (kokeillut kaverin pyörillä). Yamahat on olleet tosi hyviä ja toimivia kaikin puolin ja ero 2-tahtiin on kyllä huima. Tehoa on riittävästi ja sitä löytyy koko tehoalueelta, mutta jostain syystä 2003 meni rivakammin ylhältä kun 2005:nen. Jousitus pikkusäädöllä erittäin hyvä ja varsinkin 2005 etuiskarit on huippuhyvät. Hondissa on myöskin hyvät iskarit (ehkä jopa paremmat kuin Yamahassa), mutta mielestäni kone on aina tuntunut pikkusen laiskemmalta.

Siilinjärvellä huomasin, että mikäli Yamahalla kaatuu saattaa mennä luita poikki (minulta pohjeluu), kun taas kaveri kaatui Hondalla ja hän selvisi pelkillä mustelmilla. Ei kyllä "välttämättä" johdu pyörän merkistä...

Kustipää

Kirjoittaja: Jukka NieminenSe on varmaan sitä beats & stylesia

Kirjoittaja: JUHA LAAKSOSitä Hondan äänenvaimennusta olen tässä mielessäni pyöritellyt!!
En nyt tiedä,mutta luulisin että äänenmittauksessa olisi vaikeuksia saada vertailukelpoisia tuloksia muihin verrattuna?!
Saattaapa niissä olla hyvinkin hiljaiset äänet, mutta eiköhän tuolla olisi hiukan mahdollista ovelasti huijata pientä äänenmittajaa,ainakin rajatapauksissa voi tulla jotain eripuraa...
Niistä pikkunelareista, olen saanut sen käsityksen että KTM:n uusi SXF olisi hyvinkin kestävä peli muihin verrattuna(tarkoitan,venttiileitä,mäntää,ym,ym.) Ei ole omakohtaista kokemusta(vielä) mutta hyvinkin monen kuljettajan kanssa puhuneena olen saanut tämän käsityksen. Tehoakin pitäisi löytyä,toinen asia on minkälaista se on?
Kyllä keulankin saa oikeilla säädöillä rauhoittumaan,ei ole vielä sellaista pyörää eteen tullut,mistä ei olisi saanut hyvää ajettavaa.
No joo,nämä ovat mielipide kysymyksiä,toinen tykkää toisesta,toinen toisesta,tavataan sanoa=).

Kirjoittaja: Miika SavoUudessa Hondassahan (06-mallissa) on kaksi änkkäriä. Mitä lienee insinööreillä ollut mielessä? Ei ainakaan harrastajan lompakko. Suorituskykyä ja äänten pienentämistä vissiin haettu, mutta yks iso pannutus voi tietää kivaa lovea juurikin siellä takataskussa. Nämä on niitä hienoja R&D -osastojen oivalluksia. ;) Uusia Hondia ei taida Suomeen olla ihan vielä tulossa. Yamahastakaan ei tietoa. KTM:llä on tällä hetkellä ainoa uusi malli Suomessa. Kotari on varmaan kisakuskien käyttöön ihan hyvä peli varsinkin mutkaisillä ja kovemmilla radoilla sekä endurossa, kun se keulakulma on jyrkkä. Hondien Showan iskarit tosi hyvät ihan stanuinakin. Muuta en uskalla sanoa kyseisistä pyörämerkeistä, kun ei ole liiemmin omia kokemuksia.

Kirjoittaja: JUSSI PITKÄHALME-06 pikku-Hondien pitäisi ilmaantua Suomen maalle ensi kuun puolivälin tienoilla. Tehoa pitäisi olla enemmän, venttiileitä on parannettua, tosin ovat hyvin kestäneet tämän vuotisissakin. Ja vääntöäkin pitäisi ainakin MXA:n mukaan olla enemmän. No sen näkee, kun pääsee ajamaan! Omakohtainen kokemus KTM:stä on Kaanaassa ajettu 2 kierrosta, mutta kyllä laite ihan hyvältä tuntui. Tuo keulakulma tosiaan tuntui jyrkemmältä kuin Hondassani (CRF 250 -05). Kone tuntui tehokkaalta. Yamaha ja Kawa tuovat tosiaan ihan uudet pelit, tuskin huonoja nekään!!

Kirjoittaja: MIKA SIRKKIÖKestääkö venttiilit Hondan -05 malleissa paremmin kuin -04:ssa. Omassa -04 Hondassa venttiilit ja mäntä vaihdon tarpeessa reilun 20 tunnin jälkeen.

Kirjoittaja: JUSSI PITKÄHALMETreenipelissä menossa 3:s mäntä ja orkkis venat! Välykset samat kun uudessa!

Kirjoittaja: KIMMO SAARNIJuu eli -05 ylös päin..

Kirjoittaja: KIMMO SAARNIJäi vielä mainitsematta nuo kohdat..elikkäs kommentteja jousituksesta,moottorista,pyörän ajettavuudesta.ym ym.

Kirjoittaja: Timo BygdenJos em. pyöristä haluaa vertailtavaa kommenttia niin kyllä silloin kannattaa puhua vain 2006 pyöristä... Suzukia lukuunottamatta kaikki ovat muuttuneet merkittävästi! YZF, KXF ja SXF täysin uusia pyöriä.

Kirjoittaja: Timo Vesalovai ei oo muista kokemusta, hondia on puomit täynnä 2504t...on ollut vuoden kauemmin kun ktm 2504t myynnissä. Kotarissa on jyrkempi keulakulma mikä voi aiheuttaa sitä vatkaamista. toisaalta sen pitäis kääntyä mutkaan paremmin. kyllä jammu ja honda pikkunelkut on ihan törkeen hyviä ajaa, testannu olen.

Kirjoittaja: Miika SavoTarkenna vähän mitä vuosimallia (ilmeisesti uudet) ja mitä tietoja haluat tietää niin kommentteja voi sadella varmaan hyvinkin...

Kirjoittaja: JARI KAIPONENKotarin crossi pikkunelarista todennäköisesti ei suomes oo kovin monella ossilla kokemuksii,vai mitä...

Kirjoittaja: Timo BygdenKTM:stä lienee eniten kokemuksia, koska muita pyöriä ei ainakaan ole paljon näkynyt.
Itse pääsin testaamaan sellaista viime viikonloppuna ja Japanilaisiin tottuneena ei kokemus ollut mikään luottamusta herättävä. Luonnollisesti asiaan liittyy monia tekijöitä: oma paino (höyhensarja), vauhti (harrastaja), stongan asento ja iskareiden säädöt (tehtaan asetuksissa).
Ongelma oli keulan ravistaminen. Suorilla ja jarrupatteihin ei uskaltanut noilla asetuksilla ajaa ollenkaan kun etupää oli menossa joka suuntaan. Keulan geometria tuntui myös erilaiselta, mikä lienee ominaisuuden taustalla.
Koneen osalta potkua kyllä löytyy ja 6 vaihdetta takaa, että suorilla ei lopu välitykset kesken. Suurin epäilys eli takaiskari tuli kyllä sen perässä mitä keulan kanssa uskalsi ajaa eli pintakaasulla:)

Kirjoittaja: Jani PitkänenMeinaatko ihan jotain kasiaista ? :D

Oli jo pitkä tarina mut kumitin , aattelin että meinaatko jotain 250cc !! ;)