Yamahan kytkin

Kirjoittaja: PAULI PALONENOlisko kellään hyvää neuvoa yz250f kytkimeen,vika olis sellainen että kylmänä saa kytkimen säätää niin että lähes kantaa.Kun kone lämpee niin kahvaan tulee sopiva välys.Eli kylmänä jos säätää kytkinkahvaan oikean välyksen ei meinaa enää lämpimänä irroittaa ja joutuu ajon aikana säätämään.Tekee samaa uusilla ja vanhoilla kytkin levyillä.

Kirjoittaja: MARKUS JUSELIUSmulla on kans aivan sama vika oon kokeillu kolmee eri öljyä ja saman verran oon vaihtanu levysarjoja pyörä yz250f-07.(käämit rupee palaa!!)

Kirjoittaja: PETTERI LEPPÄNENNäin nopeasti tulee mieleen vain välilevyjen materiaalin vaikutus. Alumiini/teräs? Jos kytkinpakan paksuus muuttuu lämpötilan mukaan ja aiheutta noin suuren väljyksen muutoksen käyttövipuun. Uskoisin teräksisten välilevyjen olevan vähemmän herkkiä lämpötilan muutokselle. Kyseessä ei ole varma tieto vaan aavistus kertomasi perusteella.

Kirjoittaja: PAULI PALONENKokeiltu on välilevyjen vaihto,ei ollut mitään vaikutusta.

Kirjoittaja: SAMI VIHOLAINEN450F:n kytkin ei tykännyt esim. castrolin öljystä.
Parhaiten toimi ELF. Niillä öljyillä on välillä väliä.

Kirjoittaja: Jukka OittinenMonella autojen öljyä käyttäneellä on ollut samoja murheita..Levyt liimaantuvat toisiinsa seisoessaan ja pyörä sammuu/ryömii kun kylmänä laittaa vaihteen päälle.Pykälät kytkinkruunun ja keskiön liukupinnoissa voivat aiheuttaa myös vastaavanlaisia murheita sekä luistamista.Välilevyjen keskiön pooripintahan on toiselta puolelta terävä ja toiselta pyöreä johtuen tekotavasta.Terävä pinta voi purra kiinni keskiön pooreihin liikkuessaan keskiössä.Terävän pinnan voi hioa pyöreäksi niin välilevy liukuu sisään-ulos yhtä herkästi.Normaalistihan pyöreä pinta laitetaan niin päin että pakka pääsee puristumaan kasaan helposti eli yleisimmin moottoriinpäin.