Yamaha YZF 400 temppuilee

Kirjoittaja: MIKKO JANHONENMorjens,kaverin vm.1998 Yamahan YZF 400:ssa on seuraavanlainen ongelma.
Lähtee käyntiin ryypyn kanssa suht normaalisti,ryyppy pois ja jos koskeekin kaasuun niin pyörä sammuu heti,aivan kuin ei saisi bensaa.Ryyppy päällä taas kestää antaa kierroksia.Kaasutin on purettu ja putsattu pari kertaa.Missähän lie vika?Neuvokaa viisaammat,alkaa turhauttaa...

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKannattaa muuten noita kaasarin osia todellakin vertailla eri merkkien välillä.
Mm. ryyppyvivun kanssa löytyi ihan sama osa KTM ja Yamaha-osana, 99e vs. 28e.
Neula taas taisi olla Jammu-osana kympin kalliimpi, tuota levyä kannattaa ehdottomasti kysyä kaikkien nelarien varaosana. Eiköhän siinäkin kuitenkin ole löydettävissä jokin numerosarja tms., jolla voi varmistua, että osa on tismalleen sama.
Hyvä että vika löytyi, ja kerroit muillekin...

Kirjoittaja: JANI LEHTOEpäilen kiihdytys pumpun kalvoa. Omassa pyörässä auttoi sen vaihto, vaikka kaasutin irrallaan ollessaan näyttikin toimivan. Oli kai vaan kuoleentunut ja vika paheni pikku hiljaa. Kurvista lähdettäessä joutui pumppaamaan kaasua ja kalvon vaihtamalla homma pelas. Kaasutin oli keihin.

Kirjoittaja: JANI LEHTOSori, en lukenu vastauksia ja vika ilmiötä ihan tarkkaan, mutta mulla ainakin kiihdytys pumppu näytti toimivan ns. normaalisti. Jos imukaulasta ei löydy vikaa, niin kokeile kalvoa, hinta noin 30 e.

Kirjoittaja: PERTTI SALONENKatso se luistin etupuolella oleva laippa,että kumminpäin se on..Jos sulla on joku owners manuaali nii siitä näät sen.Jos se on väärin päin,niin se tekee just tollasta..Terveisin Timo Salonen

Kirjoittaja: MIKKO JANHONENNonii jotain selvisi.Imukaula oli ja on kunnossa.Purettiin ja putsattiin tuo luisti,pyörä alkoi jo sietää hieman kaasua.Se lätkä oli kyllä oikeinpäin,mutta pinnoite on aivan puhki.Joku osasi kertoa että tuo olisi tuon ikäisissä tyyppivika,että tuo lätkä kuluu ja alkaa siten temppuilla,tiedä onko sitten näin?Ilmeisesti tuohon ei auta kuin ostaa uusi lätkä ja katsoa toimiiko sitten.Jos ei toimi sittenkään,niin sitten se on ehkä se kiihdytyspumpun kalvo...Onneksi ei ole oma pyörä.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenKäsittääkseni sitä lätyskää käytetään säätöihin, kuten esim. 2-t pyörissä voi vaihtaa tai viilata koko luistia. Siksi kannattaa tosiaankin varmistaa, että osa on tasan sama.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenMulla kulu KTM 520SX -02:ssa se lätkä niin paljon, että lopulta kulmasta lohkesi pala. Siinä vaiheessa oli ajoa takana n. 100h. Se lätyskä maksoi muuten kotariin jotain 140e.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenMissäköhän vaiheessa ongelma ilmeni, eli onko peli joskus rallattanut normaalisti? Ei suuttimet tollasta saa aikaan, ellei ne oo oikeesti aivan tukossa.

Miltä kaasarin toiminta näyttää jos vääntelee kaasari kädessä kaasua auki ja kiinni? Nouseeko neula? Lentääkö kiihdytyspumpusta mitään?

Kirjoittaja: Anssi LehtinenJa kai kaasarin luistin etupuolella oleva laatta on ehjä?

Kirjoittaja: Joni HirsimäkiEn tiedä 4 tahdeista oikeestaan mitään, mutta mutta... 2 tahti kotari teki samaa, täysin samanlaista temppuilua ja tulppa siitä vaan oli menny.. voin tietysti olla väärässä, pahastikkin.. mitä nyt arvailen!:) viisaammat voivat muakin valistaa asiassa jos oon aivan hakoteillä.

Kirjoittaja: sirkku kannistoItselläni oli tuon oloinen vika kun kiihdytyspumppu lakkasi ruikkimasta.
Tosin varovaisella kaasun käänöllä kierrokset nousi ilman ryyppyäkin, mutta tosi varovaisella. Kyseessä oli Keihin

Kirjoittaja: MIKKO JANHONENPyörä oli pelannut normaalisti,seissyt viime talven,jonka jälkeen oli vähitellen alkanut toimimaan huonommin ja huonommin,nyt ei tosiaan toimi ollenkaan.
Tulppa on vaihdettu uuteen,suuttimet on samat millä on toiminut kunnolla,kiihdytyspumppu ruikkii bensaa,se on testattu.Luisti/neula tuntuu toimivan normaalisti.Täytyy vielä tarkastella tosiaan tuo imukaulan kunto.

T.Mikko

Kirjoittaja: ALEKSI KYLÄNPÄÄMinä en ole viisas, mut minun mielestä pyörä saa liian vähän ruokaa eli kokeile pistää hiukan isompi tyhjäkäynti suutin jos ei auta,niin kokeile isompaa pääsuutinta.. en ole varma....