Yamaha yzf 250cc 2003

Kirjoittaja: Ville LehtolaTerve, elikkä yksi kaveri olisi ostamassa uutta pyörää ja yksi vaihto ehto olisi tuo edellä mainittu yamaha eli minkälainen pyörä tuo on ? onko mitään heikkouksia/tyyppivikoja ? mitens tollaset on pelannu muuten ? ja voi tarjota muita pikkunelareita. Ja kiitos vastauksista jo etukäteen ! !

Kirjoittaja: PASI PULLIEi noi Jammut noin heikkoja,ku mitä noista jutuista saa kuvan."tyyppivika"ehkä on toi nokkaketju mikä kannattaa vaihtaa viimeistään 30 tunnin välein,jos
se on vaihdettu ni sit pitäs kaikki olla suht koht kunnossa.Mäntä,venat,kiertokanki kestää about 100,männän renkaat vois vaihtaa 50 tunnin välein.Pikku jammussa toi vaihteistokin kestää aika hyvin..vuosmallillakaan ei oo hirveesti eroo kestävyyden kannalta..

Kirjoittaja: JAN WIKSTRÖMmoro,

Itellä ollu nyt 2 kautta -03, käytettynä ostettu pikku yammu,kerran on tarvinnu imu puolen yhtä venaa säätää,ei mitään vikaa ole ollu.Merkkiä en vaihda!

Kirjoittaja: JUHA TUOMINENMulla ei kans ole pahaa sanottavaa yamahan pikkunelarista.
Itellä ollu -03 ja nyt -05. Hyvin on toimineet tällasessa harrastekäytössä kun vaan muistaa vaihtaa öljyt ja pestä suodatinta riittävän usein.

En kyllä muita merkkejä enää harkitsekaan kun taas joskus pyörää vaihdan, siis tietysti pikkunelariin.

Mainittakoon vielä että molemmat olen ostanut käytettyinä...

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJokaista merkkiä vähintään yhdellä ajaneena, sen KX-F/RM-Z tapauksen kanssa ei ainakaan ollut mitään väliä sillä, että se mun oli 3kk käytetty. Lapselliset ratkaisut, materiaalivahvuudet, komponenttivalinnat, suunnitelulähtöiset rakennevirheet...ei yhtään ajokertaa ilman jotain koppuloimista mopon kanssa. Tein siihen kymmenittäin pikkuparannuksia ja aina tuli uutta eteen. Rahaa paloi ajotuntia kohden monikertaisesti mihinkään muuhun verattuna. Meni ajohalut, mopo seisoi tallissa kun olisi pitänyt öljyt vaihtaa, kun sitten olisi taas saanut tehdä jotain remppaa.

Mutta merkistä riippumatta käytetyn, etenkin pikkunelarin, ostettuaan se kone kannattaa oikeasti avata ennen tositoimia. Niistä kun ei ikinä tiedä missä vaiheessa mikäkin paikka on katsottu ja/tai uusittu. Eikä ne mitään avaruusteknologiaa ole, kyllä ne on hyvin simppeleitä purkaa ja kasata. Nokkien ja kampuran asennot kun merkkaa niin mitään ongelmia ei voi tulla.

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANKyseinen pyörä on yksittäistapaus, tämäkin on yhden ihmisen mielipide.
6 kpl pikkunelaria (5 sinistä ja 1 oranssi) omistaneena, ei koskaan ole ollut mitään ongelmia venojen kanssa, tosin kaikki ollut pääasiassa mantsakäytössä.
Jos pikkunelari kiinnostaa ostaa käytettynä niin mun mielestä siinä ei ole sen isompaa riskiä kun minkään muunkaan pyörän ostossa..

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANVielä tohon käytetyn ostoon...Onko laittaa jotain faktoja (ei kavereilta kuultua)siitä, että käytettyä pikkunelaria ei kannata ostaa?

Kirjoittaja: Pekka VartiainenOn faktoja. Tosin ei tuosta jammusta, mutta ainakin Suzuki Rm-z -04 on faktoja ja omia kokemuksia. Sen pyörän olen joutunut läpi käymään(muutamaan otteeseen) ja tukku rahaa on todella uponnut ja tuon pohjalta en enää käytettyjä nelareita ostaisi. Mutta toisaalta nämä on yhden ihmisen näkökulma muilla voi olla hyviäkin kokemuksia.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenJa näkökulma siihen yhteen malliin joka on tehnyt enemmän hallaa nelarien maineelle kuin mikään muu.

Itse en käytetyllä nelarilla ajaisi ilman että vaihtaisin about kaikki liikkuvat osat kampurasta ylöspäin(no nokka-akselit voi jättää). 450 kestää varmasti pidempään kun tehoa löytyy muutenkin kuin hillittömillä kierroksilla.

Kirjoittaja: KAI SELANDERYamaha taitaa olla kestävin noista pikkunelareista.
Mulla olisi tarjolla 2005 malli juuri rempatulla moottorilla.

Kirjoittaja: LAURI MANNINENItselläni on ainakin pelkästään hyviä kokemuksia YZ250F pyöristä (vm.-03 ja -05). Todella hyviä ja helppoja ajaa ja huoltaa, eikä ole ollut mitään ongelmia kestävyyden tms. kanssa. Omat kierrosajat paranivat aikoinaan useita sekunteja nelariin vaihdoin myötä. Vm 2005:seen teetin tällä kaudella Ykkös-Mpssä täyden koneremontin varmuuden vuoksi, vaikka mitään ongelmia ei ollutkaan. Aika paljon tuossa "pikkunelari ei kestä" jutussa on varmaan huhupuheita, koska hyvin on omat ja kaverien pelit (vm 2003 ->) kestäneet ja kyllä noista 2t peleistäkin menee vaihteistoja, sylintereitä, kiertokankia yms. kalliita osia. Toi -05 mun on muuten myynnissä tuolla mp-pörssin puolella ja tarkoituksena on kyllä jatkossakin ajaa pikkunelarilla. Omien kisasijoitusteni kannalta olisi kuitenkin parempi, jos mahdollisimman moni muu ajelisi MX2B-luokassa 2T pelillä ; ) (tai sitten voisin itse yrittää ehtiä treenaamaan joskus)...

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENHyvä peli mutta kannattaa todella koittaa sitä kunnolla ja kuunnella käyntiääniä ettei polta paljoa putkessa ja että ei ole käynnistymis ongelmia. Tuommosissa nelareissa ne venat on niin herkät että kannattaa aukasta kone jos sen ostaa ja tarkistaa kaikki että venat on välyksissään ynnämuut siinä säästää aimotukun rahaa ja vaivaa kun ei joudu koko konetta uusimaan.
ville

Kirjoittaja: marko ämmäläitellä yamaha yz250f vm.04 sillä on ajettu noin 85 tuntii mäntä ja nokkaketju vaihdettu 50 tunnissa venttiilit takastettu 20 tunnin välein (aina ollu mitoissa) ja öljyt 5 tunnin välein siin on koneen huollot. kone toimii hienosti ja on todella helppo ajaa tietty potkuu sais olla pikkasen enemmän. 03 vuosmalli on muistaakseni muuten sama muutta iskari putket on 46mm ku uudenmassa on 48mm TODELLA HYVÄ AJETTAVA PYÖRÄ

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKun ulkomaisia palstoja lukee, niin eka mallivuosi, joka ei ollut vaivainen. Samoin se on ensimmäinen mallivuosi, jossa löytyy automaattinen puolipuristin.

Jos pikkunelari on MX-käytössä ollut, niin mikäs siinä jos ostaissa toimii... Itse tosin lähtisin kyllä avamaan moottorin ja tarkastamaan perusteellisesti ennen käyttöä, tulee se niin paljon konerikkoa halvemmaksi.

Kirjoittaja: Pekka VartiainenPikkunelkkua en suosittele ostamaan käytettynä... Isomman 450 voi kyllä ostaa käytettynä mutta 250 ei MINUN mielestäni edes kannata harkita. Pikkunelkku uutena kestää jonkun aikaa, mutta käytettynä ovat täysiä pommeja(tietysti riippuu keneltä).