YAMAHA YZ80:N POTKUA

Kukahan osaisi neuvoa kuinka Yamahan YZ80:een
saisi potkua lisää hajoittamatta konetta heti eka startissa. Me olemme laittaneet boiesenin
läpät ja spessin putket,sekä säätänet kaasa-
rin.Odotamme wisecon mäntiä tulevaksi,kukahan muuten tietäisi koska tulee myyntiin? Takarattaan vaihdoimme suuremmaksi 56 piikkiseksi.Näillä toimenpiteillä saatiin jo jotain aikaan muttei riittävästi. Kysymyksessä on vm 2001 Yamaha 82cm3koneella.
Selkeitä viritysohjeita kaivattaisiin kuvien kanssa niinkuin venemoottoreihinkin on saatavissa.Saako virtapuolelle jotain viritysosaa kierroksia lisäämään?
Uskaltaako mäntää viilata yms. Vastailkaa.

Kirjoittaja: Antti Vainionkulmamikon puheet on totta kyllä se kasikympin kierros kestävyysraja jossain menee täytyy sentäs muistaa että 125cc on 125cc ja 80cc on 80cc siinä on vähäsen eroa mut en mä sitä sano et eiko todella v:itusti fiilattu "kasi" kiihdytykses voittais mut siihen se sit jääkin. Fiilaten ja Höyläten!

Kirjoittaja: FrOZTilaa siihen yamahaan kuule pro circuitin pytty ja pro circuitin putki+änkkäri.
Mulla tuli ainakin 80cc hondaan tehoa ihan sikana kun ne laitettiin.jää vakio piikitkin lähdössä.

Kirjoittaja: Kalle Suutilapaskan vitut jää piikit ehkä sun unissas??!!tai jotain!!

Kirjoittaja: crossikuskimulla oli itellä kans aikoinaan yamaha kasikymppi mut mulla ainakin oli uskalluksesta kiinni kun pidin taukoa ja mietin asioita nyt ajan ainainen verenmaku suussa ja tulokset paranee. eli kokeile sitä kaasukahvan vääntöä ja jos rata missä ajat on pehmeä aloita ajamaan koko ajan kovilla kierroksilla ja vauhdin kasvaessa isompaa vaihdetta silmään niin alkaa onnistuun

Kirjoittaja: Mikko LatvalaFrozille:ja seuraavassa mutkassa sun viritetty kasikymmppi leikkaa ja kuski käräyttää kääminsä ku vakio piikki laulattaa ohi!!!!!:) saat muuten vähä huoltaa nuo viriän kassun konehuonetta!!!!!

Kirjoittaja: Ripa KailaniemiJep tulihan sieltä kaikenlaisia kommentteja!
Jätettäisköhän merkinmollauspuheet face to face tasolle.Unohdetaan pyörämerkit kokonaan ja ajatellaan tilannetta vain harrastuksen ja hauskanpidon tasolla.
Usein kilpailuihin lähdetään pipo tiukassa
ja verenmaku suussa,kun me taas lähdemme pitä mään vapaata/lomaa ja siinä sivussa kilpailemaan ja pitämään hauskaa sekä kokeilemaan omia taitoja prätkän virityksessä, vertailemalla juuri miten pärjätään muiden kanssa.Tosiasiahan on että kuski on se joka kilpailun ratkaisee 90%.sti.
Viritykset tekee loput.Eikö kuitenkin suoda huonommallekin kuskille mahdollisuus pärjätä paremmin kun vähän viilataan myllyä ja muutakin pyörää.Unohdettakoon tässävaiheessa
raha, sillähän saa ihmeitä aikaan.Väitän että
startissa vertailemalla vakiopyörää ja viritettyä niin viritetty ottaa 5-10m.n lähtökiihdytyksen jälkeen varmasti paikkansa
keulilta vaikka kuski ei kaikkia kaarreajon tai hyppyjen niksejä osaakaan, ja on silloin
saanut mahdollisuuden parempaan sijoitukseen,koska takaa tulevan on oltava melkoisen parempi ajaja ennenkuin pääsee ohitustilanteeseen.Seon moro taas!
PS. Opettakaa hyvät vanhemmat pojillenne hyviä häytöstapoja. On surkuhupaisaa seurata varsinkin eteläsuomalaisten poikien törkeää kielenkäyttöä ja porukassa tapahtuvaa toisten
ajajien mollausta varsinkin palkintojen jakoa
odotellessa,ne puheet eivät kuulu tähän tilaisuuteen.

Kirjoittaja: janne koivurantaja eiköhän tollasia jorman heittämiä kommentteja ole ollu jo ihan tarpeeksi, prrkl! >:|

Kirjoittaja: Ripa KailaniemiJep tulihan sieltä kaikenlaisia kommentteja!
Jätettäisköhän merkinmollauspuheet face to face tasolle.Unohdetaan pyörämerkit kokonaan ja ajatellaan tilannetta vain harrastuksen ja hauskanpidon tasolla.
Usein kilpailuihin lähdetään pipo tiukassa
ja verenmaku suussa,kun me taas lähdemme pitä mään vapaata/lomaa ja siinä sivussa kilpailemaan ja pitämään hauskaa sekä kokeilemaan omia taitoja prätkän virityksessä, vertailemalla juuri miten pärjätään muiden kanssa.Tosiasiahan on että kuski on se joka kilpailun ratkaisee 90%.sti.
Viritykset tekee loput.Eikö kuitenkin suoda huonommallekin kuskille mahdollisuus pärjätä paremmin kun vähän viilataan myllyä ja muutakin pyörää.Unohdettakoon tässävaiheessa
raha, sillähän saa ihmeitä aikaan.Väitän että
startissa vertailemalla vakiopyörää ja viritettyä niin viritetty ottaa 5-10m.n lähtökiihdytyksen jälkeen varmasti paikkansa
keulilta vaikka kuski ei kaikkia kaarreajon tai hyppyjen niksejä osaakaan, ja on silloin
saanut mahdollisuuden parempaan sijoitukseen,koska takaa tulevan on oltava melkoisen parempi ajaja ennenkuin pääsee ohitustilanteeseen.Seon moro taas!
PS. Opettakaa hyvät vanhemmat pojillenne hyviä häytöstapoja. On surkuhupaisaa seurata varsinkin eteläsuomalaisten poikien törkeää kielenkäyttöä ja porukassa tapahtuvaa toisten
ajajien mollausta varsinkin palkintojen jakoa
odotellessa,ne puheet eivät kuulu tähän tilaisuuteen.

Kirjoittaja: Risto KailaniemiMorjens vaan kaikille kysymykseeni vastanneille!
Juniori tosiaan pyörällä ajelee ja on vasta aloitteleva crossari 11v. Kuitenkin ekoissa kisoissaan on ollut poikkeuksetta kympin sakissa,jota itse pidän ihan hyvänä saavutuksena.Kaveri painaa n.50kg kamojen kanssa ja siksi vaihdettiinkin kaikki jouset
ohuimmiksi,ja omasta ja juniorin mielestä se kannatti,vinkiksi muille?Iskarien säädöillä
saa ihmeitä aikaan?
Kawaakin juniori kokeili useasti mutta toivotti sen alempaan sinne.Yamaha on jo toinen ja mitään murheita ei ole ollut.
Kirjoitelkaa niin saadaan ainakin jutunjuurta.
Crossiterveisin Ripa.

Kirjoittaja: Kale järvinenMoron vaan! Otappas Risto yhteyttä, mulla vois olla muutama jippo sun jammuus. P: 0400 505225

Kirjoittaja: Kale järvinenMoron vaan!Otappas Risto yhteyttä mulla vois olla jotain jippoja sun jammuus P: 0400- 505225

Kirjoittaja: Kale järvinenMoron vaan!Otappas Risto yhteyttä mulla vois olla jotain jippoja sun jammuus P: 0400- 505225

Kirjoittaja: kx miesEiköhän se ole niin että kuski kun on tarpeeksi hyvä niin ei pyörän välttämättä olla ihan paras mitä löytyy. Eli tärkein on kuski ja sitten vasta tulee pyörän viritys

Kirjoittaja: pirhonen osmoEi vaan kyllä siellä ajaa ihan vakio jammullakin kympin sakkiin! Temmit nyt ne vast ei mihinkää mee!!! muuta ku kaatikselle tai painonvartiat vois olla kyl temmeille asiaa!!!

Kirjoittaja: pirhonen osmoEi muuta kuin narua tiukemalle! koska c/a: ssa kin porukkaa ajaa ihan vakio vehkeillä kympinsakkiin

Kirjoittaja: Antti vainionkulmawisco takomäntä boyesen pro series teholäpät spes putki ja jos intoa riittää niin porauta pytty suuremmaksi ja laita wiseco syliteri putki ja mäntä/ISOMMAT SUUTTIMET KAASARIIN! jos sittekää ei kulje tarpeeksi niin OSTA KAWASAKI KX 85CC! KYLLÄ YAMMUT JÄÄ!

Kirjoittaja: Voin sanoa että jokunen vuosi sitten Suomen cup voitettiin vakio TM:llä.Itse ajoin cuppia vakio temmillä ja kerkesin sillä aina hyvin kympin sakkiin ja lähdössä aina kärkiporukassa mukana.Että kyllä se kuski ratkaisee paljon.Ja kun ottaa huomioon että olin muutamaa senttiä vaille 180 pitkä ja painoin n.75 kg niin voin sanoa että poikasi alla jammun pitäisi mennä vakiona aika mukavasti.

Kirjoittaja: Ripa KailaniemiTotta puhut.Narut tiukalle vaan.
Kuitenkin C/a:ssa Ainoa "vakio" taitaa olla
TM ja osanottaja määrä jotain 15-20.
C/b:ssä lähes aina 40-65.
Se on moro!

Kirjoittaja: PeaksonOsta piikki,puolikas tai viissatanen niin ei tartte viilailla taikka viritellä turhaan...

Kirjoittaja: mikael bromanolen täysin samaa mieltä peaksonin kanssa.

Kirjoittaja: pirhonen osmoMiksi Risto kyselee tätä asiaa. Ajatko itse vai "juniori" ko. pyörällä. Jos "juniori" ajaa moottorin tehot ym. on ihan perhaimmillaan suoraan kaupasta haetulla "ajolaitteella". Jos yli 80 kg painava "pappa" istuu laitteen selkään ei mikään toimi, vaan laite on vaihdettava suurempaan. Suosittelisin 125 2-t tai rauhallista 400 4-t.

Kirjoittaja: Ossi SuuronenEi ole syytä lähteä hyvää pyttyä pilaamaan viritysyrityksillä, ellei omista niitä pientä kasaa ja kokeile. Ajakaa vakiovälityksillä ja treenatkaa kuskia, jota voi sitten virittää niin pitkälle kuin ymmärrystä riittää. Jos kumminkin haluaa lisää kulkua peliin, niin ota yhteys esim. Järvisen Kaleviin, Vantaalle.