Yamaha yz426f

Kirjoittaja: Jaakko LepistöOlisi kiikarissa tuollainen peli, onkos kellään kokemuksia kyseisestä pelistä ? Nykyinen pyörä on 2-t peli, mitä seikkoja pitää erityisesti katsoa, kun kyseessö on 4-t pyörä ? Kiitokset kokemuksista etukäteen.

Ostin uutena yz 450f 2003 ja 32h ajon jälkeen kone palasina kun kolmosvaihde tippus joku 10 kertaa kierroksessa rattaan kytkentähampaat oli jo ihan pyöreet. En pitänyt tuosta 2003 pyörästä muutenkaan kone oli aivan kamala puski kurveissa ja epätasainen repivä tehoalue. Seuraavan vuosimallin yz 450f oli tehty paljonkin muutoksia ajettavuuden parantamiseksi. Yz 450f ja 426 eroista muovit runko kampiakseli ainakin. Samaa on iskarit,linkut,t-kappaleet,vanteet ja jarrut luulisin. Moottorissa porauskin on sama kun 426, mutta kannessa ja kampiakselissa taas on ainakin eroja.

Kirjoittaja: http://www.mrcycles.com/fiche_select1.asp?cat=Motorcycles&mfg=Yamaha

Tuolta pääsee helposti vertailemaan alkuperäisosia

Onko kellään kokemusta FMF powercore äänenvaimentimista? omaan pyörään pitäs saada tehari yz426f-02 ja ei keihtais ostaa mitään 1000e maksavia titaaniputkia.Onko suomessa mitään firmaan joka toimittaa FMF/GYTR osia ulkomailta suomeen vai pitääkö ite tilata jenkkeistä?

Onko normaalia kun remontin jälkeen löin yamahan tulille ja annoin käydä joku puol minuttia/ minuutin nii oli jo alkukäyrä punahehkussa?

On ihan normaalia nelareissa, jos paikoillaan käyttää. Ei voi sanoa tuosta hehkumisesta että kävis laihalla. Oirehtii sitten ajossa laihaa seosta.

onkohan jo mahdollista että kansipahvi olis sökö kun käyttää pyörää ja sammuttaa nii jäähdytysneste on vaahdonnut ja sitten kun lyö korkki auki käymään nii kuplii melkosen paljon. Remontin jälkeen on käytetty 2-5min. ja vähä näyttää vesipumpun juuresta tiputtavan nestettä

Kirjoittaja: Jos paikallaan joku muu kun alkuperäinen tiiviste niin hyvinkin mahdollista.Vesipumpun ulompi stefa ainakin vaihtokunnossa.

Onkohan remontin yhteydessä tullut asennunvirhe kun tiivisteet ovat uudet? ei tosin minkäänlaisia käynti häiriöitä ole ja kaasuun vastaa normaalisti. liikkeessä tehty huolto vaihdettua osaa: mäntä,venat, kiertokanki,nokkaketku,runkolaakerit, boyesen siipiratas ja vesipumpunkansi.

Kirjoittaja: Vesipumpun hukkareijän tipat kuuluvat asiaan korkin aukaisun jälkeen.Stefa voi ruikata nestettä pihalle koska ei saa nestepainetta huulen puristukseen.Minun jos olisi menisin ajamaan sen kuumaksi korkin hukkaputkea ja keittämistä seuraten.

Osaako kukaan sanoa et onkohan koneen sisältä hajonnut osaa kun hypystä lensi vasen poski edellä kiveen jonka seurauksena hajos magneeton koppa, vauhtipyörään melko pahat urat ja öljyt lensi vittuun.Pyörä kävi muutaman sekunnin öljyn lennon aikana. Käynnistin polin jumissa ei liiku mihinkään.

Kauhea tapaus. Tyttöystävälle on varmaan kuuma öljy tuottanut hirveää tuskaa. Tässä on kuitenkin oiva esimerkki siitä miten suomalaiset naiset uhrautuvat luonnon puolesta. :)

desipelitkin ylittyneet varmaan hetkeksi :)

onko kellään tietoa et käykö 03-yz450f mitkään osat 02-426f pyörään

Kirjoittaja: SAMI SANDVIK Joo no hondahan nyt on näistä kaikista kallein.. jammu varmaan sitten hyvänä kakkosena.. kotarit onkin sitten jo jonkun verran halvempia.. Mitä tuolla kisoissa oon kuullut niin tyytyväisiä kotarin omistajat on ollu.. vaikka kyllähän niissäkin ihan samalla lailla on ollu vikoja.. vaihdelaatikon rattaita hajonnut ja sen semmosta.. Että oikeestaan ihan sama minkä pyöräb otat näistä niin hyvä se varmasti on.. Muistat vaan huoltaa sitä kunnolla ja vaihtaa öljyjä noin 3 tunnin välein koneeseen..

Kirjoittaja: Jaakko LepistöMites noi japsi pyörät yleensä, jos vertaa esim Ktm -nelareihin, niitä näyttäs olevan ja aika paljon tarjolla, hinnat tosin himen korkeammalla. -JL

Kirjoittaja: SAMI SANDVIKTerve!

Ihan hyvä pyörähän se on.. Voimaa löytyy varmasti riittävästi.. Vähän oli vielä liikaa painoa neljäkakskutosessa... hypyissä sen huomas jos vertaa esim crf450:seen tai yzf450:seen. Mulla oli 426 vuosimallia -01. Yleinen vika niissä oli että kolmosen ja nelosen rattaat ei oikein tahtonut kestää sekä myös nokka-akselit saattoivat paukahtaa hajalle.. mutta en oo kyllä kuullut kovin paljoa että niistä kampiakselit olisivat hajonneet..? crf:ssä sitä vikaa saattoi olla ainakin sillon -02 vuosimalleissa..
Joillakin jammun 426:set on kestänyt hyvin ja joillakin taas hajonneet.. Mutta jokatapauksessa vauhtiin niillä on kuitenkin aina päästy.