Yamaha YZ400f

Kirjoittaja: Juha TEli tollanen pyörä olis kiikarissa ja kysyisin niiltä kenellä moinen on ollut tai on mitä mieltä ovat pyörästä yleisesti, onko tiettyjä paikkoja mitkä tulisi tarkastaa, miten kestävyys, huollot jne. Pyörä tulisi harrastuskäyttöön joten tunteja ei välttämättä hirveästi kerry. Mielellään omakohtaisia kokemuksia, ei mitään mutu juttuja, kiitos.

Kirjoittaja: JANNE HYVÖNENItselläni oli tuommoinen yhden kesän n. 35h, crossipeli WR:n nokilla. Kone oli hieno
ajaa kaksitahtisten jälkeen, tasaisen väännökäs mutta tehoakin löytyi
harrastelijalle tarpeeksi. Toimi muuten moitteetomasti, paitsi kaasarin luisti meni
pari kertaa palasiksi, syynä vissiin liian pienet imuventtiilien välykset vaikka venat
oli juuri tarkastettu/säädetty mp-liikkeessä.
Hieman raskaantuntuinenhan tuo on, varsinkin kun itse siirryin silloin piikistä
400F:ään.

Kirjoittaja: Juha TTuli mieleen että onko nimenomaan YZ400f:stä myös punakilpi malli vai onko se automaattisesti WR400f joka on painavampi kuin crossimalli? Ja tehottomampi.
Minun mielestä oli myynnissä YZ ja silti puhuttiin valomaskeista ja punakilvistä.

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANCrossipyörä voi myös olla "punakilpinen". Punakilpinen tarkoittaa sitä, että sulla
on tullin leima siirtolupa kaavakkeessa. Silloin voit osallistua endurokilpailuihin. Osallistuaksesi endurokisoihin pyörässä pitää olla toimivat valot jne...
WR mallissa valot ovat valmiina kun taas YZ:ssa ei ole valoja. Kyllä WR:n tehot
varmasti riittävät harrasteluun.

Kirjoittaja: KIMMO HÄMEENAHOYZ ja WR-mallien nokkien ajoituksessa on hampaan ero, jolla tehoero syntyy.
Takapyörä YZ:ssa 19", WR:ssä 18".
Vaihteistot on eri välityksillä eli jos ajat perinteistä "suomienduroa" saattaa YZ-mallin ykkönen olla aika pitkä. Jos olet ollut saksantunneilla hereillä, niin paljon asiaa löytyy osoitteesta www.wr400f.de

Kimmo & WR426F

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANMulla on ollut semmoinen joskus. Se on ihan hyvä ja kestävä peli, mutta hitaassa maastossa se vaatii kyllä tarkkuutta, että se pysyy käynnissä.
Koneeseen kannattaa vaihtaa öljyt usein. Itse vaihdoin n. 4-6 tunnin välein.
Jos pelkkää enduroa meinaat ajaa harraste mielessä, niin ehkä joku hieman rauhallisempi peli voisi olla parempi vaihtoehto.

Kirjoittaja: Juha TKiitoksia vastauksista! Lisääkin saa laittaa kokemuksia. Itseasiassa olen hommaamassa crossimallia kyseisestä laitteesta. Ajattelin, ja mitä olen kuullut, että se olisi vähän rauhallisempi ajettava kuin kakstahti puolikas mikä mulla on tällä hetkellä. Vai sanotaanko, että helpompi?

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANJos ajat crossia, niin nelari ei varmasti revi samalla tavalla kuin se sun puolikas ja on muutenkin kivempi ajaa, mutta jos meinaat ajaa perinteistä suomalaista enskapolkua niin yz400 vaatii tarkkuutta pitää käynnissä. Jos meinaat tehdä kunnon valot yz400:seen niin se sitten maksaa.

turkka

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMIKaverilla oli pari vuotta 400:n. Ihan hyvin se pelitti. Venttiilien säätöä kummempaa ei tehnyt siihen. Yksi 250cc yammu poiki kaveripiirissä kampuran laakeroinnista. 02 tai 01 malli. Syy tuntematon. Muuten ei ole huonoa kuulunut jammujen kestosta.

Jalkatappien kohdalta koneen alarunko hieman leveä, kuten uudemmissakin vuosimalleissa. Ko. kohtaa tulee paukuteltua syvemmissä kesäendurospooreissa paukuteltua sisäkurveissa oleviin kiviin. Muuten oiva peli.