Yamaha yz250f Viertapää "electrex"

Elikkä sellainen homma olis että pitäis tosta virta päästä tehdä kelluva. Vietapään malli on Electrex ST4438L.
Eli sieltä tulee 1 keltainen johto+ nippu muita johtoja jotka menee siihen liittimelle. Maadoitusksessa on 2 johtoa jotka on musta ja vaaleanpunainen ja molemmat menee suoraan siihen liittimeen.
Eli olen ymmärtänyt että valo käämien maadoitus pitää ottaa irti ja jatkaa ylös mutta en sitä en ole tästä löytänyt. Vai onkos se toinen noista musta tai vaaleanpunainen?
Jos joku osais auttaa että sais vähän valoa tähän pimeyteen.

Foorumit

Mulla oli 08 450 yzissä muistaakseni sama virtapää. hommasin huoltokaksikosta vielä paremman lataussäätimen, joka piti laittaa virtapään kaveriksi, jos halusi \"akkuvalot\" ja maasta piti tehdä kelluva.Siinä olisi tarvinnut tehdä seuraavaa: Maadotus irti käämistä ja siihen johto, se ja alkuperänen uudelle lataussäätimelle sisään ja säätimen + ja miinus akulle suoraan, akku maihin ja piuhat valokatkasijalle. Ohje ja säädin löytys käyttämättömänä, koska ei tullu sitten koskaan rakennettua hommaa loppuun, jos kiinnostaa ostaa, niin soita.p.050 465 8050

Joo mulla on sellainen säädin myös ja niin ajattelin sen tehdäkkin mutta kun sitä käämin maadoitusta en ole siitä löytänyt. Että mistä se on maadoitettu?

Eli käämi on maadotettu sieltä virtapään sisältä, sieltä käämilangan juotos irti maasta ja siihen juotetaan piuha, joka siis eristetään rungosta. ja se toinen johto mikä tulee säätimelle on se mihin normaalistikin tulisi regulaattori ja valot, oliko sekin keltainen, mutta kuitenkin yksittäinen johto mikä ei ole liittimessä.
Parempaa asiantuntemusta löytyy tosiaan J-P:ltä huoltokaksikosta

Endurokeskustelusta -yamaha yz 125 valokysymys- voisi löytyä apuja kytkentään kunhan maajohto löytyy.

Juu kaikki muu pitäis olla kunnossa mutta se maadoitus on kadoksissa kun ei viitsis turhaan alkaa etsii ja hajoittaa.

Minun jos olisi mittaisin virtapään pöydällä onko valokäämi(paksua johtoa) maadoitettu pohjalevyyn.Ohmimittarin toinen pää keltaiseen ja toinen virtapään runkoon.Jos näin on niin maadoituksen on oltava kauimassa valokäämissä(jos kaksiosainen) keltaisen lähtöpaikkaan verrattuna.Sitten miettimään millä konstin se on kasattu runkoon.
Jos maa ei ole käämirunkoon yhteydessä niin silloin se nousee sillä johdolla ylös mitä ei ole ohjekirjan kytkentäkaavaan merkitty.

Jeps. Nyt selvis! Eli sitä ei ollut maadoitettu ollenkaan. Se oli vaan kolvattu käämin muovi runkoon kiinni. Otin irti ja jatkoin ylös.