Yamaha YZ250F ja YZ4xxF

Kirjoittaja: Ville VinnikainenMinkälaisia kokemuksia noista Yamahan nelareista ja vuosimalleista -02 ja vanhemmista? Tarvis hankkia nyt joku pyörä ja oon ollu vähän aikaa tässä nyt kahden vaiheilla, eli 125/250cc 2t tai 250/400 4t. Pyörään olen ajatellu sijoittaa max.3500eur. Ja pyörä tulee pelkkään satunnaiseen harrastekäyttöön jäälle, pellolle ja ehkä satunnaiseen ajoon crossi radalla.

Kirjoittaja: JANNE PORVARImeille ei vaan sit vissiin ole sattunut kohdalle...
kahdeksan jamppia on tutuilla yhteensä. yhdestä on hajonnu käynnistimen ratas ja sit se kruunu.
pari vaihde akselia on mennyt solmuun kun on ketjut lentäny päältä.
muuten kyllä ihan normaalia kulumista...
kaikki on nelareita isoja tai pieniä.
vahin on 01 wr250 uusin 06 wr250 ja yz450 on 03-05

Kirjoittaja: ARTO AHLSTENTawastia-Bikessä näytti olevan Honda crf 450 -03 3900*eur*

Kirjoittaja: SAMU LEHTINENItselläni on tällähetkellä yz450f kone palasina juuri vaihteistovian vuoksi.
Siirtäjä rikki+ lohkoissa mennyt väljäksi ne holet mihin siirtäjän akselit menee. (rattaissa ei vaurioita).Tästä aiheutunut se, että nelonen pomppii pois päältä.

Näyttäisi siltä, että Yamahan insinööriltä mennyt ajatus sekaisin syystä, että:

Niissä laitteisssa mihin minä olen törmännyt on vaihteensiirtäja liikkunut siirtäjän akselissa eikä alumiinilohkoissa. Tässä kyseisessä mallissa siirtäjä on lukittu siirtäjän akseliin ja tuo akseli sitten vatkaa vaihdettaessa edestakasin alumiini pesissä. Ei kyllä pidemmän päälle ole kovin kestävä ratkaisu!

Nyt sitten ihmetelläänkin millä saadaan akselin sovite takaisin tiukaksi!
Sivusta seuranneena olen havainnut muutamissa 426:ssa samaa vaihteistovikaa.
Muitavikoja ei kyllä nyt tule mieleen.

Jyrki

Kirjoittaja: Ville VinnikainenTuntuu vaan että noitten 450 ja 250 pyynti on järjestään yli 4000euron. Täytyy varmaan vaan kuitenki ostaa joku 2-t peli ettei budjetti karkaa ihan kokonaan.

Kirjoittaja: JANNE PORVARIitsellä oli 02 250 tosin wr malli ei mitään vikoja vaihteistossa.
samoin kun 426 kanssa säästytty kyseisiltä vioilta...
kytkin kruunun keskiö väljistyi jossain vaiheessa taitaa olla ainoa vika mikä on tullut muut lähinnä normaalia kulumista. (siis 426)

onhan se vähän mopompi kun esim. -04 450 ja jonkun verran erilainen ajettavakin.

Kirjoittaja: KIIVANEN TAPIOMulta löytyy Honda CR125 vm 06, vähän ajettu, kuin uusi, pyynti 4300 *eur*. Soittele, niin kerron tarkemmin 050-3092600

Kirjoittaja: JANNE PORVARIvm.01 426 on pelannu kyllä hienosti ja on kyllä nähnyt kaikkee jääradan ja hillclimb juttujen väliltä. pari kertaa mäntä ja laakerit uusittu. sitä on kyllä kiusattu aika rankasti!

Kirjoittaja: Ville VinnikainenOnko esim. vaihteistojen kestävyyden kans ollu mitään ongelmaa?? Myös kokemukset noista ensimmäisistä 250cc nelareista kiinnostais eli vm. 2001 ja 2002

Kirjoittaja: Anssi LehtinenKyllä tolla rahalla pitäis jo saada -03, eli eka 450. Se on piljoona kertaa parempi kuin noi vanhat norsut.

Kirjoittaja: MIIKKA MANNILAitselläni 426 pari vuotta ja ei mitään hajonnut. kytkin niissä vähän jäykkä vakoina mut voi muuttaa kevyemmäks. ois muuten myynnissä

Kirjoittaja: Ville VinnikainenTjaa... no pistä vaikka lisää infoa pyörästä ja kuvia osoitteeseen mavinni@surffi.net ja joulu hinta :)

Kirjoittaja: PAULI LEHTONENUnohda nelarit ja osta 2t jos jammu on pakko olla merkki! sano mun sanoneen.