Yamaha YZ250F 2007 Big bore+käynnistysongelma

Moi.

Tuli ostettua tollanen 50h ajettu Yammun puolikas johon laitettu Vertexin 300cc big bore kitti, FB kokoputkisto, kiihdytyspumpunkansi ja seosruuvi vaihdettu. Tänään ekat ajot ja laite pelaa muuten hienosti mutta käyntiin lähtö lämpöisenä kohtuu vaikeaa, ja varsinkin jos stumppaa niin tietää 10-15min polkemista jalkapohja mustana. Myöskin tasakaasulla pintakaasulla ajaessa nypyttää aika reilusti, tuntuu kuin olisi kauhean laihalla.

Moottori juuri rempattu ammattimiehen toimesta joten siellä tuskin vikaa on. Tyhmäkäyntisuutin pari numeroa vakiota isompi kuten myös pääsuutin, neula vakio ja vakio asennossa. Seosruuvin pyörittely ei juuri tunnu tilannetta muuttavan, ei nypytykseen eikä käyntiinlähtöön.

Onkohan nuo suuttimet nyt ihan väärän kokoiset vai mikä maksaa, meinaa hermo mennä varsinkin jos laite stumppaa niin voimat menee käyntiin polkemiseen kun tuo on kaiken lisäksi sairaan raskas polkaista.

Nyt hyvät vinkit olisi tarpeen, että jaksaisi hiukan ajaakin eikä pelkästään polkea mopoa käyntiin :)

Foorumit

TK-suutin 5 nroa pienemmäksi

Hmmm, eli TK pitäisi olla 37? Nyt siellä on 42 ja muistaakseni 40 on vakio. Miksi vaatii noin paljon pienemmän suuttimen? Entäs pääsuutin, neula ja seosruuvi??

Suutinjako sattuisi #38:aan(#35 ehkä).Rikkaallaan oleva nelari rupea nyhtämään tasakaasulla.Isompi mäntä=>isompi imu pienestä suuttimen ja neulaputken reijästä luistin rajoittaessa ilmaa varsinkin alhaalla.

Itsellä oli joskus yz 450f -03 pelissä athenan 480 kitti siihen ainakin laitettiin jotain 5-8 pykälää suutempi tk-suutin ja aina lähti ihan hyvin käymään. Eli veikkaan että jos olet putkenkin vaihtanut niin on edelleen liian laihalla. voi olla että kannattaa kokeilla 45 tk-suutinta 10 pykälää suurempaa pääsuutinta jos sillä käynnistyisi paremmin tai rikkaampi neula varmaan auttaa myös.

Sen verran tuli annettua väärää infoa että tk-suutin olikin 45. Vaihdoin 38 suuttimen ja laite alkoi toimia, seosruuvi 2 kierrosta auki tuntui persedynolla toimivan parhaiten. Enää ei pätki tasakaasulla ja lähtee ekalla tai tokalla käyntiin jos stumppaa, sitäkään tosin ei enää juuri tee. En olisi uskonut että vaatii tosiaan noin paljon pienemmän tk-suuttimen, mutta näköjään tuo big bore vaikuttaa noinkin rajusti.

Yleensä noita Juken neuvoja kannattaa ainakin kokeilla, on nimittäin äijällä tuota tietopohjaa...

En minä mistään mittään tiiä,varsinkaan mopoista.Kunhan vua kiusallani tiällä valehtelen...Tattis TR

Ostin itselee ensimmäisen crossin yz 250 f -03. Mopoon on tehty koneremppa 8 h sitte. Laite pelaa muuten hyvin. Käynnistyy kylmänä kivasti, Paitsi että ryypyn nappi ei jää päälle. Paska polkea ja pitää nupista kiini. Mutta lämpimänä jos stumppat sen ja laite sammuu alkaa jumalaton polkeminen. Koskus se ei lähde käyntiin ku jäähdyttelyn jälkeen. Entisen omistaja ei ilmeisesti ole suuttimia ym vaihdellut. Myös tasakaasulla ajettaessa pätkii käynti välillä. Aivan kuin sytksääs olis jotain. Tai siis sille se tuntuu. Laite on vakio kaikin puolin.