Yamaha yz125 ei käynnisty???

Kirjoittaja: Juha KeränenMikähän tuohon vanhaan -87 jamppuun tuli,hyyty kesken ajon,eikä lähde käyntiin kirveelläkään,purin sit kaikki kaasarit,putken ym irti ja mitään vikaa ei löytynyt,sit kuitenkin huomasin kun aukasin magneeton kopan että oikeanpuoleisesta käämistä oli kolvaus irronnut,noo kolvasin piuhan paikalleen ja pärrä lähti käymään mut vähän ajan päästä taas hyytyi ja kolvaushan se oli sulanut irti:(

Nyt sitten kolvasin uudelleen piuhan paikalleen mut ei vaan pyörä käynnisty,kipinä tulee kun kokeilee kantta vasten ja aikansa kun potkii ja katsoo tulpan niin märkä on eli bensaakin saa,mitä noi käämit sit tarkalleen ottaen tekee kun tuossa mallissa niitä on kaksinkappalein magneeton molemmilla puolilla:/

Voiko tuo käämi sitten olla levinnyt ja sotkea jotenkin tuon kipinän ajoituksen tai jotain,ei kellään olisi tuohon noita käämejä,kun ainut paikka mistä noita tuntus saavan on motomaster mut hintaa on vaatimattomat 124euroa niin ei oikein lämmitä:(

Kirjoittaja: Jukka OittinenSiellähän on 2 eri kokoista käämiä joista siitä isommastahan on nyt kyse eikö vain?
Sitä suurempaa tarvitaan käyntiinlähtöön/pysymiseen ja siitä puikulasta taidettiin ottaa ajoitus.Kannattaa pudistaa piuhanpää ja käämin napa hiomapaperilla ja putsspraylla sekä tinata se kunnollisella ohuella tinalangalla kiinni riittävästi kuumentaen.Päälle kun tekee kuorrutuksen vielä epoxilla tai araldiitilla niin luulis pysyvän..Mahtollisesti kääminkin joutuu vielä siihen vaihtamaan mikäli siellä on oikkari sisällä ja sulattaa tinauksen kuumuuden takia.Uusi käämejä löytyy kyllä halvemmallakin.

Kirjoittaja: Juha KeränenJuurikin tästä isommasta käämistä on kyse,illalla potkin pyörää käyntiin jonkun varttitunnin ja lähtihän se käyntiin mut tosi tukkosesti,tyhjäkäynnistä ei ole tietoakaan ja ei ota ollenkaan kovempia kierroksia vaan röpöttelee ja boaa vuoronperään,kahtelin sitä käämiä tarkemmin ja siellä näyttäs olevan osa niistä kuparilangoista sulanut poikki tai jotain,niin vaikuttaako se juuri tuohon kovempiin kierroksiin ym tyhjäkäyntiin?

Oisko vinkkiä mistä noita käämejä voisi saada edullisemmalla,vai voiko jossain korjata tuota entistä,jos ei muu auta niin kai se ois sit tilattava ne uudet sieltä motomasterilta siihen suolaseen hintaan,kun ajelemaan tekis mieli:)

Kirjoittaja: Jukka OittinenSe käämi pitää silloin vaihtaa siihen uusi.Joskus aikanaan tuli nuita korjattua enemmänkin ja välillä käämittyä itse.Jos et ole vielä käämiä hommannut voisin katella olisko jäänyt nurkkiin käypänen käämi pyörimään.Tarviaisin mielellään kuvan käämistä ja ainakin pulttijaon kiinnityspisteiden etäisyydestä.
Tuossa osoite johon voit tietoja pistellä: jps112@luukku.com
Kampiakselin stefahan siihen kannattaa uusia samalla(saa vaihdettua ulkokautta),jos on näyttänyt vuotamisen merkkejä.Bensa liottaa uudenkin käämin nopeasti rikki.

Kirjoittaja: Juha KeränenPistin sulle mailia...

Kirjoittaja: TIMO MCKEOWNKoitappa täältä:

http://www.electrexworld.co.uk/#1545X0

Timo Mc