Yamaha Yz 250 Hajottaa tulpat

Kirjoittaja: TEEMU LAINEhello!

Ongelmana on kun on ajanut uudella tulpalla yhden kerran ja jos ajaa vähän aikaa pienimmillä kierrokslla niin rupeaa turisemaan eikä meinaa lähteä kiertämään kunnolla. Ja tulppa ei kestä yleensä toista lämmitystä vaan hajoaa jo lämmitellessä pyörää. Kertokaahan jotain vinkkejä jos on ollut samanlaisia ongelmia. Joku voisi kertoa myös OIKEAT SUUTTIMET harrasteajoon, yleensäkkin metsässä ajelen eikä mitään älytöntä rääkkäystä ole. tängju!

Kirjoittaja: TEEMU LAINEEihän niissä EG:ssä ja ES:ssä ole erona kuin eg on kalliimpi ja elektroodi on ohuempi, lämpöarvot samat. Kumpaakin on kokeiltu. Pääsuutin oli muistaakseni nyt 160.

Kirjoittaja: Pentti KyllönenMitkä on Yamaha YZ250 -03 kesäsäädöt? Talvella oli 200 ja 55 ja neula toiseksi alemmassa lovessa,pelasi moitteitta. Nyt ajattelin 180 ja 55 ja neulaa toiseksi ylempään loveen. Onko neulan asento oikea?

T:Pena

Kirjoittaja: Kari HaapasaariKatso minkä kokoiset suuttimet siinä pyörässä nyt on, ja laita pari numeroa pienemmät niin alkaa tulpat kestämään.

Kirjoittaja: Lauri LehtinenJa jos metässä jurnuttelee puolikkaalla niin saa vaihtaa kyllä pykälää lämpösemmän tulpan, eli ysit kannattaa melkeen unohtaa ja kokeilee eri vaihtoehtoja, alotat vaikka hankkimalla jonku B8EG:n ja katot miten pelaa, jos ei niin vaikka B8ES:n laittasit sen jälkeen. Ja ne suuttimet tietysti ensin kohdalleen. Kai olet seurannu että moottori sentään lämpenee, tulppia meinaa menee ellei olla normaalissa käyntilämpötilassa. Jos ei niin peität vaikka toisen syylärin, sen jälkeen voi pelaa vakiotulppakin. Kesällä kyl pitäs pelata muutenkin vähän paremmin ja ongelmat hävitä. Pari treenikaveria jyskyttää puolikkaalla ja samaisia ongelmia ollu talvella jollei ole haettu sopivia säätöjä.