Yamaha YZ 125 -87 prötää?

Missäköhän vika kun vanhus ei käy niin kuin kuuluu?

Tekee sellaista että alhaalta johonkin 8000rpm toimii hyvin. 8000-10000rpm niinkuin prötää tai kakii tai jotain . Kun esim. vitosella 3-4sekuntia vaan pitää kaasun pohjassa niin aivan ylhäällä 10000-11000rpm taas käy puhtaasti. Jää niinku miettimään tohon 8-10 välille.( kierrokset suuntaa antavia perstuntumalla mitattu)

Täydellisen konerempan jälkeen varmaan max 5 tuntia ajettu, lähes pelkästään jäällä, viime talvella toimi hyvin. En ollenkaan muista mikä pääsuutin siellä on mutta jonkinverran vakiota isompi.

Tulppa ja bensat on uusia.

Foorumit

Muistelisin että tuonikäisessä staattorissa on 2 lattaava käämi. Ohuempi käämi otetaan käyttöön isoilla kierroksilla. Yhdistän vian siihen koska kipinät jäävät välistä pois.

Kiitos vastauksesta, saattaa hyvinkin olla vika sielläpäin. Mittasin vastukset isommassa oli 412 Ω pienemmässä 31 Ω. oliskoha tuo jälkimmäinen rikki, vaiko puola?

Koittaisin ehjällä tulpalla puolittamalla kärkivälin esim 0.2-0.3. Jos rupeaa toimimaan paremmin on vika siinä pienemmässä. Joskus on ruvennut toimimaan(aikansa...) tinamalla johdot kunnolla napoihin kiinni.

En viittinyt lähteä tinaamaan kun liitokset näytti ja tuntui hyviltä, ei hapettumaa tms.
Mutta kärkivälin pistin 0.3 ja se auttoi, ny toimii niinku pitääkin, tai no kilometrin meni ja pullautti tiivisteen sylinterin ja läppärungon välistä. ( on muuten hyvää kuntoilua työntää rossipyörää pienessä hangessa )

Pistin silikoonilla kasaan, antaa hetken kuivahtaa ja uusi yritys.

Mahtaakohan tuo kärkivälin pienennys olla vain hetken helpotus vai mennäänkö sillä seuraavat 25 vuotta : ) ?

Kärkivälin pienennys on keino ajaa vika ulos ja suosittelen hommaamaan siihen uuden.

Helpompaa ja halvempaa loppupelissä sillä uudella...ei säry boxi eikä putoile vääntynyt tulpankärki pyttyyn.