yamaha yz 125

Moi. mul on tällanen pyörä ja tahtoisin kysyy joltain joka tietää mikä on kun pyörä ei ota täysii kierroksii?

Foorumit

niin ja onko se ilmaruuvi siinä ilmanputsarin kiinnityksen vieressä?

http://www.youtube.com/watch?v=cBaecewWAyw

Vois vähän tarkempia tietoja laittaa pyörästä. Esim. vuosimalli, onko mikunin kaasari vielä paikallaan... Ja tilanne ennen vikaa, eli onko tehty jotain remontteja tai säätöjä?
Videolla on mikunin ruuvit.
Tarkista ensin perusasiat kuten kaasarin suuttimet ja kaikki asetukset että ovat oikeat.
Tarkista onko ilmavuotoja. Tarkista sytytysennakko. Tarkista männän+sylinterin kunto ja että välykset ovat oikeat.
Korjaamomanuaali löytyy netistä muutamalla taalalla, suosittelen hankkimaan.

joo siis pyörä on 07 mallia ja on mikunin orkkis kaasari.
aattelin vaan et pitääkö neulaa nostaa ylöspäin?
laitoin juuri boyesen teholäpät ja fmf tehoputkiston.
ilmaruuvin säädöstä ei ollu apua.

Okei. No toimiko se ennen läppien ja putken vaihtamista? Ei nuo vielä pitäisi niin paljon vaikuttaa et ei kiertäisi täysiä jos siis kaikki kunnossa ennen osien vaihtoa.
Mutta siis yleisesti röpöttääkö se vai booaako se?
Mikä pääsuutin? Onko bensapinnan korkeus oikea? Neulan korkeus vakiona on prikka keskellä. Sillon jos booaa jostain syystä niin voi kokeilla nostaa neulaa. Tällöin kyllä menee normaalisti melko paksulle osakasulla mutta saa tietysti kokeiltua auttoiko ylös.
Neulan malli ois hyvä kans kattoo ni tietää jos tarvii hommata eri mallisia.

Jos saat jonkun 2T erikoismiehen paikanpäälle avuksi niin helpottaisi paljon.
Mikuni on hieman hankala säätää, eli kärsivällisyyttä tarvitaan :)

ei booa vaan alkaa röpöttää ennen huippukierroksia. on ollu vähän samaa vikaa jo ennen viripalikoiden laittoa mut ei näin pahasti. Mut täytyy kokeilla neulan säätöä.

niin ja kiitos paljon jeesistä. Tilasin haynesin kirjankin. :)

Kokeile 47,5 tyhjäriä ja vakoineula toisex ylimpään loveen ja päässuuttimeksi 480 / 490 niin pitäis alkaa pelittää...ilmaruuvi 1,5 tai 1,3/4 kierrosta auki.

OK. täytyy kokeilla. Oisko kellään tiedos mulle parempaa etupäätä jammuun ÖHLINS esim.? siis käytettyy sellasta.

En ole varsinaisesti iskarispesialisti, mutta heitän oman mielipiteen.
Käytetyn Öhlinsin hinnalla saa kybiin shimmityksen ja jousetkin vaihdettua tarvittaessa jolloin pitäisi keulan piisata harrastajan käyttöön.

Onhan varmasti perusasiat kunnossa... Ettei ole se tavallinen tilanne jossa etuakselin pää hakattu sieneksi ja putket ei linjaudu?
Tai jos akseli on ehjä niin onhan akselin kiinnitys/kiristys tehty oikein?

Ton pyörän alkuperäiset iskarit on parhaat mitä missään krossissa on tehtaalta tullessa ollut. Huolto ja oikeat jouset niin siinä ei paljon Öhlinsiä kaivata.