yamaha wr450-04 kaasutin säädöt

Kirjoittaja: MANU TURTIAINENvoiko saada toimimaan acrapovic koko putkistolla(yz450)
oon yrittänyt räpeltää kaasutinta vaikka mihin suuntaan mutta aina tekee saman ökähdyksen kun vääntää kerrasta kaasun pohjaan.(myös vaihdepäällä)
voiko olla neulassa vika oon kokeillu vakiota ja pikkasen rikkaampaa
pitäiskö siirtyä laihempaan päin?? rupee kohta tulemaan harmaita hiuksia
onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?

Kirjoittaja: Mika RytkönenNiin siis onko se nippuside paikka tarkalleen ottaen kaasarin alaosassa ? ja mitä sinne pitää tehdä sillä nippusiteellä? "taistelen itsekkin tuon saman booauksen takia"

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANSen verran vielä, että toimiko se kunnolla ennen kuin sorvautit sen holkin sinne pönttöön?

Kirjoittaja: MANU TURTIAINENnippuside on aika ihmeellinen rupes nimittäin toimimaan. Jee Jee

Se booaaminen tapahtui aina kun pistit kaasun pohjaa esim. vaihteen vaihdossa, hyppyrin alas tulossa(ei oo mukava mopo sammuu alastulossa?) ja tietysti kun tarvii keventää keulaa.

ne suuttimet mitkä yamahassa on tällä hetkellä niin on mitattu -9 asteen pakkasessa lamdalla crossi pyöriin erikoistuneessa liikkeessä. Tyhjäkäynti suuttimesta sen verran kun oli 50,52 niin kannon kierrossa sammu herkemmin kun ei kehtaa koko ajan liirata kytkimellä mut nyt tuntu omasta mielestä paremmalta se 58.

kiitoksia kaikille neuvoista :)

Kirjoittaja: MANU TURTIAINENolen kokeillut itse kokeillut
tyhjäkäyntisuuttimia 48,50,52
pääsuuttimia 160,165,170,175
vakioneulaa keski asennossa ja rikkaimmalla ja samat asennot mukana tulleella rikkaammalla neulalla
kiihdytys pumppu on putsattu n.3 kertaa ei kertaakaan löytynyt kakkaa ja myös samalla puhdistettu paine ilmalla kaikki röörit. et sillai.

toi 1/8 kaasulla rikkaana käyminen vaikuttaa miun mielestä pelkästää maantiellä tasa kaasulla ajoon joten ei haittaa näin talvella mut toi fuckin booaus haittaa.

pitää ekana kokeilla tota oittisen nippuside juttuu, kattoo minne päin se menee ja sit jos muuttuu paremmaks mut vielä vähän booaa nin sit isompi leak jetti.

kiitos hei

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANMillaisessa tilanteessa se bööää? Ajaessa vai tallissa paikoillaan? Ajatko pyörällä kadulla toria ympäri vai metsässä?
Mulla on ollut kyseinen pyörä ja akran putkella, pyörä toimi aina helkkarin hyvin,
säädöillä 45 PJ, 175 MJ, seosruuvi 2 auki ja neula vakio ja klipsu keskellä.
Väitän, että aika moni nelari bööää jos lyö kaasun sulki asennnosta kerralla täysille, suuttimista riippumatta.
Noilla säädöillä mitkä sä tossa aikaisemmin kerroit, ei mun mielestä pyörä voi toimia kunnolla. Ja mun ei vielä tähän päivään mennessä ole tarvinnut laittaa nippusiteitä kaasariin vaikka jokunen jamppi on ollut.

Kirjoittaja: Jukka OittinenNyt en ole täysin varma minkä tyyppinen kaasari ko. Yammussa on.Monesta Keihinistä on ongelma saatu korjattua.Kiihdytyspumpun voiman välitysvivustoissa(mustan kannen alla oikealla) on jousi ,joka ei kerkiä mukaan kaasua nopeasti avattaessa.Pienellä nippusiteellä pystyy mekaanisesti osat sitomaan toisiinsa.Tällöin kiihdytyspumppu antaa väkisin bensaa,eikä pyörä booaa...Kiitos tästä aikannaan saamastani tipsistä Käävän Vexille.

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANKuka sitä sun pyörääs oikeen säätää?

Tyhjäkäyntisuutin on ainakin aivan liian iso. Seosruuvi on liikaa auki. Neula on väärässä paikassa, laita vakioasentoon se. Mitähän tarkoitat kiihdytyspumpun ruuvilla?

Siellä ohjekirjan takaosassa on piirretty kuva, mille kaasun alueelle mikäkin suutin tai neula vaikuttaa.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenAinakin mulla -03 YZ450F:ssä on siellä sen mestan lähellä minne kaasuvaijerit tulee(kaasuvaijerien "rullaa" suojaavan kannen alla, muistaakseni), ruuvi josta voi säätää missä vaiheessa kiihdytyspumppu alkaa ruuttaamaan.

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANTuskin toi vika nyt kiihdytyspumpusta enää kiinni on. Tyhjäkäyntisuutin
on varmaan 10:nen liian rikkaalla, neula taas laihimmalla ja pääsuutin lähellä stanua. Seosruuvi taas on kaikkein rikkaammalla.

Mä en nyt muista mitkä suuttimet siinä on vakiona, mutta kokeilisin n. 45-48 tyhjäri, 165-175 pääsuutin, neula vakioloveen ja seusruuvia n. 2 rundia auki.
Kiihdytyspumpun ruuviin älä koske ja jos olet koskenut laita se siihen missä se oli.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenSittenkin kun säädöt(kiihdytyspumpustahan tuo on lähinnä kiinni) ovat tasan kohdallaan, vastaa nelari kaasuun vähän eri lailla kuin 2t. Tyhjäkäyntikin kannattaa pitää aika isona, helpottaa oireita.

Tosin aika kiire saa olla jos ei sen verran malta odottaa, että esim. YZ450F vastaa kaasuun, en sitten tiedä miten tukkoisia nuo WR:t ovat.

Kirjoittaja: TIMO MCKEOWNMoi,

Omani oli tossa hetki sitten penkissä samanlaisen Akrapovitchin putken kanssa ja saatiin suuttimet kohdilleen. Kerrotko mitkä sulla nyt siellä kaasarissa on ?

Timo Mc

Kirjoittaja: MANU TURTIAINENjoo mie käytin kanssa lamdassa mutta ei saatu vieläkkään pelaamaan kuulemma käy liian rikkaalla 1/8 kaasulla ja tekee viieläkin sen ökähdyksen kun avaa nopeesti kaasun
ai niin laitoin änkkärin sisälle kuristus holkin (sorvautin) sentin pienempi ulostulo kun oli ääntä vähän liikaa nyt ilkee ajaa jopa kadulla.

suuttimet:
tyhjäkäynti 58
seosruuvi 3 kierrosta
pääsuutin 165
neula vakio #1 (laihimmalla)
kiihdytys pumpun ruuvia kierretty yksi kierros kiinni päin (vissii antaa paremmin tavaraa?)
kaikki muut on vakioita

kuulemma pitäis odottaa sitä laihempaa neulaa ja kattoo sen jälkeen sitä leak jettia.
saako noita leak jetteja suomesta ku neulakin piti tilata hollannista

toimiikos sulla wr:rä hyvin ja jos toimii niin et millään viittis kertoo vähän säätöjä?
kiitoksia etukäteen t:manu

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANHarvoin näkee, että jollain voi olla noin metsässä suuttimet...

Katso siitä ohjekirjasta mitkä suuttimet siinä pitää olla vakiona ja ala sitten muokkaamaan jos on tarvetta. Se kirja on sitä varten, että sitä voi lukea jos tarvitsee apua.

Kirjoittaja: JANNE HOVIoletko tarkastanut kiihdytyspunpun toiminnan

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANLaita rikkaampi "leak jet", eli suutin joka vaikuttaa kiihdytyspumpun toimintaan.
Muista kuitenkin, että pienempi numero on rikkaampi. Katso ohjekirjasta tarkemmin.

Toi sun vian kuvaus on aika ankea, mutta luulen, että tarkoitat pyörän bööäävän kun antaa nopeasti kaasua? Jos näin on, vaihda "leak jet" rikkaammaksi.