Yamaha wr250f kaasarisäädöt?

Kirjoittaja: Petteri YlläsjärviTervehdys lukijakunta.

Ajelen vuosimallia -05 olevalla Yamaha wr250f:llä, mutta ongelmia kaasaripuolella on riittämiin. Ostettaessa pyörä oli rajoitettu (uudet Eu-normit), jolloin kaasu ei auennut kuin puoliväliin ja pakoputken päähän oli asennettu pienenpieni pilli. Rajoitinpultti sekä pilli pois ja paketissa tullut ¤Full Power Carburator Set¤ paikoilleen (pääsuutin 158, tyhjäkäynti 35, laihempi neula ja kiihdytyspumpun suutin 120). Ei toiminut vähääkään. Tasakaasulla pätki ja röpelsi. No vakio suuttimet paikoilleen (168, 40, normaali neula), ei toimi. Tämän jälkeen rikkaampi neula, ja ei. Oireet jakuivat, mutta eri kaasun asennolla. Nyt kun kaasun avaa kerralla ja nopeasti auki niin BÖÖ BÖÖ ja sammuu. Ei saa tarpeeksi hörppyä. Kierroksilla mentäessä toimii ja ujeltaa kyllä kuin ajatus. Vittumainen vika. On koitettu isompaa tyhjäkäyntisuutinta (42,5 ja 45) mutta ei. Vaikuttaa hieman ongelmalta kiihdytyspumpun puolelle. Seosruuvin asennollakaan ei tunnu olevan suurta merkitystä. Onko vinkkejä?

Kirjoittaja: Petteri YlläsjärviKiitos vinkeistä.

Kiihdytyspumppu toimii ja pumpun säätöruuvin merkitys tuntui olevan olematon. Vaihdoin kuitenkin takaisin alkuperäisen 95 suuttimen ja heti parani (ongelma ei kylläkään poistunut). Tilattu on sitten 60 ja 65 suuttimet ja odotellaan innolla, josko

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANTuttu vika. Katso että neula on vakio, siis ei mikään EU-neula.
Tyhjäkäyntisuutin normaali tai vaikka yhden rikkaampi, samoin pääsuutin.
Sitten laitea se leak jet, eli kiihdytyspumpun suutin rikkaammaksi. Vakiona
muistaakseni 90 tai 100. Huomaa kuitenkin että se menee rikkaammaksi pienentämällä numeroa. Mulla oli aikoinaan se WR:ssä muistaakseni 55 tai 60.
Se vaikuttaa just siihen kaasun nopeasti avaamiseen.
Seos ruuvi n. 2 kiekkaa auki.

Toimii varmasti. (kokemusta on)

Kirjoittaja: Anssi LehtinenKatoitko, että kiihdytyspumppu oikeasti ruikkii? Eli siis sehän ruuttaa kuin vesipistooli jos otat kaasarin käteen (niin että kohokammio on vielä täynnä bensaa, ja väännät siitä pyörästä, johon kaasuvaijeri tulee). Ruikkauksen pitäisi alkaa heti kun luisti ehtii sen edestä pois. Tätä voi säätää ruuvilla joka on kaasarin oikeassa etukulmassa kun kaasari on kiinni pyörässä.

Nelarin saa kyllä sammumaan kaasua vatkaamalla vaikka olisi kuinka hyvissä säädöissä. Tyhjäkäynnin ruuvaaminen isommalle auttaa asiaa.