Yamaha WR 400 alusta

Kirjoittaja: Tomi KyyröKetä jaksaisi muistella konsteja wr jammun alustan parantamiseksi. Lienee keinoja saada uutta potkua alustaan ilman että hankkii esim. kokonaisen Öhlins satsin.

Ongelmana on lähinnä pyörän hankala ohjaaminen / kääntäminen kurvissa + käytös syvissä poukoissa joita pitkissä sarjoissa.

Tosin jos niitä Öhlins-kamoja on kohtuuhinnalla tarjolla niin ilman muuta kiinnostaa.

Kaikenlaiset vinkit ao. pyörän alustan muokkaamiseen tervetulleita. Tarkoituksena ajaa enduroa (+satunnainen mc), ei siis niinkään soratiellä/jäällä.

Kirjoittaja: MIKKO HINKKANENKokeileppa nostaa etuhaarukan putkia
(toisin sanoen laskea keulaa)
muutama mm (4-5). Mahtuu paremmin mutkiin mutta on myös sitten vastaavasti levottovampi.......Makuasia.

Ja jos saat sen Jammun keulan toimimaan herkästi yläpäässä, kerro muillekin miten,
perinteisiä iskarin säätöjä tekemällä se ei tule onnistumaan.

Itse sain Jammun keulan kotikonstein toimimaan "parhaiten" niin että jätin öljyn pinnan suhteellisen alas, oliskohan ollu jotain 145mm, ja lisäsin vastaavasti sisäänpäinvaimennuksen säätönaksuja niin ettei pohjaa. Näin sai yläpäähän vähän lisää herkkyyttä, mutta pökkelö mikä pökkelö......
ja edelleen makuasia.

Kirjoittaja: MIKKO HINKKANENKyllä se jammun sisäänpäinvaimennus vaikuttaa koko joustomatkalla.

Kirjoittaja: Tomi KyyröMutta eikös Yamahan keulassa ole vain low compression säätö eli ei juuri vaikuta pohjaamiseen? Vai vaikuttaako se molempiin, high ja low compression säätöihin?

Kirjoittaja: MIKKO HINKKANENKokeileppa nostaa etuhaarukan putkia
(toisin sanoen laskea keulaa)
muutama mm (4-5). Mahtuu paremmin mutkiin mutta on myös sitten vastaavasti levottovampi.......Makuasia.

Ja jos saat sen Jammun keulan toimimaan herkästi yläpäässä, kerro muillekin miten,
perinteisiä iskarin säätöjä tekemällä se ei tule onnistumaan.

Itse sain Jammun keulan kotikonstein toimimaan "parhaiten" niin että jätin öljyn pinnan suhteellisen alas, oliskohan ollu jotain 145mm, ja lisäsin vastaavasti sisäänpäinvaimennuksen säätönaksuja niin ettei pohjaa. Näin sai yläpäähän vähän lisää herkkyyttä, mutta pökkelö mikä pökkelö......
ja edelleen makuasia.

Kirjoittaja: Alar MozolevHei, suosittelisin sellaista firmaa, kuin Race Tech http://www.racetech.com/. Heillä on erinomainen web-käyttöliitymä, mista saa oman painon ja ajotyylin mukaan etsittyä oikeat jouset ja ventiilit. Loppujen lopuksi on jousituksessä tärkeä ventiilien oikea toiminta, ei pelkkä jousielementin merkinvaihto tuo helpotusta. Ja kääntymisen parantamiseksi voisi kokeilla jousituksen säätämistä, myös etuhaarukkan korkeutta. Hyvät vinkit http://www.motocross.com/garage/suspensiontroubleshoot.html