Yamaha TT 350 -90!!!

Kirjoittaja: Leevi HäkliKun ei edellinen kysely tuottanut tulosta, niin laitetaanpa uudelleen esille!!!!!!

Elikkä elikkä. . . .

Onko kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta??

Onko tyyppivikoja - millaisia?

Kilometrejä reilu 10t. Miten näissä moottori kestää??? Männänrenkaat, venttiilit(säätö), öljyt yms.

Onko helppoja keinoja saada lisää ruutia moottoriin?? Kannattaako yleensäkään??

Kirjoitelkaa tai antakaa vinkkiä kuka tietää.

Kaikki tieto kiinnostaa!!!!

Kirjoittaja: TIMO TEPPONEN

Jonkinverrran voin kertoa tosta Yammusta
että moottori on ollut samanlainen todella pitkään kunnes tuli vesijäähdytteinen joka on
kilpamallin kone,xt600 ja tt600 moottoreissa
ei oikeastaan ole eroja paitsi tt:ssä pinnoitettu sylinteri xt:ssä taas porattava
joten oiskohan tossa pienemmässä myös, itselläni ollut 550xt ja toimiva peli paitsi jarrut olemattomat,konella ajettu n60t ja
ei kulumisia.Mutta jos pienemmäässä on tasapainoakseli joka kulkee kampiakselin kanssa sillein sisäkkäin,nin sen laakerointi on syytä olla kunnossa ja kiilat akseleitten päissä koska jos rupeavat pyörimään omia tahtejaan niin lohkot poksahtaa!Kannattaa vaihtaa öljyt usein niin moottori pysyy kunnossa (nokka akselin laakerointi ja muut liukupinnat)ja jos aiot ajaa pyörällä lopun elämäs
niin avaamisia ei kannata tehdä turhaan jos ei sivuääniä kuulu,normaalit hyvät huollot
riittää.koska jos moottori vaikka porataan
autokoneistamossa niin niillä on karkeammat hoonit ja menetelmät paitsi niillä jotka tekevät moisia,niin moottorisi rupeaa syömään
oljyä nopeammin kuin alkuperäisellä sylinterin pinnalla johtuen männänrenkaitten puristus erosta .Tosta tehosta sen verran että vaimentajalla ja käyrillä ja seoksilla
saa tehoa lisää mutta mihin aluelle onkin sitten niin toinen juttu,koska yleensä jos
noissa nelareissa ääni kasvaa niin huiput tippuu...sanoisko sen nyt tollein.Mutta tosta
kuutiosta ei hirveesti kannata rueta puristaa
tehoja ellet meinaa ajaa spoorissa,vaimentajaa varmaan löytyy virtaukseltaan erilaista ja suuttimien kanssa pelaamalla saa pienen lisävoiman kunha varoo ettei mene laihalla seoksella ajelemaan.

t.Kimpe eikä Timo Tepponen