Yamaha DT200WR

Omistaasko joku kyseistä pyörää.. olis tarkootus hankkia semmoonen. Teknisiä teitoja tiedän, mutta onko jotakin tyyppivikoja? Ja minkälaasia muunlaasia kokemuksia on, positiivista ja negatiivista? Aikanansa mulla oli kevarina DT ja siitä innostus moiseen. Toivotaan asiallisia vastauksia..

Kirjoittaja: samppa LTiälle meinaan pyärää ja jäälle (on varmaan liian tehoton sinne, mutta yrittänyttä ei laiteta). Oli tarkootus aluksi laittaa hiukka suurempi, mutta ku oli kortti hetken aikaa pois niin meni suunnitelemat mönkähän. Joo niitä on tullu suomeen muistaakseni -92 ja -93. Bikestä oon kaikki tiadot saanu mitä mulla on. Ja ainakin ne niis lehdis kehuuvat, että on yllättävän nopia maastoski.. ja kyllähän niitä nuasta "kuntoluokista" näyttää korkialtaki löytyvän. Paljokohan semmoosella on kulkua? Kattelin jotakin Japanin kielistä taulukkoa ja jos ymmärsin sitä taulukkoa yhtään oikeen niin lupasivat hiukka yli 160 vauhriksi.. ja satkuhun menöö jotaki vähä yli 6 sekunnin, en kyllä oo varma kun ei oo tua Japanin kiäli niitä vahvimpia alueita.. ;) Piikki DT:s oli heikko paikka se samaanen ÄRKELEHEN tuarevoitelu.

Kirjoittaja: Kimmo TurunenMä ajelin 200 WR:llä pari vuotta sekalaista ajoa kisoja ja työmatkoja johon sisältyi asfalttia , polkuja ja hiekkateitä.
Pyörän hankinta oli vaikeaa niitä ei ole paljon, kaikki vuosimallit ovat samanlaisia, tuotiin maahan muistaakseni muutaman vuoden ajan.
Omaani vaihdoin Öhlinsin takapampun(on muuten vieläkin tallessa,jos jotain kiinnostaa), spesin putkiston ja otin nuo tuoreöljyvoiteluun liittyvät osat pois.
Tankkimuovien alla on muuten peltitankki, lähes samanlainen kuin piikin DT:ssä.
Etuiskareita ei meinaa saada säätöihin sitten millään.
Mitään tyyppivikoja ei ole, ne on niitä normaaleita propleemia mitä jokaisessa on.
Siinä on muuten suuri ero piikkiin sekä ala väännössä että ylä tehoissa, mäet nousee hyvin väännöllä ja kun kahvaa vääntää niin vauhtia löytyy. Itse nousin pyörällä B-luokkaan, mutta siellä ei sitten enää menestystä.

Kirjoittaja: Tem miMä näin tollasen 200 DT viime vuoden orimattilan kisassa ajamassa!kai sil pystyy nähtävästi kisaa ajaa mut en tiiä millasii tuloxii tulee!aijotko tiellä ajaa vai iha metässä??