Yamaha 250 2t vs 450 4t!

Kirjoittaja: Ismo KäsmäElikkä kiinnostaisi tietää, millä tavalla nuo poikkeavat ajossa toisistaan? Jonkulainen peruskäsitys minulla on noista vehkeistä, ku on tullut jenkkien testejä luettua, mutta olisi hyvä, jos joku vaivautuisi omia kokemuksia kertomaan. Lähinnä kiinnostaa, kumpi on helpompi ajaa, kummalla jaksaa pitempää yms... Siis vuosimalleista 04 ja 05 olisi kyse!!

Onko tuo 450cc merkittävästi muuttunut vuodeksi 05, jos vertaa 04:een? Mun käsittääkseni moottorin luonne on pehmeempi 05 mallissa?

Muutkin kommentit noista pyöristä(04-05) tervetulleita!!

Kiitoksia vastauksista jo näin etukäteen...

Kirjoittaja: Jussi KukkulaKommenttina 2t 250 -05 voisin sanoa sen, että pyörä on ketterä ja tehoa vähintäänkin riittävästi. Teho kuitenkin jakaantuu mukavasti myös alemmille kierroksille. vaihdoin pyöräni sattumoisin juuri kyselemääsi -04 450:een mutta siitä ei ole vielä kokemuksia. parilla kaverilla sellainen on ja ovat olleet niihin tyytyväisiä. YZF:ssä ei ole ainakaan ollut venttiiliongelmia niinkuin muilla merkeillä, olisikohan syynä 5 venttiilinen kansi.

yleensä ottaen voisin vielä sanoa, että eroahan 2t ja 4t:lla on kuin "yöllä ja päivällä" ja ainakin minun ajotyyliin (köröttelyä) nelari sopii paremmin.. ja päätös paluusta nelariin kesän 2t kokeilujen jälkeen oli selvä! vaikkakaan -05 2t yamahasta ei paha sanottavaa ole, meno on kovaa mutta paljon repivämpää kuin 4t pelillä.