wr 250f syö tulppia

Kirjoittaja: Aki HauhiaMulla wr 250f 2002 se hajottaa tulppia. Tulppa on tosi nokinen, vaihdoin neulaventtiilin muttta ei auttanut. Suuttimet on pilot=42 ja pääsuutin=178 vakiot on 40 ja 172 voiko ne vaikuttaa niin paljon. Onko tulpat kertakäyttösii ne on kuidenkin 10 eskoo kappale?

Kirjoittaja: JONI HURTOLAAvaan bensahanan, avaan ryypyn pumppaan pari kertaa kaasua ja polkasen ja pyörä(wrf 250 -01) lähtee laakista käyntiin....sitte kierrättelen pyörää niinkauan et putkesta tulee lämmintä pakokaasua..ryyppy pois ja menoks...syyläreitä ei peitetty, tulpa ei ole koskaan hajonnut...tulpan katson aina kun on tylsää...aina ollut hyvässä kunnossa..ei ole ollut mitään ongelmia.... varmaankin on ne suutimet sun muut ketuillaan...tosin en oo ite niillekkää mitää tehny...

Kirjoittaja: Pentti RaittilaPäätin jo vuosia sitten, että en vastaa "syö tulppia" keskusteluun. Kun en ole 40 v. harrastuksen aikana nähnyt yhtään tulppaa tulevan pakoputkesta ulos. Mutta jos mopoa käytetään turhan panttina pihalla, tai sille ei anneta kunnon kaasua, niin tulppa menee tukkoon liian rikkaasta seoksesta. Näin käy näissä oikeissa moottoripyörissä helposti, kun niiden ajat kuuluisivat paremminkin sinne Pappamopo kerhoihin. T.Pappa

Kirjoittaja: HENRI TALVINENTarkistappa noi tulpan lämpöarvot. Mulla meinaa teki ihan samaa -02 crossimalli.
Liikkeessä meinaan niiden kirja näytti väärää tulppaa. Tarkasta ohjekirjasta numerot ja vertaa tulpan numeroihin. Mulla loppu toi vika heti kun sai oikean tulpan.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMulla oli -03, jossa tuo 42 toimi oikein hyvin talvella, sekä +15 keleillä. Itselläni meni tulppa kun syylärin peite oli irronnut. Eräs -01:n omistanut kaveri tosin oli asiasta jo varoittanut. Eli liekkö sitten kuinkakin yleistä, mutta ellet ole peittänyt toista syyläriä, niin tee se nyt alkuun.

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANEi se vika todennäköisesti ole suuttimissa. Onko pyörä tehnyt tätä vain talvella tai siis kylmillä keleillä? Jos näin on niin peitä toinen syylari kokonaan niin alkaa toimimaan.
Tiedäthän sen, että kaasu ei saa olla yhtään auki kun pyörä käynnistetään?
Tarkista kuitenkin suuttimet vielä kerran ja neulan asento, neula saa olla vakiopykälässä.

Kirjoittaja: Aki HauhiaLämpötila ei vaikuta vikaan, eli käynnisttäessä kastellee/hajottaa tulpan. En tietenkään koske kaasuun kahvaan. Kertakäyttösella tarkoitin 1 ajokerta/tulppa

Kirjoittaja: Anssi LehtinenVoi vaikuttaa toi suutin, tosin aika kummalta tuntuu kun on kuitenkin näin viileetä. Tulpat ovat kertakäyttöisiä, mutta normaalisti yks kestää kymmeniä tunteja.