Voitelu? ongelma

Yamaha 250 cc vm. 2002
Venttiilien säädön jälkeen välittömästi, imupuolen nokka-akselin ulompi liukupinta leikkas kiinni.
Nokka-akseli ja pukin liukupinnat hiottu ja kiillotettu. Kone pyöri kevyesti. Vika toistui välittömästi muutaman sekunnin käytöllä. Pukin kiristys momentti toisella kerralla jätetty 7 nm, ohjearvo 10 nm.
Miten testata voitelun toiminta?
Hyvät neuvot tarpeen.

Foorumit

En ole mikään insinööri mutta itse kokeilisin ekaksi että akseli pyörii varmasti esteettä, eli ilman nokkaketjua vetäisin pukin momenttiin ja kokeilisin pyöritellä nokka-akselia. En tiedä minkä tasoinen mekatsu olet, mutta sanotaan sen uhallakin että ainakin oman kokemukseni mukaan momenttiavain saa olla aika herkkä että tollaset alle kympin momentit osuvat oikein.

Muistaakseni ainakin uudempien YZ250F:ien ohjekirjan mukainen tapa testata öljynpaine on avata hieman sitä kanteen tulevan öljyputken banjopulttia koneen käydessä ja jos sieltä pursuaa öljyä niin ainakin siihen asti homma on bueno. Ihan oikeasti siis muistelen näin, tämä ei ole vitsi. Tuo ei tietenkään kerro onko kannessa tai pukissa jotain tukosta ja tuon keinon käyttäminenkin on vähän hankalaa jos akseli leikkaa kiinni sillä sekunnilla kun päräytät koneen tulille.

Oli se varmaan vähän tarkemminkin selitetty mutta manuaali ei ole mukana enkä ole tuota itse kokeillut.

250cc KXf:lle kävi sama homma.. Pukit aivan liian tiukalle ja jumiin meni. syynä oli asennusolut ja halvin mahdollinen momenttiavain. :P Koneistamolla saivat onneksi pukit ja kannen oikaistua.

Tässä tapauksessa pukki ei varmasti ollut liian kireällä.
Mites tuo voitelun testaus onnistuu käynnistämättä konetta. Voiko testata esim. kanteen tulevan öljyputken painestamalla?
Millaiset välykset on nokka-akselin ja pukin sovituksessa? Jos osat joutuu hiomaan ja kiillottamaan useasti, mikä olis ns. kriittinen välys ettei öljynpaine laske liikaa koko kannessa?
Toivottavasti sivuston ammattilaiset avautus hiukan :)