Vihjeitä peräkärryn kuljetus telineistä

Kirjoittaja: Pasi kivimäkiPitäis tehä kahdelle crossipyörälle(65sx ja125rm)kuljetus teline peräkärryyn 150*300 ,olisko mitään yksinkertaista ratkaisua tähän ,jos jollain olis kuvia?. Kiitos!

Kirjoittaja: Jere Ketolalaitan illemmalla kuvat kuljetustelineestä.

Kirjoittaja: Henri SiiskonenJere, laita samalla mulle kuvia
henri.siiskonen@kolumbus.fi
KIITOS!

Kirjoittaja: Mikko Blomqvist
Minäkin olisin kiinnostunut telineestä ja toivoisin saavani kuvia myös:

mikko.blomqvist@luukku.com

Kirjoittaja: Marko VahteriJoku voisi uppia kuvat nettiin kaikkien nähtäväksi. Esim. http://imageshack.us/ palveluun.

Kirjoittaja: Mikko Blomqvist
Tuo Jeren teline ilmeisestikin on aika toimiva ja pyörät pysyy paikoillaan ja eivät
irtoile kesken kuljetuksen?

Laitoin kuvat imageshackiin, jotta aiheesta kiinnostuneet saa osviittaa telineistä...

http://img110.imageshack.us/my.php?image=img2644ng7.jpg

http://img117.imageshack.us/my.php?image=img2643cy3.jpg

http://img117.imageshack.us/my.php?image=img2641nq6.jpg

http://img471.imageshack.us/my.php?image=img2642ae8.jpg

Kirjoittaja: Antti RajamäkiJos jollain löytyy kuvia kyseisestä telineestä ni vois lähettää mulle..
anttiraja(ät)luukku.com

Kirjoittaja: Mikko Blomqvist
Eikös ne kuvat noiden linkkien takaa löydy?

Kopioi tuo linkki internet-selaimeen osoitteeksi, niin näet kuvat.

Kirjoittaja: Ville AaltoOlisikohan kenelläkään kuvia tuosta "jeren" kuljetustelineestä kun se kuulosti olevan melko pätevä ratkaisu?

Kirjoittaja: Ville AaltoKukaan ei vissiin ole halukas jakamaan tietoaan? :) Jos jollain niitä kuvia voi laittaa mulle suoraan mailiin ville_aalto @ hotmail.com (ota välilyönnit pois)

Kirjoittaja: Jesse LaurilaJeren teline on todella asiallinen (itse teen samanlaisen ;) ....) Kaikista helpoin tehdä eikä tarvitse kärryö muokata.

Kirjoittaja: Jani KoponenNo, nythän mää sen hokasin! Nerokkaan yksinkertaista. Heti työn alle oma Hondan alle. Kiitos!

Kirjoittaja: NIMETÖNVoisikko lähettää mullekkin ne kuvat? reko.peltola@phnet.fi

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIMinulla on työkoneella ne kuvat joten laitan ne tulemaan maanantaina.

Kirjoittaja: Jere KetolaMeillä on tämmöinen kuljetusteline, todella kätevä ja nopea! Ei tarvitse liinojen kanssa takuta ja pyörä pysyy todella tukevasti paikoillaan.

Kirjoittaja: Jani KoponenAsiallisennäköiset telineet, mutta en saa kuvasta selvää tuosta kiinnityksestä. Saatko parempaa kuvaa. Teittekö itse vai ostotavaraa?

Kirjoittaja: Jere KetolaItse tehty. Lukot on maatalouskaupasta ostetut, peräkärryn laitalukot. Tässä parempi kuva noista lukoista. Kielissä näkyvät urat on rälläköity, että honda jalkatapit sopii.

Kirjoittaja: EETU HEINOVoisinko myös minä mahdollisesti saada kuvia kyseisestä telineestä s-postiin? (eetheino(ät)tkukoulu.fi) Rupesin vaan miettimään sitä että jos pyörä vedetään kettingeillä jalkatapeista kiinni ja tunkilla kiristetään/nostetaan ketjut kireiksi niin eikö jalkatappien liitos saumat rasitu liikaa, meinaan se saattaisi sattua kun ne katkeavat, vai onko nyt kyse niin pienistä jännityksistä? (onhan se keulakin jännityksessä, mutta...)

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIJoel ja Eetu, kuvat laitoin meiliinne. Hannu: ei niitä liinoja ole hankala käyttää... Mun mielestä on: Kottarisessa on tanko täynnä tavaraa (karjaraudat ym), lisäksi tangon malli ei salli kunnolla liinojen kiinnitystä. Lisäksi pompussa takapyörä voi lähteä liikkumaan ja pyörä saattaa kaatua...
Jalkatramppien rasituksesta: en ole todennut minkäänlaisia väsymisen merkkejä kiinnityksissä. Lisäksi nostovoiman tarve on yllättävän pieni (kumimatto tunkin ja mopon välissä). Kiinnitys on "kova" eli kärryn osuessa monttuun ei joustoa tapahdu kuten käy liinojen kanssa pelatessa...

Kirjoittaja: Anssi LehtinenEi niiden jalkatappien liitosten luulis tollasesta kovin paljon rasittuvat. Mulla on kyllä mennyt hitsaushommiksi kahdessakin mopossa alle sadan tunnin ajojen kun ne on kolissu jossain spooreissa tai kurveissa kiviin.

Kirjoittaja: Jani MielonenMoikka! Pistätkö Mullekkin kuvia kun jouvvat---> jani_mielonen@hotmail.com
Kiitoksia!

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIOnko kukaan vielä kokeillut ko. ratkaisua?

Kirjoittaja: JANI ARPONENVoitko Tommi lähettää mulle kuvia kans...j.arponen@luukku.com

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKILaitoin kuvia tulemaan. Muuten kannatta sitten hommata umpikärry. Itse kuljetin avokärryssä yhden talven mopetia. Autosta lentävä suolavesi teki eetvarttia mopolle. Joka paikka missä oli vähänkin maalaamatonta rautaa ruostu niin ...keleesti. Eikä umpikärryyn mitään mainostarroja, eipä kiinostu väärät henkilöt kärryn sisällöstä...

Kirjoittaja: Jukka LauronenMoi!
Olisin myöskin kiinsostunut noista kuvista.
Jos mahdollista niin voisitko lähetellä myös mulle kuvat.

Kirjoittaja: Jukka LauronenJoo jos laittais vielä sen mailinkin.
luppa75@netti.fi

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKILaitoin kuvat tulemaan.

Kirjoittaja: Joel KuulaLaittaisitko viel ämullekin niitä kuvai ku vähän on sama ongelma.

joel.kuula@kolumbus.fi

Kirjoittaja: Hannu HelinNo ei ne liinat nyt niin hankalia ja hitaita ole käyttää, kun on sopivan kokoinen liina/ne pääty lenkit niin mahtuu hyvin pujottaa stongaan jos on välipuullinen stonga.

Ootteko kukaan tehny/käyttäny tukea eturenkaan ja alakolmiopalan välissä, jolloin ei tarvitse kiristää liinoilla jousia vasten? Näitä myydään jenkki sivustoilla mutta vastaavan voi tehdä vaikka kakkosnelosesta.

Tällöin ei myöskään pääse tapahtumaan sitä että ajat töyssyyn kärrin kanssa pyörä niijaa(liinat löysällä) ja liinan kiinnityskoukku luiskahtaa irti lenkistä---- pyörä kaaatuu.. kärrissä. Kävi nimittäin kerran näin itelleni ja sen jälkeen olen kyllä vetänyt jousia vasten kunnolla...

Kirjoittaja: Pasi kivimäkiAvokärry,tekno trailer, kokeilin laittaa puupöllit alle toimi aika hyvin mutta on työlästä tohua,tai kestää kauan että saa kunnolla kiinni ,ajatteli että olisko jollain nopeampaa kiinnitys systeemiä .kuulin että olis jotain pikalukitus systeemiä olis joku kehittänyt.??

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIMinulla on umpikärryssä rhs-putkesta tehty teline joka on pultattu lattiaan kiinni. Etupäässä viistoputket lisäksi etupyörää varten. Jalkatramppien kohdalle olen hitsannut ketjun kiinni, toisessa päässä "pikasakkeli". Pyörän työnnän telineeseen laitan tramppeihin pikalukot kiinni, sammakkotunkki telineen ja pyörän väliin ja eikö nostamaan (tunkki ei pääse luistamaan pois paikoiltaan). Tunkki nostaa pyörän mutta ketjut vetävät alaspäin. Aika vaikee selittää mut tarttis ottaa kuvia. Mutta pyörän kiinnittäminen kestää noin 20 sek eikä tarvii pelata yhdenkään liinan kanssa. (ne on välillä pask...maisia virittää tankoon).

Kirjoittaja: Pasi kivimäkiOn sulla hyvä sukunimi, olis hyvä jos viittisit lähettää mulle pari kuvaaa ,jotta voisin ruveta kehittelemään ittelle saman laista systeemiä, ettei tarttis pelleillä liinojen kans.

Kirjoittaja: Kees van NiftrikMeilläpä onkin paras ratkaisu! Yksi peräkärryn kurakaari ylösalaisin kärryn pohjan läpi ja sivut tukkoon. Pyörän asento kärryssä muuttuu siten, että etujouset ovat pystymmässä, sarvet alempana, montussa oleva etupyörä ei mene eteenpäin ja matalista kuomuista korkeampi (n. 90cm) riittää kattamaan koko pyörän. Jousia ei tarvitse kuolettaa vetämällä niitä pinteeseen, vaan liinoilla vedetään kiinni lenkkeihin suoraan sivulle päin.

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIEi taideta sukua kuitenkaan olla. Mutta asiaan, menen lauantaina ajamaan ja yritän muistaa ottaa pyörän telineestä kuvia. Laitatko minulle sähköpostiosoitteesi vaikka osoitteeseen tommi.kivimaki@luukku.com niin lähetän kuvia maanantaina?

Kirjoittaja: TIMO MCKEOWNMoi,

Itsellä on 3m x 1.5m kärry, jossa nostettava kuomu. Tein lattialle teräksestä hitsaamalla telineen joka on renkaan levyinen ja noin 30cm pitkä, siitä menee pohjalevyn läpi 2kpl 16mm tappia. Jokaiselle renkaalle omansa näin siis 4 telinettä (2 pyörää). Näiden tarkoitus on vain estää pyörien liikkuminen sivusuunnassa. Ne voi myöskin poistaa helposti ja näin pohjalevyssä on vain 8 20mm reikää. Pyörät kiinnitän niin että toisen takarenkaasta yksi liina kiinni kärryn takakulmaan joka estää pyörää tulemasta eteenpäin ja toisen pyörän takarenkaasta kärryn etukulmaan niin, että se estää pyörää menemästä taaksepäin (toinen pyörä on siis keula menosuuntaan ja toinen takapää menosuuntaan). Sitten laitan molemmat pyörät kiinni etuteleskoopeista lattiaan (molempiin kulmiin yksi liina) kiristän niin, että etujousitus painuu kasaan. Ei kannata käyttää koukullisia liinoja (voivat kuopassa löystyä ja irrota lenkistä minne pujotettu) Vaihde vapaalle, ettei pieni edestakainen liike hakkaa laatikon rattaita.

Timo Mc

Kirjoittaja: Mikko NikkanenJOLLAIN NÄIN JOSKUS SELLAISEN TEKELEEN JOSSA OLI LANKUT ENSIN POIKITTAIN JA NIIDEN PÄÄLLE KÄRRYNSUUNTAISESTI PITKITTÄIN 2 LANKUA SYRJÄLLEEN JOIDEN VÄLIIN RENKAAT JUURI SOPII JA TIETTY LIINOILLA PYÖRÄN SARVET ALAS JA TAKAA MYÖS LIINALLA KIINNI. ASIA ON VAIKEA SELITTÄÄ MUTTA IDEANA KUITENKIN ETTÄ PYÖRÄ ON KAHDEN SYRJÄLLÄÄN OLEVAN 2" X 6" LANKUN VÄLISSÄ, SEISOO NIINKUIN FILLARI TELINEESSÄ.

Kirjoittaja: Marko MoisanenOnko sinulla avo, kuomullinen vai koppikärry (jossa siis "oikeat" seinät)?

Koppikärryssä ei tarvitse välttämättä mitään telineitä, vaan pelkästään kiristysliinan kiinnityskoukut lattiaan seinän viereen kärryn etu- ja takaosaan eli vähintään noin pyörän pituuden päähän toisistaan. Lisäksi on hyvä laittaa etuosan lattiaan poikittain lankku tms., johon etupyörä pysähtyy, jos ei halua rengasta ihan etuseinään asti.

Sitten laittaa pyörän seinää vasten nojaamaan tanko seinän suuntaan kokonaan käännettynä niin, että mopo juuri pysyy pystyssä eikä kaadu ulospäin seinästä. Seuraavaksi liina eteen lattiaan kiinni ja mopon runkoputken päältä ympäri ja taaksepäin kiinni kiristimeen.

Tuosta kun kiristää, niin mopo asettuu nätisti seinää vasten ja pysyy paikallaan todella jämäkästi. Ja tietysti ne liinat ovat kiinnitetty pysyvästi sinne lattiaan ettei tarvitse harrastaa akrobatiaa koukkujen kiinnittämisen kanssa.

Pieneenkin koppikärryyn mahtuu 2 pyörää ja on helppo sekä nopea kiinnittää.