Uusi pyörä hakusessa.

Eli joo vanha pyörä on Yammun 450 2006. Nyt on sitten vaihdon paikka ku uudet mallit rantautuu. Mielessä on 3 vaihtoehtoa Honda 450 tai Yamaha 450. Ktm 450 ehkä myös mahdollinen. Lähinnä kyselen mielipiteitä tuosta 450 ktm miten kestää ja onko muuten järkevä paketti kun ei ole merkistä kokemusta. Nuo Japsit ei paljoa toisistaan poikkea niin on lähinnä mieltymys kysymys ostaako yammun vai hondan. Pyörällä olisi tarkoitus päästä 3 kautta ja 150-200h. Nyky laitteessani on 150h ja ei ole normaali kulumisia lukuunottamatta suurempia ongelmia esiintynyt. Eli ktm tietäjät kommentoikaa.

Foorumit

Suosittelen Suzukin RM-Z 450 <08
hintalaatu kohdallaan ja bonarina ruiskun säätö mahdollista(vakiona vastaa kaasuun aika mukavasti)..

Suzuki rmz450

..niin..koeajo mahdollinen jos liikut seudulla bastukärr/lavanko/ohkola/kulloo

Siis joo suiza taitaa olla halvin noista japseista. Varmaan kaikki 4 japsia lähtee samalta viivalta ja eroja tuskin on paljon lähinnä kuka tykkää mistäkin. Mutta tuo Ktm kiinnostaa pikkaisen mutta ei viitsi ostaa ihan ilman mitään infoa koska pyörän pitää kestää se 3 kautta suht kasassa.

Suosittelen CRF:ää.Itellä on -08.Moottori toimii vakioputkella ja suuttimilla uskomattoman hyvin.Kaverilla -09 ja on tosi tyytyväinen.Siihen ei ole tarvinnut kuin ruuttaa vähän säätää.Iskarit tietysti hierottu vauhdin ja painon mukaan.

Joo kiitos testi mahdollisuudesta pidetään mielessä. Kun saisi noilta pelimiehiltä infoa pyörien kestävyydestä mutta veikkaan että sieltä tulee vaan se normaali blaa blaa bla bla huippulaite. Kuka nyt lähtee arvostelemaan jos on saanut laitteet maahantuojalta. Jos pyörä kestää kovassa käytössä niin kestää se tavan harrastelijalla. Japsit toimii suht varmasti mutta lähinnä se Ktm on arvoitus? Uskon Hondan toimivuuteen et ole ainoa joka on siihen ollut tyytyväinen.

Jos on aikomus hankkia uusi pyörä niin odottelisin 2010 Yamaha YZF 450:n julkaisun. Huhujen mukaan Jammu laittaa jälleen kerran pakan uusiksi ja hyppää isoissa nelareissa muista pari vuotta edelle. Huhujen mukaan pyörässä on sylinteri paljon lähempänä pyörän keskikohtaa, kansi käännetty toisinpäin (kaasari edessä ja pakoaukko takana). Niin ja tietty se ruisku kuten muissakin. Polttoainesäiliö sijoitettu radikaalisti ym ym. Pyörän pitäisi olla kevein ja pyörivien massojen suhteen optimoitu vimpan päälle. Mutta kaikki nämä vielä huhuja, eikä tietoa tuleeko vielä 2010.

Kotarin hankintaa crossiin lykkäisin vuodella 2011 linkullisia malleja odotellessa.

Kuulostaa hurjalta mutta samaa olen ajatellut että jotain isoa muutosta on tulossa kun tuo uuden 2010 mallin julkaisu venyy.
Ktm voi unohtaa 2010 malli on sama kuin 07 08 09 ja 2011 tulee muutoksia siis jos nyt ostaa 2010 ktm niin 2011 pöyrä on jo vanhaa rautaa.

Juuri löysin itsekkin samat kuvat. Kyllä Ktm jää kauppaan johan se näyttää tuon rinnalla kivikauden vehkeeltä! Mitäköhän sylinterin taakse siirtämisellä on tavoiteltu? Ja että sylinteri on käännetty takaviistoon? Näin se kehitys kulkee eteenpäin!

Nyt puhun tässä sitten omista kokemuksista...Viime syksynä puntaroin pitkään -08 Yammun ja -08 Hondan välillä kumman hommaan.Syy pyörän uudistamiseen -04 KTM:stä oli se kun linkutonta takapäätä en saanut minä, eikä toisetkaan toimimaan kunnolla.Se oli liian kova alusta ja silti lätki pohjaan, vaikka jousikin oli vaihdettu progressiiviseen jäykkään ja iskaria muutettiin ainakin 2 kertaa parempaan suuntaan.Silti kotarilla piti ajaa koko ajan tapeilta ja veto päällä että sen kanssa tuli toimeen(niinkai sitä sitä vetomiehet ajavatkin) No Hondaan kallistuin kun tallinnurkasta löytyi muoveja, putsareita ym. käypäsiä osia ja se on ollut mieleinen hankinta.
Nyt tuo Yamaha vaikuttaa niin muutetulta paketilta että hirviääköhan sitä 1. painosta ostaa vai kannattaako odottaa vielä, että vetomiehet saavat siitä lastentaudit ajettua ulos.

Niin pieneltä näyttää moottori että mahtaakohan kuvassa olla 250F ?

Mitä Husaberg edellä sitä japsit perässä...

Tuossa valokuvassa olevassa Yammun kuvassa on minusta paljonkin järkeä pytyn paikan suhteen..Kun taas nuo piirretyt kuvat...Onko tuossa nyt mitään järkeä laittaa pyttyä tuommoseen kulmaan?

Vilkaise isojen pyssyjen testituloksia sivuilta mxa.com ennekuin teet päätöksen. Voi mielipide muuttua...

Tuossa Jalmarin laittamassa kuvassa on takaiskarille käynyt kalpaten. Voi tulla pieniä sovitusongelmia...

Onkohan nämä muutokset nyt ihan loppuun asti mietitty?.Mitenkähän tuo iskari tulee toimimaan käytännössä, jos pakokäyrä hehkuu punaisena siinä vieressä? Voi olla melekoinen ero säädöissä lämmittelykierroksesta ruutulipulle..PS. Yammua vastaan ei sitten ole mitään.Perusvarmoja pelejähän ne ovat olleet.

Siis toi Jalmarin kuvahan on vaan jonkun (huonosti) photoshoppaama näkemys uudesta YZ450F:stä. Jotenkin voisin myös kuvitella ettei Yamahalla ole ihan niin pönttöjä insinöörejä töissä ettei noita heti ekana mieleen tulevia ongelmia olisi ratkottu.

On kuitenkin aika hyvä mahis että täysin uudesta pyörästä (jos nuo patenttien ja CAD-kuvien perusteella tehdyt päätelmät pätevät 2010-malliin) löytyy bugejakin.

Kyllä, Anssi on oikeassa. Noita photoshopattuja kuvia löytyy aika paljonkin tuolta internetin ihmeellisestä maailmasta ja tuo kuva oli jonkun näkemys aiheesti :)

Eilen julkaistussa 2010 YZF 250:ssä on kyllä hämmästyttävän samanlaiset muovit, joten uskon että nuo kuvat ovat ihan oikeasta protosta.

http://www.yamaha-motor-europe.com/products/motorcycles/competition/yz2…

Eipä toi 2010 nyt niin ihmeelliseltä näytä...

Jatketaanpa nyt sitten tänne..
Eli viime kevään aloittelin crossin, ensin piikillä yz:lla, sitten vaihtui 250 Gas Gasin 2-tahtiseen enduroon.

Sitten kävi hassusti ja kävin koikeilemassa 2010 Ktm:iä ja ihastuin nelareiden moottoriin. 450 kanssa väsyi aika nopeasti mutta 250 taas ei kauheasti viedä tällaista 100-kiloista pojan kloppia.

Eli nyt olisi haussa apua päätökseen: 205 vai 450? Ktm, Yamaha, Husaberg..? Olisi hakusessa halvalla pidettävää, eli ettei tarvitse joka öljyjen vaihdossa venttiileitä ym. vaihtaa. Eli opiskelijan hintaluokkaa.. :P

Ktm ja Yamaha olen kuullut, että ovat kestäviä. Onkohan perää?
Vai onko 2003-2004- akselilla jotain muuta pyörää, jonka kestävyyys olisi omaa luokkaa muihin nähden??
450 varmaankin valinta kallistuu, saa halvemmalla ja ei kuulemma tarvitse niin usein vienttiilejä vaihtaa, vai onko huhuissa perää??

Kokeile Akseli ennen kuin päätät vielä esim. KTM:n kolmesatkua. Tuo on edullinen ylläpitää ja todella vääntävä.

Honda cr 250 2002-2007 on ainakin helppo huoltaa ja erittäin kevyt ajaa. Ittellä on ollut kymmenkunta 250-500 kakstahtia ja pari 450 nelaria cr 250 2006 on niistä kyllä mukavin ajaa.Cr 250:n sähkönen pakoaukonsäädin tekee tehoalueesta todella tasasen ihan kun nelarilla ajais ihan erilainen kun mikään muu puolikas jolla olen ajanut. Huonoa vaan että honda päätti lopettaa kakstahtien tekemisen kokonaan. Olisin itte ainakin ostanut uuden sellasen jos niitä vielä tehtäis.

Tuohan on enduro tuo minun Gas Gas, ei ole vielä kertaakaan loppunut voima alhaalta, mutta nelarin voiman pehmeys ihastutti, Gassinikin repii paljon pahemmin kuin tuo 450 ktm.
Ktm:llä sai vaan nopeudet nosteetua paljon isommiksi kuin Gassilla, tuntui, että mennään hiljaa, mutta hyppyreistä tuli enemmän ilmaa kuin koskaan ennen. >:D >:D

Paljonko saa swingissä olla \"klappia\" (pyörä pukilla ja nostaa takarengasta ylöspäin, ennen kuin ottaa jousi vastaan)?? Gassissa on nyt uudet laakerit linkussa ja silti saa takarengasta nostettua pari- kolme senttiä. :o Kannattaisikohan huolestua vai eikö?? Iskarin alapäähän siellä varmaankin on vikana.

\"Gassissa on nyt uudet laakerit linkussa ja silti saa takarengasta nostettua pari- kolme senttiä. Kannattaisikohan huolestua vai eikö??\"

Ite en ajais tolla metriäkään ennen ku oisin vaihtanut kaikki kuluneet/klappaavat laakerit!!!
Rikot tollee vaan sun uudetkin laakerit...

kannattaisiko tarkastaa iskarinyläpää??????????

T:Mika

Moi!

Husqvarna CR 250 -99?
Tutun tuttu kauppaa tarpeettomana. Pyörän historia tiedossa. Kannattaako tuollaista pyörää lähteä tinkaamaan?
Huhu väittää, että tuon ikäisen hussen kone ei kestä, saa rempata jatkuvasti ja varosat hakusessa!
Onko kateellisten juttuja vai totta?

Kokemuksia?

Iskä kyseli tuosta Hussesta, mutta jatketaan nyt tuosta Gassista
Vaidoin yläpään laakerin, nyt on klappia ehkä puoli cm, onko vielä liikaa??

Jos ketjun alkuperäinen aloittaja ei ole jo hankkinut tuota aiemmin huhuttua 2010 YZF450, niin tässä olisi uusi 2011 linkullinen kotari kuten aiemmin huhuttiin:

http://motocrossactionmag.com/ME2/dirmod.asp?sid=&nm=&type=news&mod=New…

Mielenkiintoinen huhu on sellainenkin, että Antoni Cairoli voitti tänä vuonna MX1 maailmanmestaruuden 400 kuutioisella sylinterillä.