Transponderi ajanotto?

Sen verran aikaa kun on tullu kilpaa ajettua että tarvii kysellä tyhmiä ja varmistaa miten homma toimii? Siis pätkille lähdetään vaan "liikennevalon" mukaan vai onko vielä erikseen joku aikakortti systeemi?

Foorumit

Niin enpä nyt tiedä, mutta kun näillä sivuilla ei kuuleman mukaan saa kukaan SML:n edustaja vastata, niin sitten vastaan minä, jos vaikka sitten ottaisivat tuon A-toimitsija lisenssin pois. Kysymys on ilmeisesti endurosta? Endurossa transponderit \"ottavat aikaa maastokokeille\". Siis pätkän lähdöstä lähdetään merkistä, jonka antaa lähettäjä. Se merkki on joko lippu, tai valo, tai joku muu merkki, joka selkeästi näyttää, että nyt mennään. Sitten pätkän maalissa on merkki \"maaliviivasta\" jossa ponderi lukee ajan. Siitä vaan ajelet eteenpäin ja olet siirtymällä. Aikakortti on sitten ihan eri asia. Se on niitä siirtymä aikoja varten. Sillä mitataan aikoja AT asemien välillä. Sen saat kilpailun ilmoittaumisessa, ja siihen pitää tutustua huolellisesti ennen lähtöä, ja merkitä johonkin selvästi näkyville ajat jolloin sinun tulee olla AT-asemilla. Tämä tieto tulee olla myös \"huoltojoukollasi\", koska AT-asema on yleensä heti huollon jälkeen.
Niin ja sitten:KYLLÄ SIELLÄ LIITOSSA JO NYT PITÄÄ YMMÄRTÄÄ, ETTÄ KEKKONEN ON KUOLLUT, JA TÄMÄ NETTIKIN KEKSITTY JO 10 VUOTTA SITTEN.Ei mitään asoita voi enää hoitaa kielloilla, rajoituksilla ja rangasituksilla...etenkin kun kyse on vapaaehtoisesta toiminnasta. :( Pappa

Nonniih, täähän valaisi kohtalaisen hyvin asiaa! Kiitosta papalle! Tuntuu nykyään olevan melkosen herkkä aihe toi liiton toiminta kun herättää joka topicissa keskustelua..

Tästä edeltä jäi pois yksi ihan ratkaisevan tärkeä asia. AT-asemalle tuloaika otetaan keltaisesta lipusta ennen asemaa, joten tullessasi asemalle katso rauhassa mikä on tilanne. Aika näkyy kellossa aseman autossa, ja sitten vaan sillä omalla minuutilla ajat ohi lipun ja annat korttisi \"leimattavaksi\". Sitten vielä tarkistat, että sait oman korttisi takaisin ja että siihen oli tuloaika merkitty oikein. Pahinta mitä voi tehdä kilpailun menettämiseen, on ajaa etuajassa ohi lipun AT-asemalle, ja sitten jatkaa kisaa siten, että luulee seuraavalla AT-asemalla kulkevansa alkuperäisen aikakortin mukaan. MUTTA...nämä asiat kai kuuluisi opettaa jonkun sieltä jostakin ihan VIRAN PUOLESTA? Pappa ??