TM Racing 250 MX vm:95 turraa

Ongelmana mopossa on, että 1 ja 2 vaihteella pyörä ikäänkuin turraa isoilla kierroksilla, isommilla vaihteilla ei niin pahasti ainakaan. Pakoputkenpää on musta öljystä ja takalokari myös!
Olen ajanut 2.5% seoksilla. Vaihdoin pienemmät suuttimet ja panin neulan toiseksi ylimpään loveen eikä auttanut.
Olisiko kenelläkään vinkkejä mikä voisi olla hätänä?

Foorumit

Olisiko tässä nyt vaan se vanha juttu, että pitäisi ajaa vaan kovempaa. En tiedä kuskin historiaa mitenkään, mutta aika yleistä on, kun siirrytään piikistä isompaan, niin pienillä vaihteilla kierrätetään moottoria ihan turhaan. Aikaisemmin isompaa silmään, jotta rajoittimet ei lyö vastaan, katse kauas eteen, ja antaa moottorin vääntää vauhtia lisää... No en nyt ole ihan paras neuvoja, kun moponkin laitoin jo talveksi talliin...jatkakoon viisaammat. Pappa ;)

Kannattaa kahtoo että pakosäädin toimii.Jos toimii niin kaasaria laihemmalle vaan.Jos turraaminen vain esiintyy tyhjäkäytön ja moottorijarrun jälkeen alapää on rikkaallaan.Jos koko ajan pääsuutinta pienempää.Pienellä vaihteella peli ei tarvitse niin paljon bensaa kuin isolla esim ylämäkeen mentäessä.Bensapinnan tarkistus/säätökin voisi olla järkevää jos kaasarilla on kusemistaipumusta eikä huikkaa juurikaan kylmänä tarvitse...
Pentti näitä hopötyksiä ei sua luokitella sitten sinne \"viisaammat\" osastolle vaan laitetaan tuohon remontinkorjuuta kehdosta hautaan sektorille.

Osaiskohan joku auttaa, Mulla Gas Gas 250 2t koittaa tulvia yli jos kone ei käynnissä kallistelee pyörää, mutta siltikään ei halua lähteä kylmänä käyntiin. Tarvitsee aina lääkeruiskulla bensaa pyttyyn. Sitten lähtee yleensä toisella polkasulla.
Kuumana lähtee aina ekalla.

Tais vika löytyä... Oon laittanu liikaa kaasua, kun oon käynnistäny kylmänä, taitaa vaan kastella tulpan heti :P . Tänään kokeilin kylmänä, ekalla hörähti, sitten muutama polkaisu kaasun kanssa -> ei mitään. Sitten tajusin päästää kaasusta irti niin johan lähti toisella polkasulla. :( :(

Voisin varmaan bensapintaakin tämän huomion jälkeen laskea, meinaa aina ruveta kuseksimaan, jos on liian kallellaan ei käynnissä.

Suosittelen vaihda pyöräsi ruiskulla varustettuun nelariin.
Loppu kaasarin kusemiset siihen. Ei tarvita kuin pc ja softa millä säädät pyöräsi mikä myös iso plussa sormet ei haise bensalle.