Takaiskunvaimentimen huolto RM 125-86

Kirjoittaja: Kristian KotilainenTerve taasen.

Omistan RM125 -86:sen vanhuksen. Laitan sitä uuteen uskoon parhaillaan. Takaiskari / jousi on aika väsynyt eikä oikein jaksa kunnolla kannatella 100kg kuskia tarvittavalla tavalla. Jousi oli kireimmillään, ja silti aivan löysä.

Itse en ajatellut ruveta ropaamaan ko. vaimenninta (puuttuu tarvittava osaaminen, vaikka huoltokirja räjäytyskuvineen onkin olemassa). Minne täällä PK-seudulla kannattaisi viedä pamppu huoltoon ja jousen vaihtoon vai kannattaisko sovittaa joku tuore Öhlins suoralta kädetä (jos sattuu sopimaan)?

Miten jäykkää jousta kannattaisi harkita kuskin paino huomioiden? Tavoitteena on että keväällä olisi painoa jäljellä enää 90+.

Onko käsitystä mitä tämmönen huolto lysti maksaa?

Kristian

Kirjoittaja: SEMANNI OY20-vuotta sitten , kun KYB iskarisi todennäköisesti on tehty , oli pääsäiliön materiaali ja pintahionta huonoa verrattuna sen aikaisiin Öhläreihin . Siitä johtuen , jo 10 tuntia crossia ja huollossa saattoi havaita öljyjen olevan aivan mustaa skeidaa , joten älä hyvä veli satsaa rahojasi alkuperäiseen "raatoon"
Suosittelen ottamaan mitan keskeltä iskarin kiinityspulttia toisenpään vastaavaan pisteeseen ja niillä tiedoilla sit etsimään käytettyä Öhläriä , jotka olivat jo siihenaikaan kunnon materiaaleista kunnolla tehtyjä.
Terv. Sepe , mälvännyt Kybejä Shovia ja Öhläreitä vuodesta 78.

Kirjoittaja: Jukka NieminenJoo, samaa suosittelen minäkin, varmaan joku saman aikakauden Öhlari on sovitettavissa Suisaan jos ei merkkikohtaista Öhlinsia löydy. tuon aikakauden japsi-iskareissa on vielä se huono puoli että iskarin "body" on niin kybissä kun showassa alumiinia ja se kuluu sisältä tynnyrimäiseksi joloin vaimennusominaisuudet häviävät sen sileän tien. Tuon ajan japsi-iskarit kuluivat jopa vuodessa-parissa käyttökelvottomiksi, Öhlins kestää ihan toisella tavalla, niissä iskarin "runko" on aina ollut terästä. Ton "bodyn" kulumisongelman vuoksi japsit ottivat 80-90 lukujen vaihteessa käyttöön iskarin "Bodyn" kova-anodisoinnin joka auttoikin asiaaan mutta ton ikäisessä Suzukissa sitä tuskin on.

Kirjoittaja: Kristian KotilainenKiitoksia kovasti tiedoista kaikille. Tällä pääsenkin eteenpäin.

Kristian

Kirjoittaja: GRANLUND PEKKAMulla lojuu nurkissa saman ikäisestä italiaanosta iskari merkistä ei ole tietoa (kullan väriseksi pinnoitettu) oli huollossa mutta ei laitettukaan kiinni kun moottorivaurio olikin pahempi (kalliimpi) kuin kuvittelin. Tekstaa tarvitko vielä ja mikä on silmäväli.
0408446313 PG

Kirjoittaja: AKI IMMONENPaiskaa huoltoon se vaikka A.Skogille ta johonkin Kurapyöriä myyvään Mp liikkeeseen, jos se on kaasuiskari niin ei sitä kannata mennä itse räpeltelemään. Hinta huollolle jotakin satkun ja jäykemmälle jouselle kait saman verran. Öhläriin ei kannata panostaa välttämättä ellei tosi halvalla saa, tarvii nekin huollattaa käytettynä samalla tavalla.