Taka-akselin kanssa ongelmia!

Kirjoittaja: Juha MetsäpeltoEn tiedä mikä taka-akselia riivaa,ei lähde millään irti. Kaikki mutterit ja ketjunkiristäjät on pois. Pitäs saada irti kun pitäs pinnat kiristyttää. Ei uskalla lyödä oikein lujaa kun menee päästä kierteet. Olisko pyöränlaakeri syöny jonkun loven joka ottaa vastaan?

Kirjoittaja: Mikko OnaliVie se jonnekin metallipajalle!!!

Kirjoittaja: Ei se kyllä oo sen pyöränkään !! :)

Kirjoittaja: pirhonen osmo"kyllä äiti, en enää koskaan jätä rasvaamatta akselia"

Ei sitä olisi saanut millään irti, syy:

ensin on akseli. Sen päällä n.15cm pitkä holkki. Se oli ruostunut kiinni täysin akseliin. Ja holkki otti kiinni laakereihin.

Meikä osti vähän aikaa ton pyörän eikä oo mun vika ettei oo rasvattu!

Kirjoittaja: J Mäkeläjoo, tämähän se on seuraus siitä kun jätetään perushuollot tekemättä! pitäisi irroittaa rengas/akseli niin usein että saisi laitettua rasvaa akselille ja ei tulisi näitä tyhmyydestä johtuvia ongelmia! Tyhmyydestä rangaistaan aina!

Kirjoittaja: pirhonen osmoEipähän lähtenyt!

Tuloksena pilalle mennyt akseli ja jarrusatulan raudan meneminen poikki!(se rauta jolla satula on kiinni akselissa). ei se ole vieläkään irti. Rälläkällä poikki, ei muu auta. Molemmat laakerit olivat jo ulkona eikä vieläkään irronnut! Seuraava konsti on 50kg tynamiittia koko vehkeen alle ja kuuta kiertävälle radalle koko paska!

Kirjoittaja: Mikko Onalikokeilepas sellasta et heiluttelet sitä takapyörää siinä ja samaanaikaan lyöt!

Kirjoittaja: pirhonen osmoVaikka nuijalla on lyöty niin ei liiku millin milliä mihinkään suuntaan.

Kirjoittaja: AsentajaEli pyörä on ihan paska ku joku ei ole rasvannut sitä taka-akselia ? Nyt mä näkisin et ollaan asian ytimessä ! :) Vanha sanonta,"tyhmä pää, kärsii...

Kirjoittaja: Asko AsentajaSyy on siinä, että akselia ei ole rasvattu, ja laakerien sisäkoolit ovat ruostuneet akseliin kiinni. Neuvoja:Suihkuta ensin irroitusöljyä laakerien ja akselin väliin. Anna olla kaksi vuorokautta. Sitten kierrät mutterin akselin pään kanssa just samalle tasolle. Näin ei lyödessä akseli vaurioidu. Työkaluina pitää olla napakka pajavasara, pala messinkiä pehmentämään lyöntiä, ja sitten vastapainoksi leka toiselle puolelle haarukkaa. Sitten vaan kova "sepän" laaki akselin päähän, ja samalla tiukasti vastapainolla toinen seppä pitää, ettei haarukka anna periksi... kyllä lähtöö. Näitä ongelmia ei tulisi, jos pyörä olisi huollettu paremmin, ja taka-akseliin pyyhkäisty vaseliinia ain kun se on pantu paikalleen.

Kirjoittaja: pirhonen osmoEi mitään apua. On kuin kivi kiinni. Auttasko jäädyttäminen? Eikö se sillon pienene? Mutta tosiaan on taottu kaikilla moukareilla eikä lähde!

Kirjoittaja: Aki Klyöt sen akselin vaan pois sieltä

Kirjoittaja: valtteri kievimaakäytä kuminuijaa sillä voi lyödä kovaa