Sylinterin pinnoitus

Kokemuksia Suitzamanin tarjoamasta sylinterin pinnoituksesta? Onko parempi kuin putkitus?

Foorumit

Se ei paljon häpeä Hondan alkuperäisen pinnoituksen rinnalla.Voittaa erään toisen japsin pinnan mennentullen.Jos sillä on tarkoitus ajaa metriäkään jääradalla niin putkitukset kannattaa unohtaa.

no nyt rupes kiinnostamaan. miksi putkituksen voi unohtaa jos jääradalle aikoo?

Vaikea saada kestämään leikkaamatta. Mäntä turpoaa nopeasti ja sylinteriputki käy ahtaaksi pinnapulttien kohdalta. Jos välttämättä tahtoo kokeilla on ainakin porattava väljemmäksi johonkin 0.07 paikkaille.

Miten se uusi putki sitten eroaa alkuperäisestä, joka ei käy ahtaaksi?

Patarauta ja alumiini laajenevat lämmetessää eri tavalla..

Tässä ilmeisesti pinnoitusta(nicasil,ferrosil) yritetään korvata putkituksella(mustalla raudalla). Tuo antamani 0.07 on 250cc sylinterin poraus. Jos kyseessä olisi 500cc masiina välys olisi 0.09. En ole keltään vielä kuullut että esim.KX500 putkitus olisi leikkaamatta jäällä kestänyt varsinaista ajamista. Esim CR500:set putket porattiin \"stressilevy\" kannen paikalla momentissa.Siitä huolimatta ne leikkuutettiin kiinni jos eivät olleet riittävän väljiksi tehtyjä.

Rautaa se on alkuperäinen putkikin, tosin pinnoitettu mutta miten se vaikuttaa laajenemiseen

Ei sitä rautaputkea millään pinnoteta jos öljy jätetään laskuista pois.Sitä porataan ja hoonataan niin paljon kun varoja ja mäntiä riittää.Viestissä #6 on vastaus.

Mitä materiaalia alkuperäinen putki sitten on, jos ei rautaa?

Sylinteri on alumiinia.

Siis se piinoitus on tehty suoraan alumiinin päälle, sitten tuo laajenemis juttu käy jo minunkin järkeeni.

semmosta kyselen pinnoituksesta, mun yamaha on pinnoitettu, sittenkö pinnoitus on kulunut pois. Voiko sen pytyn pinnoittaa uudestaa?

Jos ainoa vaurio on tuo pinnoitteen kuluminen niin vastaus on kyllä.