sx-f 250 vai exc-f 250 kantojen kiertämiseen?

Tervehdys,

katukausi alkaa olemaan osaltani ohi ja polte "kurapyörän" hankintaan kovimmillaan. Kokemukset kurapyöristä on käytännössä nolla, mutta sen verran olen jo asiaan perehtynyt että olen päätymässä 4-t 250 KTM:n, vm. -07. Kysymys kuuluu miten sx-f soveltuu enduroon vai kannattako hankkia exc-f? Huomaanko minä ikinä enduroa kokeilleena eroa noissa kahdessa? sx-f:n hankintaa puoltaa lähinnä halvempi hinta. Alustana olisi pääosin metsä ja metsätiet. Olen ymmärtänyt että exc-f on moottoriluonteeltaan pehmeämpi ja sitkeämpi, ja näinollen enduroon paremmin sopiva? Lisäksi alusta on pehmeämpi verrattuna sx-f:n ja luonnollisesti myös sähköissä on eronsa.

Kiitoksia vastauksistanne jo etukäteen.

Foorumit

Jos molemmista on kyseessä nimenomaan -07 vm, niin SX:ssä on uudempi runko ja alusta (mm kaksoiskammiokeula), kun EXC edustaa vanhempaa generaatiota.

Kyllähän se niin on,että jos tehdas valmistaa erikseen crosseja ja enduropyöriä niin kyllä ne on omiin juttuihinsa tarkoitettu. Alustan ja luonteen erojen lisäksi crosseista puuttuu kaikki valovehkeet mitkä tulevat tarpeeseen päivien pimetessä. En tiedä onko ajatusta joskus kilpailla, mutta jos crossia ei ole rakennettu enskakäyttöön niin tarvittavan varustuksen hankitaan palaa jotakuinkin se hinta mikä on näiden pyörien ero.

niin paitsi kun rossista saa samalla hinnalla enskan niin ainakin 07 rossi on paljon kevyempi ja parmepi ajaa. ja se 07 enskahan on sellanen vanhanmallinen ja rossi ihan vastaava kun nää 2010

Kovat kuskit tekevät enskapyörän crossista.

Moro,
Omat kokemukseni 250 4t exc:stä oli sellaiset, että se on aikas rauhallinen(laiska) ja joutuu ajaan kuin 2t pyörää. Itse en pitänyt pyörästä. Jos meinaat ns.punakilpisenä pitää niin sxf voisi olla parempi. Vähän enempi ruutia josta tietysti haitaa ja hyötyä. Aika ympäri pyöreitä ajatuksia. Käy ihmeessä ajaan molemmilla niin tiedät sit mikä on sulle ja sun ajolles sopiva.

kuitenkin siinä rossissa on jotain huonoja puoliakin.. nelari stumppaa helposti, krossi vielä helpommin ja mukava polkea kuumaa konetta käyntiin. exc-f:ssä kuitenkin sähköstartti. tästä apua hitaalla reitillä esim. kivikossa. kuitenkin jos pyörä on tulossa ainoastaan metsäpoluille jne niin sxf pitäisi soveltua ihan hyvin.