Suzuki RMZ 250 Nokkaketjun irroitus

Kirjoittaja: Antti Himanenkuinka saan nokkaketjun irit? vasemman rattaanhan pitäisi lähteä irti mutta kuinka se lähtee? tuleeko koko akseli mukana vai pelkkä ratas? pienet vinkit olisi tarpeen. irroitin rattaan keskeltä kuusiokolon ja sitten siinä on se camshaft decompressor joka lähtee myös vetämällä irti...

kiitoksia etukäteen.

Kirjoittaja: Jukka OittinenRattaat on lämpösovitteella kiinni eikä niitä irroiteta nokista.Sinun pitää irrottaa nokkaketjunkiristin kaasarin vierestä.Nyt tässä vaiheessa kannattaa katsoa miten ajoitusmerkit on nokissa(vaaterissa tiivistepinnan kanssa) suhteessa vauhtipyörän merkkiin, joka kopan näkyy tarkistusreijästä.Tämä kasausta varten.
Päästä ensin kiristimen keskimmäinen pultti löysälle(ei irti).Sitten irroita ylä ja alapuolella olevat varsinaiset kiristimen kiinnityspultit.Nyt nokkaketju on löysällä ja saat nokkapukit irroittamalla nokat rattaineen pois.

Kirjoittaja: Antti Himanenlaitoin ajoitusmerkit niin, että alhaalla se yksi lovi vauhtipyörässä on siellä neliömerkin kohdalla mihin osoittaa nuoli ja 1. sitten ylhäällä katsoin oikean puoleisessa rattaassa olevan täplän nokan 1 merkin kohdalle. olikohan tämä oikein? Ainakin tuntuisi.

mites pitääkö nuo "satulat" irroittaa nokkien päältä? katso linkin kuva.
http://www.mahki.net/Kuvat/28082008057.jpg

Kirjoittaja: Antti Himanentarkoititko että merkit jotka ovat nokissa olevissa rattaissa olisi vaaterissa niin sanotusti sylinterin reunan kanssa ja samalla vauhtipyörän merkki osoittaa siihen neliömerkkiin?

Kirjoittaja: Antti Himanensiis olen purkamassa männän vaihtoa varten. tarvitseeko nokat ottaa pois vai riittääkö että löysää ketjun ja nostaa ketjun pois? tämän jälkeenhän sylinterin pitäisi nousta pois?

Kirjoittaja: TOMI SARIVAARAei lähde ketju pois ilman nokkien irroitusta. Nokissa on muistaakseni merkkejä 2/nokka. toiset merkit kannen tasoon ja toiset muistaakseni ylöspäin. Tähän tarkistuksena riittää että mäntä on YK:ssa ja nokat merkkien kohdalla noin kymmentä-vaille-kaksi asennossa.

Kirjoittaja: Jukka OittinenYKK:n kohta on vauhtipyörässä aina viimeisin merkki pyörimissuuntaan nähden.Kun irrotat nokkapukkeja ole varovainen ettet hävitä/pudota laakeriliuskoja tai pukin ohjuriholkkeja ketjutunneliin..Pukeissa olevat numerot 1-4 tarkoittaa sitten kiristysjärjestystä kasatessa, jolla nokka ehkä jopa pyörii herkästi.Sieltä voi sitten löytyä
halennut mäntäkin,mutta se kuuluu ominaisuuteen tässä moottorissa.

Kirjoittaja: Antti Himanenlöysinkin service manualin netistä eiköhän nyt pitäisi onnistua. kiitoksia kaikille annetuista vinkeistä kuitenkin.