Suzuki RM-Z 250 -04 sammuu

Kirjoittaja: Antti HimanenMoi

Mulla kävi tossa sunnuntaina niin että kaatua rojahdin kuten tavallista ja tämän jälkeen hieman vaikea saada pyörää käyntiin. No lähti kuitenkin ja jatkoin ajamista. vähän ajan päästä pyörä vain tukehtui kun lähdin kiihdyttämään mutkasta ja sammui. tämän jälkeen en saanut enää millään käyntiin. Kuitenkin kotona ehkä tuntia myöhemmin sitten pyörä lähti taas kiltisti käyntiin?

voisiko kosteus aiheuttaa tuollaisen sammumisen vai mikähän voisi olla syynä? Luultavasti tuossa polkemishässäkässä oli tulppakin kastunut, mutta ei aluksi.

Kirjoittaja: Jukka OittinenÄlä Antti sitten säikähdä!..Vikahan ilmestyi kuumana ja koneen jäähdyttyä lähti taas käyntiin eikö vain? Käytä magneeton koppaa auki ja katso heittääkö vautipyörä kun konetta pyörittää.Ilman tulppaa kone pyörii herkästi ja operaatio on helppo tehdä mopo kallellaan.Jos saat heittokellon magneettijalalla runkoon kiinni niin näät tarkasti vipotuksen..0.3mm vipotus riittää maadoittamaan kentän kuumana vauhtipyörään ja sen heiton erottaa kyllä silmälläkin.Jos vipotus on tätä luokkaa kampiakseli on limpusta halki tai muuten antanut periksi.

Kirjoittaja: Antti Himanenkiitos neuvosta. pitänee tehdä nuo toimenpiteet. muuten meni jakeluun mutta mitä tarkoittaa että kampiakseli on pettänyt limpusta? mitä tuo limpusta tarkoittaa?

En ole mikään supermekaanikko joten termistö hakusessa.

Kirjoittaja: Jukka OittinenLimpuksi sanotaan täälläpäin savvoo oikeaa tai vasenta kampiakselin puolikasta, josta kaula lähtee.

Kirjoittaja: Antti HimanenTuossa vain mietin että mitähän muita mahdollisia syitä voisi olla tuohon yhtäkkiseen sammumiseen?

Kirjoittaja: Jukka OittinenNiin mietin muuten minäkin.Vaihtelin ja mittailin osia turhaan johtosarjasta lähtien ennenkuin totuus paljastui.Voihan siinä olla joku halvempikin vika,mutta tuo pahin vaihtoehto on helppo tarkistaa.