Suzuki Rm runkolaakereiden irroitus.

Pyörä: Suzuki Rm 250 -08
Joo eli pyörään olen vaihtamassa runkolaakereita ja rupesin naputtelemaan toista laakeria pois.
Sitten huomasin, että laakerille ei ole koneistettu "pesää" suoraan lohkoon, vaan laakerin ulkokehän ja lohkon pesän väliin tulee rautaholkki.
Tuolla rautaholkilla on kaksi pientä lukituslevyä, jotka pultataan kampikammion seinämiin ristipäisillä M6 pulteilla.

Eli varsinainen kysymys kuuluu: Uskaltaako tuota runkolaakeria naputtaa pois lohkosta (lukituspultit kiinni), ilman että tarvii pelätä lukituspulttien kierteiden hajoamista? Onko nuo lukituspultit tehty juuri tuota varten, että se rautaholkki ei tule laakerin mukana ulos lohkosta?

Kiitos vastauksista etukäteen!

Foorumit

Moro
Nuo mainitsemasi lukituslevyt pitävät nimenomaan laakerin paikallaan, eli laakerin ulkokoolin reunassa on porras johon lukituslevyt ottavat kiinni. Eli lukituslevyt irti, laakerit vaihtoon ja lukitus levyt paikalleen ja muista käyttää ruuvilukitetta ja katso ruuvien oikea momentti manuaalista.

-MK-

Juu täytyy oikeeseen kireyteen vetää ja käyttää sitä ruuvilukitetta, ei paljon auta aueta pultti ajossa.
Kuuluuko tuota lohkoa lämmittää niin reippaasti laakereita asentaessa takaisin, että menevät lähes käsin paikoilleen, vai kevyemmällä lämmöllä ja naputtelulla?

Lohkoja kannattaa ehdottamasti lämmittää ja laita laakerit ennen asennusta pakkaseen. Ja jos vaan on mahdollista niin laakerit kannattaa asentaa prässillä, sillä jälkiasennus laakereista valtaosa vioitetaan jo asennusvaiheessa niitä lyödessä.

Joo täytyy näin sitten tehdä, kiitos!