sipoon kisa

Kirjoittaja: JUHA NISULAkoskahan ilmoitetaan sipoon kilpailunumerot ja lähtöajat.

Kirjoittaja: Pekka PitkänenJesse; Huoltomiehen näkökulmasta... Huolsin kahden kaverin pyörää. Toinen lopetti B:hen nousun jälkeen, koska tavoite täyttyi. Toinen tympääntyi olemaan ikuinen spoori-este C:ssä.

Sirkku; Samaa mieltä tuosta negatiivisesta palautteesta. Se on yllättävän kova paikka suomalaiselle ihmiselle. Muuten en ota kantaa kenenkään sanomisiin, tai sanomattomuuksiin.

Kirjoittaja: TIMO KOSKIJoo juuri näin.

Erimieltähän saakin olla ja mikäänhän ei kehity jos kaikki ovat vaan samaa mieltä aina kaikista asioista.

MUTTA kun niitä tapoja olla eri mieltä on niin kovin erilaisia.Voi esittää kehittävää kritiikkiä ja haluta niihin vastaus tai sitten vaan meuhkaa ja moittia ihmisiä menemällä henkilökohtaisuuksiin.Joo voidaanhan asiat jatkossakin hoitaa kuten tähän asti.sama mulle.Kunhan yritin kun tiedän että asiat voidaan hoitaa toisinkin mutta antaa olla jatkakaa samaan mallliin niin kohta kukaan ei enää viitsi tehdä talkoilla mitään kun aina on joku moittimassa,välillä aiheesta ja se on ok mutta useimmiten ihan turhaan.

Olen pahoillani että yritin rauhallisessa hengessä hieman rakentavampaan suuntaan luovia,lupaan olla tekemättä sitä enää.

Tv timppa

Kirjoittaja: TIMO HARTIKAINENmillonkohan tuo ilmoittautumismaksa siirtyy netissä maksettavaksi heti kun kilpailuihin ilmoittautuu niinkuin on joissain muissa maissa jo tehty.

Kirjoittaja: TIMO KOSKIToivottavasti ei koskaan.....

Koska sen jälkeen ollaan tilanteessa että joudutaan rahojha pallottelemaan edessuntakas jos tulee pyörärikko tai loukkaantuminen,ja kuten kaikki tietää niin rahansiirto kun ei ole ilmaista edes enää niin kuka maksaa kulut?

Helpompi edelleen hoitaa tuo maksu paikanpäällä jolloin se tulee oikein hoidettua,ja liittohan vahtii noita osallistumatta jättämisiä.Muistaakseni kolmesta tulee kilpailukieltoa tai ainaki varoitus,en tiedä ku en ole kokeillut....

Kohtuuhintaisia kilpailuja ja innokkaita osallistumisia toivoopi HÄN,muista asioista päättävät joka kilpailussa ne jotka niitä kisoja tekevät,talkoilla....KIITOS heille.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOTimo hyvä, ynnä muut, en todellakaan ole haukkunut/mollannut kaikkia kisoja, en puoliakaan ajamistani. Olen ajanut myös todella hyviä kisoja ja pääsääntöisesti niistä huonoistakin olisi voitu hyvin pienillä muutoksilla tehdä hyviä. Jopa Riksun tiesiirtymille on ymmärrystä herunut ja ne huiput, kuten aivan maan mainio viime kauden 1. tukikisa, ovat saaneet varauksettomat kehuni.

Ajattelin jo, etten ota lainkaan kantaa tähän keskusteluun enää, mutta nyt oli joka tapauksessa pakko. Sipooseen en tullut, koska oli toipilaana elämäni pahimmasta, sairaalavisiitillä saadusta, vatsataudista. Koin järkevimmäksi kokeilla miten kuntoni edes ajamista sen jälkeen kestää, ensin kotikonnuilla. En toki olisi muutenkaan tullut, olin jo ennen ilmoittautumistani udellut kerholta reitistä, lähinnä sen pituudesta, tiedossa oli etten tule mitään sprinttiä Sipooseen ajamaan. Oli sitten kipeänä tai ei, niin katson kyllä kilpailijana oikeudekseni valita ajanko piktiä vai tynkäkisoja, ja jos ajomäärä poikkeaa lisämääräyksen tiedoista, sen perusteeksi osallistuminen peruuttaa.

Kolmas asia mihin haluan ottaa kantaa, on suomalaisten totaalinen saamattomuus antaa negatiivista palautetta. Olen itse niin usein ollut siinä roolissa, että todellinen ja rehellinen palaute olisi kaikki kaikessa, mutta perus luonteenlaatuun kuuluu kehua edessä -ja haukkua senkin edestä selän takana. Tälläkin palstalla olen useita kertoja mm.muistanut asian väärin, myönnän virheeni ja olen iloinen, että väärään tietoon puututaan, estäen sen leviäminen. Itse henkilökohtaisesti toivon ennen muuta suoraa ja rehellistä palautetta, luuseri on se , joka ei sitä uskalla antaa, selkäänpuukottaja se, joka puhuu edessä yhtä ja takana toista. Toivottavasti pääsen vielä järjestämään kilpailua, silloin viimeistään teistä jokainen huomaa, että ymmärrän itsekin oevani vain ihminen, ja erehtyväinen, mutta kritiikittä ja asioita takanapäin puhuen ei kehitystä tapahdu.

Kirjoittaja: JANI KETTUNENAja kisa ensin,valita vasta sen jälkeen jos siihen on syytä.Olit kyllä nytkin ilmoittautunu mutta eipä vaan kisassa näkyny.

-Kimi-

Kirjoittaja: TIMO KOSKISirkku hyvä!
Kirjoitan tämän nyt vain ja ainoastaan sen takia että jotenkin musta tuntui oikeutetulta kirjoittaa tuo edellinen ja yrittää hieman hioa noita sun kannanottojasi.Mutta jos mielestäsi olet arvostellut täysin objektiivisesti ja rakentavasti kaikki kommenttisi ja haluaisit itse kisoja jarjestävänä saada samanlaista palautetta samalla tyylillä niin olen sinulle anteeksipyynnön velkaa.Mutta jospa nyt hiemen mietitään asiaa.....

Oletko itse täydellinen ihminen?Teetkö kaikki asiat aina täysin oikein?Jotenkin musta tuntuu ettet sinäkään kaikesta huolimatta ole täydelllinen ihminen.Jospa sitten sulle sattuu joku moka niin haluatko että sitä joku rääpiii ja aukoo siitä joka helvetin välissä jotain.
En usko.Tai en halua uskoa.
Mutta kuten sanottu niin tässä ei ole kyse uskon asiasta enkä halua sun kanssa ruveta tappelemaan koska mielestäni se ei kuitenkaan kannata.Eikä asia ole sen väärtti.

Mutta lue joskus hieman noita sun kirjoituksia ja mieti oikeasti asioita hieman muusta kuin huonon häviäjän kannalta,jooko?

Aika pahalta tuntuu lukea kun mikään ei riitä ja kukaan ei koskaan osaa mitään oikein.

Ja sitten yhtäkkiä kuitenkin jopa kuntoluokka on ainoa oikea pihvi suupielessä ajettava kilpailu.

Yritetään rakentavaa kritiikkiä asialinjalla jatkossa.Ja hymyillään edelleen kun tavataan,vaikka sitten kisoissa.
Terv.Timo K

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTO"Anna jo olla tämä ainainen muiden mollaaminen ja ...loukkaa..."

Siis kuinka? Eli kun mielestäni, kuten tässä näemmä monen muunkin, kisoissa tulisa saada ajaa enemmän, ja erehdyn kertomaan kisoista joissa ei saa, niin se siis loukkaa sinua? Vai onko mollaamista siis vaihtaa mielipiteitä muiden kanssa siitä mistä itse kukin pitää?

"Jos mielestäsi vauhtisi on B:n vauhtia niin miksi edelleen..."

No nyt vasta ristiriitaiseksi heittäydyitkin! Tai ainakaan minä en ole noin väittänyt. Vai tarkoititko kenties, että sinun mielestäsi, jos jonkun mielestä C ei saa ajaa tarpeeksi niin sen mielestä vauhtia on C:hen liikaa? Vai onko se sittenkin niin, että sinunkaan mielestäsi B:hen ei saisi nousta ellei vauhti siellä riitä, eikä saa halutakaan pisempiä kisoja ellei B:ssä vauhti riitä?

Mulle on 90-95% kisoista täysin yhdentekevää mistä kohdin tulosluettoa nimeni löytyy.

Kirjoittaja: TIMO HARTIKAINENsipoon kisa oli ihan jees, reitti oli mukava. sai ajella toisten kanssa ja voi verrata aikoja siinämielin ettei oo tullu kaverin kanssa heitettyy muutamaan rundii ja sen jälkeen menty kokikselle. ja jos ei oo tyytyväinen muitten kisajärjestelyyn niin voihan niitä kisoja järjestää jokainen halukas, hoitaa vaan sen talkoo porukan ja järjestää.

Kirjoittaja: TIMO KOSKISaanko antaa sirkku hyvä erään sortin konkarin vinkin?

No annan kuitenkin.....Anna jo olla tämä ainainen muiden mollaaminen ja ryhdy tekemään asioille jotain.

Jos mielestäsi vauhtisi on B:n vauhtia niin miksi edelleen olet C:ssä?
Olen ilmeisen tyhmä kun en tuota yhtälöä tajua...
Mutta oikeasti näistä kommenteista osa nyt vaan sattuu loukkaamaan meitä jotka huvikseen ajetaan ja omasta mielestämme ihan riittävästi joka kisassa.
Se mistä voi rutista on ilmoittautumismaksut....joissain kisoisssa niillä kun tarkoitus rahoittaa kaksi kautta koko kerholle yksillä kisoilla...Ja tiedän tiedän ei ole halpaa järjestää kisoja mutta jos ilmoittautumismaksu on tyyliin neljäkymppiä niin se mielestäni on jo liikaa....

Mutta nämä mun mielipiteitä ja rauha kaikkien sieluille,myös sirkun.

Ai niin hyvää ystävänpäivää kaikille!

Myös sirkulle sinne A luokkaan....=)

Kirjoittaja: TIMO TEPPONENNiin mutta B:ssähän sais ajaa kerrankin tarpeeks että ei tarviis valittaa
liian lyhyestä EK ajasta..

Kirjoittaja: ari virtanenTäältä löytyy apua Sirkku:

http://www.mielenterveysseura.fi

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOAi Päitsille B:ssä? Päivän paras vitsi! Niin kauan kun K

Kirjoittaja: TOM NORDMAN
Itse olen jutellut kisasta vain niiden kanssa ketkä ajoivat kolme kierrosta tai enemmän ja ihan kehuja vaan on kuultu. Kyllä tuo spoori oli oikein kunnon enduroa ja helpoilla radoilla harjoitelleet eivät kyllä tuolla juhlineet. Näissä kisoissa on aina nuo maankäytön asiat aika vaikeita ja minulla on vähän sellainen tunne että ihan kaikkia kulmia ei kierretty mitä järjestäjä oli suunnitellut. Luulenpa että järjestäjää harmittaa aivan varmasti asia enemmän kuin teitä jotka tänne kirjoittelette. Asiat vaan välillä menee omaan suuntaan haluaisi sitten itse mitä tahansa.

Sirkku: jos nouset B:n niin sitten vaihdat Päitsille tuohon luokkaan.. on nimittäin sellaista menoa että sitä ei voi uskoa ennen kuin itse kokee. Saa varmasti ajaa koko rahan edestä.

Kirjoittaja: JESSE SANDENKun ajetaan C:ssä niin valitetaan ettei saa ajaa tarpeeksi, sit kun noustaa B:en niin lopetetaan? Viime vuonnakin B:en nousi varmaankin lähes 100 kuskia ja samoin sitä edellisenä jne. B:ssä luulisi ajavan monta sataa kuskia, vaan miksei näin ole??? Pitäisikö nousua vaikeuttaa?

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOHei, tomppa taitaakin olla tän ketjun ainoo 3 kierrosta ajamaan päässyt kuski...no, onks se hianoo vetää B:ssä?

Kirjoittaja: ari virtanenSirkku, onnittelut B:hen noususta ja ennen kokemattomasta itseluottamuksesta.

http://www.fin-enduro.com/njmk/ilmolist.php?kilpaid=204

Kirjoittaja: JANI LEHTONo tuota kommenttia kyllä odotinkin. Kieltämättä, täytyy myöntää, että talkoissa en ole käynyt lukuunottamatta päitsin ensiapua. Sekin on varmasti totta, ettei suomessa järjestettäisi yhtään kilpailua tai pidettäisi ratoja auki ilman aktiivisia talkoolaisia. Mutta enpä ole kyllä sen puoleen juuri enempää käynyt ajamassakaan. n. 10 ajokertaa/10-20h/ vuosi viimeisen 5vuoden aikana. Tänä vuonna alkaa rakentaminen toivottavasti sen verran helpottamaan, että pystyn mahdollisesti jonkun verran ajamaan. Siispä onkin harkittava ne ajokerrat tarkasti, mihin ns oman aikansa käyttää, koska kotona on kolme tyttöä odottamassa aikaa heille. Yritän myös osallistua aktiivisemmin p-bmk kerhon talkoisiin aikani rajoissa. Ei ollut tarkoitus hyökätä sipoon kisan järjestäjiä kohtaan sentään ihan raivolla, vaan herättää vähän keskusteluakin. Jos suurin osa kuljettajista on tyytyväisiä, niin ei tälläinen rookie siihen ala sen enempää puuttumaan. Silloin mennään näin. Kiitokset sipoonkisan järjestäjille täältäkin suunnalta.

Kirjoittaja: TOM NORDMANJani: Kaikki kerhoissa hääräävät tekijät toivovat että kaltaisesi kaverit käärivät hihat ja tulevat mukaan tekemään töitä lajimme eteen. Missä ikinä asutkin ota heti huomenna yhteyttä oman kerhosi jaoksen vetäjään ja ilmoittaudu tekijäksi

Kirjoittaja: JANI LEHTOSen verran vielä lisäisin, että toinen kokemus oli lokakuunajo viime vuonna. Ehkä odotin vähän liikoja vrt. edellisiin. On sekin totta, että turha kuluttaa gasoo siirtymille, mutta olisin kyllä valmis siihen, jos se on ainoa keino saada enemmän ja erillaisia maastokokeita. Kaikkiahan ei tosiaankaan voi miellyttää, joten ois varmaan pitänyt ottaa kerhokaverista mallia. Kaveri nittäin ajoi kokorahan edestä ja enemmän kuin A- luokan kaverit, 2 tuntia 5 min. tauolla. Kilometrejä ei kyllä tullut yhtään muita C- luokan kuskeja enempää, mutta se ei ehkä ollutkaan tärkeintä. Kisan jälkeen kaveri oli vielä aidosti iloinen ja suoritushan oli hyvä ottaen huomioon sen ,että osti pyörän keskiviikkona, ei kokeillut ennen sunnuntaita, ajoi ekan kerran talvella ja vieläpä ekassa kisassa. Hänelle oli kuulemma ihan tarpeeksi ajamista. Summa summaarum. Se olisi kyllä hieno juttu, jos saisi vähän osviittaa ajettavista kilometreistä. Rakentavat terveiset.

Kirjoittaja: Marko MoisanenSen verran pitää lisätä myös, että kyllä kisat riippumatta luokasta ovat silti kilvan ajoja eli niissä enduron syvimpään olemukseen peilaten testataan ajajien ja pyörien kykyä selviytyä määritellystä reitistä annetun aikataulun puitteissa sekä nopeutta erillisillä maastokokeilla.

Sormet ovat jäässä ja kroppa kankea itselläkin, mutta kyllä se taitaa niin olla, että näissä hommissa mitataan esimerkiksi juuri näiden asioiden kestokykyä silloin, kun pitäisi kilvanajaa muita samalla tasolla olevia vastaan.

Mielestäni kannattaa näissä teflonsukkien hämärtämissä fiiliksissä muistella joskus niitä, jotka ajelivat parisataakiloisilla itävalmisteisilla kulkuvälineillä nahkavaatteissa huuva päässä ja lentäjän lasit silmillä perkeleenmoisissa olosuhteissa ja nauttivat kuitenkin siitä touhusta.

Eikä siitä niin kauan ole.

Kirjoittaja: Marko KoskelaJa reitillä on aika paljon tarkkailua jo, eli ei kannata mennä kokeilemaan onneaan jos meinaa ajaa kisassa. Kaikki jotka tavataan nyt ajamasta pätkillä tullaan hylkäämään

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOYksi oma kriteerini hyvälle kisalle on nimenomaan siirtymät maastossa ja niistä tärkein, se lämppärisiitymä. Hienoa Marko jos (kun?) semmoisen jotenkin järjestätte. Lupasittehan vielä Lahdessa lisää ajamista, nyt olette C:tä vielä enempi viime vuodesta sorsineet...

Jos kiinnostaa tietää missä on ajatettu VT3:sta siirtymänä ilman maastossa piipahdustakaan tai missä on päästelty pääosin maastossa, niin voi käydä sivuillani vilkaisemassa kalenterista kisahistoriikkia.

Tyylilleni uskollisena esitän asiat luonnollisesti kriittiseen sävyyn, vastaanotto on ollut heineistä hymyilytykseen ,-)

Kirjoittaja: Marko KoskelaEnnen ekaa pätkää on työn alla petopyöritystä lämmittelyksi, mutten pysty vielä luvata varmaksi. Lisätietoja pätkistä ym saa kerhon sivulta www.njmk.net

Kirjoittaja: JARKKO KAINULAINENSen verran pitää lisätä, että mielestäni talvikisoissa pitäisi olla aina alussa ennen kelloa vastaan ajamista joku lyhyt maastopätkä ajettavana. Saisi sormissa veret kiertämään ennen maastokoetta. Nyt meni Sipoossa eka kierros kyllä aika kohmeessa ja parissa sormessa vieläkin pistelee paleltumat.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJa mitenkäs tuo poikkesi sitten ajomäärältään Sipoosta? Vai oletteko saaneen edes pienen osan siirtymistä maastoon tai edes ihan pikkiriikkisen lämppärisiirtymän maastoon ennen eka pätkää? Vai sataa pätkälle motaria ja umpijäässä kello käyntiin? Tarviiko tässä muuttaa ilmottautumistaan?

Kirjoittaja: Marko KoskelaEn ollut Sipoossa paikalla, kun yritetään tehdä meidän (NjMK) kisaa kaikille
mieluisaksi ;) Mutta sehän on tosi asia ettei kaikkia voi miellyttää... meillä on ajeltu
nyt hieman aikoja jo pätkille ja hajontaa on aikalailla. Pitkällä pätkällä omassa porukassakin yli 10 min eroja. Nopeimmat 25 min luokkaa ja sit viel kaksi muuta pätkää
toinen noin vartin ja noin 5 min pyrähdys. Eli c:lle on laskettu yhdelle kierrokselle noin 50-55 min PÄTKÄAIKAA, josko siinä olisi jo Sirkullekin......Ja yrittäkää ymmärtää myös Suomen talven rajallinen valoisa aika, ihmiset haluavat myös ehtiä kisan jälkeen kotia.

Kirjoittaja: Marko MoisanenItselleni kisa oli ensimmäinen ei joukkueena ajettu ja kokemukset järjestelyistä olivat kyllä myönteisiä: varikko oli järjestyksessä ja tilava, paperihommat ja katsastus hoituivat letkeästi ja keltanokkakin löysi EK:n alkuun ja vieläpä maaliinkin.

Reitti oli myös hyvä; erittäin monipuolinen ja sopivan mittainen EK:ksi eli kovasti mieluinen.

Mutta kierroksia oli pirulaisia aivan liian vähän jopa tällaiselle möhömahalle. Meikäläisellä kun on tämä endurotoiminnan aloitus niiden kirkkaiden mitalien metsästämistä silmällä pitäen tuollaiset pikkusta vajaa kolmekymmentä vuotta myöhässä, joten toiminnan motiivina on ajamisen, harrastamisen ja jonkinlaisen kilpailutoiminnan ilo.

Ja sitä iloa ei aivan mahdottomasti kyllä Sipoon kisassa saanut kokea. Pari kertaa vajaa puolen tunnin siivu ja eikun saunan lämmitykseen.

Uskon, että C-luokan porukkakin olisi mielellään ajanut selvästi enemmän. Eikä edes B-luokka olisi auttanut tässä tapauksessa, koska sekin ajoi vain kolme kierrosta.

Ymmärrän toki, että C-luokan toimintakaan ei ole mitään kerhojen tukemaa enduromatkailutoimintaa, vaan siitä on tarkoitus nousta todelliseen kilvanajoon. Ja ymmärrän senkin, että lisäkierrokset vaativat lisäjärjestelyjä.

Mutta siitä huolimatta olisi mukava, jos sitä ajoa olisi riittävissä määrin myös aloittelijoille tai sellaisina iän kaiken pysyville.

Noooh...Päitsillä saa C-luokan ukkokin ajaa persiin verille - saa nähdä olenko enää samaa mieltä 31.3. illan hämärtyessä - saattaa nimittäin alahuuli olla niinku aravatalon parveke siinä vaiheessa.

Kirjoittaja: JANI LEHTOJoo, reitti oli kyllä minunkin mielestä hyvä, mutta ehkä kisa vois olla tosiaan sprinttikisa jo etukäteistiedoissa!!. Kait se ongelma ratkeaa ainoastaan nousulla b:hen, jos vaan äijässä rahkeet riittäis. Ajan puute on ihan varmasti yksi ymmärrettävä syy, miksei c- luokka aja enempää. Minkähän takia muutos aikaisempaan sipoo-kerava kisaan?

Kirjoittaja: Riku SaksalaReitti oli ihan hyvä, nopeaa ja hidasta. Oman pyörän mittari antoi kierroksen pituudeksi n. 14 km. Olisihan sitä vielä enemmänkin jaksanut ajaa, kun toisella kierroksella alkoi vasta lämpeämään ja ajo alkoi sujumaan (vain 5 kaatumista koko kisassa). Mutta jos C:n kierroksia olisi lisätty, olisi ainakin B-luokalla mennyt aika myöhään.
Ainakin kisamakkara oli hyvää ja varikkoalueellakin oli riittävästi tilaa.

Kirjoittaja: Jarkko KainulainenReitti oli todella hyvä ja monipuolinen. Joku sanoi varikolla mitanneensa kierroksen pituudeksi 14km. Valitettavan vähän tuli ajoa vaan C-luokalle, koska reitti oli myös todella helppo. Kellotettua maastokoeaikaa tuli keskivertokisan verran, mutta koska siirtymät puuttui kokonaan niin kokonaisuudessaan en muista milloin olisi viimeksi mopossa mennyt noin vähän bensaa yhdellä ajoreissulla. Siis treenireissullakaan. Mutta ideana tuollainen kisa on mielestäni mitä mainioin, koko ajan mennään ns. täysillä ja huolto on yhdessä paikassa vieressä. Mikäs sen parempi.

Niin ja 148 tiellä oli kerrankin tarpeeksi iso kyltti opastamaan paikalle. Ennakkotiedotus taas oli aika syvältä, koska sitä ei käytännössä ollut. Tästä kisasta on muuten tullut harvinaisen vähän palautetta verrattuna varikkorutinaan. Ei kellään kuvia tai videonpätkää ole netissä?

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJostain jo bongasin tiedon, että Nummisten kisassa C ajaa vain 4MK 10:stä. Lahdessa KUULEMMA C ajaa vain yhden kierroksen, samoin Nurtsin kisassa. Riksussa pitäisi C:n yhteenkin kierrokseen tulla MK-kilometrejä 38, joten suht ok. Mäntässä ovat ainakin etukäteen luvanneet C:lle saman 2 rundia kuin muillekin, uskoisin, että Mänttä-Kuru -viikonloppu olisi aika mielekäs paketti ellei noista sprinteistä tykkää.

Viime kesänä kisanjärjestäjät tekivät ihan säännönmukaisesti sen, että antoivat C-luokalle ALLE puolet muiden luokkien ajomäärästä, Mikkelissä 1/3. Itsekin olen tuskaillut tuon asian kanssa, eikä tilanne ainakaan parempaan ole menossa, joten B:hen vaan, ei ole vaihtoehtoja.

Oletko muuten huomannut, että SiMK on alkanut kutsua kisaa nettisivuillaan Sprintiksi. Mielenkiintoinen takinkääntö jälkikäteen vs. kuskiposti, Lajiparlamentissä Celle vielä hehkutti kuinka he tekevät tosi pitkäreittisen stadikan.

Kirjoittaja: JANI LEHTONo, mitäs mieltä c-luokkalaiset kisasta. Itse tykkäsin reitistä, mutta muuten ei kyllä vastannut odotuksia. Liekö suuri ilmoittautuneiden määrä johtanut mielestäni tynkäkisaan, mutta jotenkin jäi vähän juostenkustu fiilis. Itse tulin n. 50 km päästä, mutta mites pidemmältä tulleet. Ei vastannut ihan kilpailukirjeen tekstiä, sitten kun se viimein tuli. Itselläni vasta kolmaskisa, joten ei hirveästi vertailupohjaa. N. 5v sitten ajoin ekan kisan, sipoo-kerava, aikalailla muuttunut siitä, tietysti aikakin. Tänä vuonna tarkoitus kiertää enemmän kisoja, joten onko jokumuu kisa mahdollisesti samanlainen tynkäkisa, tietäis olla ilmoittautumatta. Enemmän kisoja kiertäneet, kertokaa mielipiteitä. Rakentavassa muodossa tietenkin. Elikkä itse olisin halunnut ajaa enemmän.

Kirjoittaja: JORMA FORSTENonko tämä rakentavaa kritiikkiä??

Kirjoittaja: Riku SaksalaSiis lapussa sanotaan, että muut ajavat 2 kierrosta!
Lehdessä muuten luki, että kirjepostit saattavat myöhästyä kovien pakkasten takia.

Kirjoittaja: JUHA NISULAAIVAN 2 KIERROSTA,HIUKAN PAKKANEN VAIKUTTANUT MEIKÄLÄISEN KORVIEN VÄLIIN,KUN EI OSAA NUMEROITA

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOUskokaan nyt vaan hyvät ihmiset Endurospecial-sivuston juttua, kierros on 9km ja C ajaa vain 2 kierrosta. Olen asiasta kuullut muualtakin, toivottavasti mua ei tän takia revitä kappaleiksi. En kommentoisi tätä asiaa muuten, mutta mielestäni on TODELLA RAUKKAMAISTA ettei kisajärjestäjä ole tästä asiasta julkisesti mitenkään kuskeja informoinut, voin vain kuvitella jostain Keski-Suomesta matkaan lähtevän kuskin pettymyksen kun 4h matkanteon päätteeksi saa ajaa 18km. Tämä siis on puhtaasti empatia-vastaus pitkämatkalaisia "säälien".

Kirjoittaja: JUHA NISULANe joille ei ole postia saapunut,niin tässä tietoja kilpailusta.ERIKOISKOE MOTOCROSSRATA JA SEN YMPÄRISTÖ METSÄÄ JA SORAMURSKAAMO ALUETTA,AJOAIKA NOIN 45 MIN KIERROS.A-AJAA 3 KIERROSTA JA MUUT 3 KIERROSTA.Turun suuntaan oli posti kulkenut IHME.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJahas, ovat näemmä joutuneet nöyrtymään ja laittamaan tiedot Kalkun sivuille. Eipä vielä aiemmin löytynyt. No, ehkä toi voidaan tulkita samalla sääntöjen määrittelemäksi "hyväksymisilmoitukseksi" kun on jo aika ja numerokin nimen edessä.

Järjestäjälle kysymys: kannattiko pihtailla ja onko hieno vastailla puhelimeen "missä h******ssä tää kisapaikka on?" ?

Kirjoittaja: Tommi AnttilaPikkulintu kertoi että numerot ja ajat ovat nyt Kalkun sivuilla.

Linkki

Kirjoittaja: SAMPO SIIRIÄINENEipä kantautunut kilpailijaposti Helsinkiin saakka, mutta onneks ollaan pian samaa kylää, niin ehkä sitten...

No, kaikki varmaan osaa Kalkusta lukea lähtöaikansa ja numeronsa, kun on osannut ilmoittautuakkin, joten ei kai tässä niin suuri hätä ole.

Kirjeellä tulevassa kuskipostissa on ainakin se hyvä puoli, että sen saa helposti huoltoautoon mukaan ja siinä on usein ollut muutakin hyödylistä tietoa, kuin ainoastaan ne nimet ja lähtöajat.

T:SS

Kirjoittaja: JESSE SANDENEipä tullut postia tänään... Veikkaisimpa, että tällä on kilpailusihteeriä työllistävä vaikutus, kun vastailee telefooniin.

Kirjoittaja: Pekka PitkänenIlmoittautumissivulle maininnat: "Ei jälki-ilmoittautumisia" ja "Puutteellisia ilmoittautumisia ei käsitellä". Silloin purnaamisiin ei tarvitse ottaa kantaa, ja postin saa lähtemään ajoissa.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOnko sillä jotain merkitystä sen kannalta onko posti laitettu 1. vai 2. lk? Ai eikö? Tänään varmaan kuullaan kun suurin osa saa kuskipostinsa.

Kirjoittaja: Tommi AnttilaOotko Sirkku itse ollut koskaan kilpailun sihteerinä, tai muuten hoitamassa ilmoittautumisia ja postituksia? Ai et? Suurimmat viivytykset postituksiin yms. aiheuttavat kilpailijat itse, ilmoittautumalla viime tipassa, myöhässä tai virheellisin/vajavaisin tiedoin. Postitusta ei viitsisi moneen kertaan hoitaa ja ajoissahan sen saisi matkaan jos voisi laittaa kirjeet meneen heti kun ilmoittautumisaika loppuu ja lopuille "tervetuloa ensi vuonna uudestaan". Kokemusta on useammalta vuodelta ja aina sama juttu. Tullaan jopa paikanpäälle kyselemään pääsisikö kisaan mukaan ja silti naristaan tuplamaksuista.

Itse olen sähköisten systeemien kannalla (netti/sähköposti), kaikki muukin asiat on tässä maailmassa nettiin siirtynyt ja kaikilla on jonkinlainen mahdollisuus käyttää nettiä. Tai jos ei ole varaa, niin sitten on kyllä valinnut väärän harrastuksen itselleen.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJoopa joo. Jos suurimmalle osalle tulee posti huomenna niin meille ehkä maanantaina...tekis kyllä taas kerran mieli haistatella ja kunnolla. Ei vaan voi, ei vaan millään voi, sähköpostiosoitteen ilmoittaneillekaan, laittaa noita perustietoja siten.

Kun ryhdytään käsiohjelmaa myymään ja siksi panttaamaan tietoa kuskeiltakin, niin pitäisi ymmärtää edes hoitaa asiat KUNNOLLA! Jos posti on lähtenyt tiistaina, sen pitäisi olla jo kaikilla perillä, PAITSI jos järjestäjä on ryssinny TAAS homman käyttämällä 2 lk. postia! Eipä ole eka kerta! Tämmönen menee järjestäjän suunnalta jo ihan kuskeille haistattelun puolelle...haistakaa itse, olkaa hyvät!

Kiitos Juha että toit asian esille, tietääpä missä Sipoon suhteen, kuulopuheiden pohjalta edelleen, mennään!

Kirjoittaja: JUHA NISULAsoittelin tänään sinnepäin ja sanoivat että postia on lähetetty,et varmaan huomen tipahtaa laatikkoon.

Kirjoittaja: TIMO HARTIKAINENymmärrän et järjestäjillä on puuhaa, mutta luulis edes nettiin saavan noi lähtö ajat ja numerot. ihan naurettavaa. ja noi kisa postit vois muutenkin siirtää täysin netin puolelle.
hyvää kisaa ja kiitokset järjestäjille jo etukäteen.

Kirjoittaja: Riku SaksalaMahtaako sieltä mitään kuskipostia tullakkaan. Lähtöluettelo olisi kuitenkin kiva.

http://www.sevenracing.net/enduro/helmikuu07/ennakot_sipoo_aloittaa.htm

Kirjoittaja: JANI KETTUNENSamaa mietitään täällä.Torstai ilta,sunnuntaina kisa eikä mitään tietoa numerosta
tai lähtöajasta.Noh,ehkä ne jo huomenna on postilaatikossa..........