Seisaaltaan ajamisen raskaus

Kirjoittaja: Vesa MartinAuttaako korotuspalat tankoon pystyssä ajamista. Mulla on aika paljon ylipainoa ja se varmasti vaikeuttaa pystyssäajamista mutta auttaisiko korotuspalat ohjaustangon alle. Olen jo tankoa koittanut kääntää vaikka mihin kulmaan ei tunnu auttavan.

Kirjoittaja: JARI WALLENIUSMitä suoremmaksi saat kropan niin sitä vähemmän tarvit energiaa painon kannattamiseen sekä jaloilla että selällä. Toisaalta suorana tönkkönä ei ole paljoa "korjausvaraa" eli joustoa patteihin yms. yllätyksiin ja selälle on toisaalta raskasta jos on ihan pystyssä niin iskut on päittäisiä..

Eipä tuo ole kallis kokeilu jos korotuspalat ostat. Veikkaisin että on apua, tällaisille narukäsille tosin satulasta stongan vääntäminen muuttuu vähän raskaammaksi..

Jalkoihin jerkkua ja muutama kilo pois.

Sitten legendaarinen muistutus Evertsin jalkalihaksista. Se kuulemma on hyvä ja motivoiva vinkki meille tavan tallaajille;-)

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENEihän seisaalta-ajoasennon kuulu ainakaan crossissa olla mahdollisimman suora. päinvastoin. se

Kirjoittaja: Vesa MartinNo ku mulla puutuu käsivarret pahiten. Yritän seistä siten että jalat aika suorana, selkä taivutettuna eteenpäin niin että leuka on yli tangon. Mulla painoa 130kg eli taitaa olla se mikä rasittaa käsivarsia varsinkin kun kiihdyttää. Mun 90kg ajokaveri menee aina heittämällä ohi ja kuulemma "lepää" silloin kun on seisaalteen. Ittellä riittää seisten käsivarsissa 2 kierrokseen voimat ja sit on fiilis kuin ois Karelinin kanssa oltu halailemassa B-( No istualteen ajaen kyllä kierroksia tulee vaikka 5-6 peräkkäin, mutta kun tuntuu että on saavutettu huippunopeus istualteen. Seisten kyllä pääsisi kovempaa.
Kait toi dietti on ratkaisu.

T:Läski-Tarzan

Kirjoittaja: Anssi LehtinenPaljonko sulla on pituutta? Korotuspalat auttavat niin kauan kun kädet suorana on vielä selkä koukussa. Mulla pituutta 192 ja ilman korotusta touhu on nykyistäkin naurettavampaa.

Jos vain kädet väsyvät seisten ajaessa, on ehkä vikaa ajoasennossa ja tasapainossakin. Painohan pitäisi saada siirrettyä aina niin, ettei kehoa tarvitse käsillä vetää tai työntää kun pyörä kiihtyy tai jarruttaa.

Suosittelen kyllä lämpimästi painon pudotusta.

Kirjoittaja: JARI WALLENIUSJa kannattaa huomioida noi kehon mittasuhteet. Itellä lyhyet jalat, ei kannata korottaa satulaa mutta kun on pitkä selkä niin stongan korotus on hyvä. Tosiaan kovat jätkäthän vetää agressiivisessa "hyökkäysasennossa" mutta jos vauhti ei ole niin kova niin pystympi asento niin satulasta kuin seisten on kevyempi kun ei tarvi punnertaa/kyykätä jaloilla...

Kari Wallenius

Kirjoittaja: PENTTI RAITTILANo niin, jos touhu on naurettavaa, niin kannattaa tulla tänne Pappa-tunturikerhoihin. Siellä vaan kaikki hymyilee. Ihan turhaa on yrittää 130 kiloa painavaa läskimahaa kääntää mihinkään enskapyörän tankille. Ihme ja kumma nämä vanhat papikat kestävät nekin, mutta asenteet vaan pitää olla toiset! ;)Pappa

Kirjoittaja: Vesa MartinEli mittani on 184/130(olen hartijoista suurehko myös). Olen mielestäni suurimmissa vaikeuksissa että seisoin miten tahansa niin käsivarret ovat vetoliikeessä varsinkin kun kunnolla kiihdyttää.

Kirjoittaja: JARI WALLENIUSKiihdytyksessä pitäs nojata enemmän eteenpäin (kädet ei veny)tai sitten "kädet suoraksi ja kaikki auki" (luut ei veny;-)). Näillä eväillä ei pitäs joutua punnertamaan niin paljoa..

Mutta kuten näissä yleensäkin, ajaminen ja kantapää opettaa parhaiten. Omaan ajotyyliin/kuntoon/kokoon yms. liittyvät asiat vaihtelee niin paljon että ihan harrastetasolla valmennusvinkit ei vielä kauheasti taida auttaa... Taiteilua omien taitojen ja kunnon rajoilla, sieltä se kunto löytyy/painoa lähtee/vauhti kasvaa..

Pappako meinaa että ensin juoksemalla kuntoon ja sitten vasta mopon selkään?

Tässä maassa on melkoisen paljon pyöreitä ukkoja spoorissa ja osa menee niin kovaa että hirvittää.

Kari Wallenius

Kirjoittaja: Teemu PartaIte oon nyt tän kesän ajellu 4-puolikkaalla nelari KTM:llä.!

Alkukesästä ei meinan päästä kahtakierrosta loppuun tolla hyökkäysvaunulla mutta nyt on helpottanut jo ihan mielettömästi ja ajo tunteja on vajaa 30 takana kesältä.

Nyt pystyy vetää jo ihan kunnolla kierroksia.!

Oon ite jotain 184cm / 105kg
Ja ajan korotetulla satulalla ja stongassa on myös koropalat.
Ite koen parhaaksi ja tykästyin tolla ajamaan tollassella setupilla.
Tottahan kädet menee vieläkin välillä niin velliksi että tuntuu että aamupuurokaan ei oo niin pehmosta. Mut sillon ku kädet menee velliksi ni tietää että on yrittäny riittävästi ja ehkä jopa sitä kestävyyttä ja kehitystä vois lisääntyä.

- Jos ei ryvö niin ei oo yrittäny riittävästi -
- Teemu -