rmz450 -08 bensaa koneessa

oljyjä kun rupesin vaihtamaan, niin ulos tuli harmaata bensa luirua.öljystä ei tietoakaan. Mikä vois olla mäntäkö halki? Noin 8tuntia ajettu edellisestä vaihdosta, ajossa en huomannut mitään outoa.

Foorumit

jos toi 8h on sun öljyn vaihto väli, niin se on liikaa, ite vaihdan kyseiseen pyörään 4h välein öljyn, ohjekirja taitaa sanoo että max 5h ja vaihto, siksi sulla on menny öljyt niin litkuksi, toinen on sit että vettä pääsee öljyn sekaan, kato onko hukannu nesteitä, jos on niin kansi pahvi menny,

Bensahanan jatkuva aukipito säilytyksessä/kuljetuksessa voi myös aiheuttaa tätä.Jos kaasari tulvii valuu bensa auki olevasta imuventtiilistä männän päälle ja sieltä männänrenkaiden katkoskohdista öljytilaan...Että tämmööstäkin suattaa sattuva

Kyseissä pyörässä ei ole bensahanaa, tai en ole ainakaan löytänyt....Ruisku..

Tarkemmin kun muistelee siinä taitaapi ollakin jo pumppu joka paineistaa pa-puolen vasta polokastaessa...Äkkiä rakentamaan piilohana niin naapurin setä ei lähdekkään koeajulle aina kun haluaa :P

Thumpertalkissa on ollut juttua samanlaisista ongelmista sekä Hondan, että Suzukin ruiskuissa. Suzuki jopa julkaissut asiaa koskevan tiedotteen, jossa kehoitetaan käyttämään pyörä pienellä kaasulla kunnolla lämpimäksi ennenkuin sillä ajetaan isommalla kaasulla. Nähtävästi ruiskun kovalla paineella pruuttaamaan bensa vuotaa renkaista kylmässä koneessa läpi.

Myös uusissa Yamahoissa ollu samaa. Hondan maahantuojan ohje on syyläreiden peittäminen, kone käy liian kylmänä.

peitä syyläri osittain kylmällä kelillä.kone käy liian kylmänä ja tunkee pensaa öljyn sekaan.kuulostaa ehkä oudolta.mutta useamman 450rmz kanssa ollut sama.vika hävinnyt kun kone käynyt tarpeeksi lämpöisenä

jäähdytysnesteet omalla puolellaan. Toi liian kylmänä kayminen on sen varmaan aiheuttanut koska viime ajot ollu kovalla pakkasella ja kone käyny alilämpösenä.

kesällä ollu öljynvaihtoväli 12 tuntiakin ja öljyt ollu suht kirkkaat ja hyvännäköset.

Liian bensan reikaitten läpi tuleminen kylmässä koneessa on ihan loogista.Jos sitä on liikaa eikä se kylmässä syty jonnekinhan sen on päästävä kun ei mahdu männän päällä olemaan.

Heh-heh!! Tosta 4T sika-lyhyistä-öljynvaihto-väleistä on tullut jo legenda, taitaa olla tarvike myyjien alulle pistämä? Ajakaa 2t:lä niin öljyt vaihtuu kokoajan.

se öljyn vaihtaminen riippuu siitä kuinka kaasua käyttää, kyllähän se on et jos ajelee ihan rauhakseen puolella kaasulla max, niin eihän se öljy miksikään mee, taas sit ku ajaa korkeilla kierroksilla, niin en paljoo ohje kirjan vaihto kehotusta menisi ylittään. itellä joskus menny vähän reilu 6h ja aika lirua ollu jo öljy. öljyn vaihto hyvissä ajoin on parasta huoltoo moottorille, ja kannattaa samalla kattoo mitä öljyy sinne laittaa ettei ihan halvinta kuraa, moni on hajottanu koneen huonolla öljyn laadulla ja pitkillä vaihto väleillä.

Kaverilla sama juttu hondassa .. Maahantuoja neuvoi peittämään syyläriä koska kone käy liian kylmänä ja näin ollen öljyrenkaat ei pidä palamatonta bensaa männän yläpuolella ...