RM250 runkonumero

Kirjoittaja: Jukka ETervehdys,

Tarvis löytää ärrämmästä runkonumero jostain, että sais varmuuden vuosimallista. Hankala tilailla osia ilman. Vinkkejä otetaan vastaan..

t: Jukka

Kirjoittaja: Nicke LatvaniemiJuu, toi kemiallinen metalli on piru# hyvää ainetta. Katsoo vaan että se sopii alumiini/magnesium seokseen! Itse korjasin vanhassa Kotarissani vesipumpun ja lohkon joka oli syöpynyt läpi..
Oli siinä hienotyötä ennenkuin sen sai niinku pitäväksi!!

Kirjoittaja: JUKKA HYÖKKIKyllä se koppa pitäis pystyä hitsaamaan, tai juottamaan. Nykyään on niin erinäköisiä aineksia eri hitsauksiin, tuo koppakin taitaa todennäköisimmin olla juuri jotain sekoitetavaraa, magnesiumia, silumiinia etc.
Mutta joku hitsauslafka tekee varmasti kohtuuhintaan, työhän ei ole iso eikä pitkää aikaa vaativa. Tärkeintä on oikea juotosaine/puikkovalinta...magnesium esim. taitaa väärällä lisäainevalinnalla kadota savuna ilmaan :-D, joskus olen sellaista kuullut.

Myös ns. "kemiallinen metalli" voisi olla toimiva vaihtoehto tuollaiseen paikkaan, voi tehdä itse eikä maksa maltaita. Kyseiseen osaan kun ei kohdistu varsinaisesti mitään erityisempiä rasituksia ja kun kohdistuu (vrt. ajetaan kiveen) niin silloin ei ehjä ja korjaamatonkaan kestä :-)

Kirjoittaja: Jukka EHmm, taitaapi löytyä emäputken tienoilta, täytyy etsiä kun pääsee tallille. Mitenkäs mahtaisi onnistua magneetonkopan korjaus hitsaamalla? Onko se kovinkin vaikeasti hitsattavaa värkkiä, kun magnesiumia taitaa olla?