RM 250 tyhjäkäyntiongelma
27.3.2006 - 21:51
|
Kirjoittaja: Kenth ÖsterbergJeps, tyhjäkäynti vähän kummallinen omassa pyörässä, RM250 vm -96. Eli se ailahtelee ylös ja alas noin 4-6 sekunnin frekvenssiä käyttäen. Lisäksi suht vaikea käynistää. Suuttimet tyhjäkäynti vakio 58, pääsuutin 175 (vakio 172) ilma ruuvi 1.75 auki, neula keskilovissa. Kannentiiviste just vaihdettu ja kansi tasainen, kampuran stefat oli entinen omistaja just vaihtanut, läpät tuoreen näköiset ja imukurkkun ja läppärunkin tiivistys kunnossa. Ryppy pällä käy ihan tasaisesti.
Kun pikkasen avaa kaasua niin ongelma poissa ja kulkee kun unelma. Eniten tuotta ko ongelmaa enskatyylisessä ajossa, kun välillä kierokset nousevat juuri silloin kun ei saisi...
Mieteittä missä ongelma?
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Kenth ÖsterbergKiitos mietteistä, tutkitaan tarkemmin. Kaasari ei vielä syvemmin tarkistettu mutta , pakoputki ehjä ja ok, tivistys kans ok sekä pako että imupuolella. Ei näkyviä vuotoja, ja edellisellä omistajalla ollut kone halkaistu syksyllä vaihteistorempan takia. läppät niin kun sanoin ok, mutta läppärungon pinnat "röpelöiset" eli karheet ja monttuja täynnä, syy?. Kaasari syynin alle seuraavaksi...
Kirjoittaja: HENRY ELDLiekö ois tyhjäkäynti suuttimessa roskaa tai jotain mikä estäisi bensan tuloa? Voisiko olla löysällä kaasarin klemmarit vai mitkä ne olikaan. sieltä horisi ilmaa
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKuulostaa niin pahuksen tutulta kerran samanlaisen ongelman parissa -92 pyörässä painineena, että ehdottaisin neulan ja neulaputken tarkastamista. Mulla oli neulaputki kulunut soikeaksi ja neula kärjestä ohueksi. Oireet oli tuollaiset. Lisäksi jos sen sai toimimaan 1/4-kaasun asennosta ylöspäin, niin ryyppy päällä meni heti tulppa. Ihmekös tuo, sitten kun syy selvisi, kiitokset vaan hyvästä vinkistä Järvisen Timolle.
Kirjoittaja: Jarmo NiskanenTuo mitä sirkku sanoi kannattaa tarkistaa ekaksi. Kuulostaa vähän siltä että kone saisi ylimääräistä ilmaa jostain. Tarkista sylinterin alapään tiiveys. yleensä jos jostain vuotaa öljyä ulos, menee siitä myös ilmaa sisään.
Pakoputken liitos sylinteriin on tärkeä, samoin pakoputki tuleeolla ehjä, ei saa olla halkeamia. Tarkista lisäksi kampiakselin stefojen kunto, jos magneeton koppaan tulee öljyistä sotkua hiemankaan, vuotaa stefa. Lohkojen välisen tiivisteen kunto yms. kannattaa tarkistaa. Eli kun olet ajanut pyörällä, niin näkyykö missään lohkojen välisessä saumassa öljyistä kosteutta !!
Imukurkun tiiveys, läppäsarjan tiiveys ja kunto, kaasarin ryyppyhanikan kunto ja tiiveys. Kaikki nuo vaikuttaa..