RM 250 kampiakseli

Rm 250 08 vauhtipyörää heiluttaessa pystysuunnassa tuntuu ja kuuluu hienoinen välys kytkimenpuolen laakerilta. Kun vauhtipyörää heiluttaa vaakasuunnassa ja "ristisuunnassa" mitään välystä ei tunnu. Tarkennuksesi vielä kyseessä ei ole päittäisvälys. Petilaakerithan on C3 tai C4 laakerit, joissa kylmänä pieni välys??? Onko siis lähitulevaisuudessa aihetta remonttiin vai uskaltaako päästellä vielä...??

Pyörä ostettu käytettynä ja niiden ajotunneista ei ikinä varmuudella tiedä, mutta tietojen mukaan n.60-70h ajettu.

Foorumit

Paa teheren remontti kun ei oo viä mitään isompaa hajalla. Itselläni vastaava peli ja yks kerta täs talvella piti lähteä ajaan ni kuulukin vähän outoa ääntä. avasin koneen niin kytkimen puoleinen petilaakeri vähän väljä, ajettu 56h siitä jäätä n.8h. koneeseen uus veivi,laakeri, alatappi, petilaakerit ni katos ylimääräset äänet. T:Mad Ana

Remontin tein ja siellä oli kampiakselin kytkinpuolen kaula kulunut laakerin kohdalta. Uusi kampura ja laakerit jenkeistä. Kone nippuun ja oikein siististi käy ja kukkuu, mutta 1.4h ajon jälkeen aivan hiuksen hieno välys vauhtipyörästä ravistaessa! Onko kellään ajatuksia/ideoita tapaukseen liittyen?

Uusi kampura kellotettiin suoraksi (7-8 tuhannesosaa) ja kone kasattiin kylmää ja kuumaa käyttäen ilman väkivaltaa.

Täytynee vain ajella ja seurailla tilannetta..