rekluse

talliin "ilmestyi"tollanen rekluse luistokytkin,mikä tulee honda cr-250 2-t.Pelkästään enduro käytössä,Tarvitaanko jotain erityisiä öljyjä koneeseen ja muuttuuko öljynvaihtoväli ehkä "normaalia"tiheämmäksi?Mitä öljyä yleensä käytätte 2-t "monttupyörien"koneessa?

Foorumit

Valvolinen durablendiä olen käyttänyt Honda 2T crossissa: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=59-3016
Reklusen kanssa en tiedä miten toimii...
Kai ne öljyt on Reklusen kanssakin hyvä vaihtaa 3-5h välein?

Miten Rekluse saa vedon irti, jos on kierrokset ylhäällä ja vaihtaa seuraavaa vaihdetta sisään?
Eikö laatikko \"losauta\" yhtään, kun vaihtaa???

ktm300exc 2t, jo toinen ktm reklusella, neljäs vuosi menossa ilman ongelmia.

öljynä hyvin toimii Mobil Delvac 10w/30, (lähellä Reklusen suosittelemaa Shell Rotellaa). minulla vaihtoväli yleensä alle 10h, mutta sixillä tuli ~15h ilman oireita. kuski joka lipoo kytkinkahvasta tiheään vaihtanee useammin.

joku paksumpi öljy menee kesällä OK, mutta talvella kytkin ei välttämättä irrota riittävän nopeasti -> stumppaa.

ajossa Reklusen kanssa vaihdetaan vaihteita kuten normikytkimelläkin joko raakana ilman kytkintä tai sitten kahvasta liipasemalla.

väkivaltaa voi harrastaa ihan samoin kuin normikytkimelläkin ... ja kun teet tarpeeksi niin sitten vaihteisto losauttaa/rusauttaa/hajoaa sillä offroad-pyöriin ei ole tarjolla quick shifteriä joka katkaisee sytkän vaihtamisen ajaksi.

Ahaa jaajaa..
Olin ymmärtänyt, että vain siinä pro-mallissa on kytkin kahva käytössä/ niissä \"halvimmissa\" ajetaan ilman kytkin kahvaa....

Kiitos tiedosta.\"huhupuhetta\"on ollut,et kilpatallitkin käyttää parenminkin diesel öljynä tunnettua delvakkia nelareissaan.Itse olen käyttänyt valvolinen mineraali öljyä,tarpeeen mukaan vaihdettuna.Kun \"upottaa huolella\"voi vaihtaa yhden ajokerran jälkeen,yleensä se on ollut se 5-6ajokertaa.Jotenkin \"takaraivossa\"on,et dieselöljyt \"pesee\"liikaa,mut tää \"tieto\" on 80-luvult,dieselit on muuttunu ja öljyt,joten taidan ostaa ison pytyn delvakkia,nii saa traktorikin kunnon voitelua!

pro-mallissa kykäkahvan tuntuma on hieman parempi ja säätäminen vähäisempää perusmalliin verrattuna mutta muuten ne ainakin meikäläisen ajossa tuntuu ~samalta.

suotta hyvää kykäkahvaa pois ottaa kun sille aina silloin tällöin tulee käyttöä. siis paitsi jos modaa sen takajarrukahvaksi...

Nyt on rekluse paikallaan.Luultiin aluksi,et meidän asennus \"ei mennyt puikkoihin\",kun kytkinkahva meni \"lerpuksi\",mutta koeajossa toimi kun automaatti manuaalikoneistol.Tää on sitten se \"halvempi malli\",ja otettiin koko kytkinkahva pois.Paikaltaan lähtee hienosti kakkosel,kun vain vääntää kaasua.No,\"lapsil\"on hauskaa,kun saa uuden lelun;)

Luulin, että 'halvimmissa' malleissa ei ollut kytkinkahvaa, mutta ilmeisesti se koskee phrazle vain ammattimalleja. 

2-tahtisissa maastopyörissä moottoriöljyn valinta on myös erittäin tärkeää moottorin suojaamiseksi ja ylläpitämiseksi. Kuten kytkimen käytössä, korkealaatuinen synteettinen moottoriöljy on usein suosittu valinta. mapquest directions