Ratamaksut!

Kirjoittaja: PETRI PARTTIAi että on Strömmin mielestä ratamaksut liian halpoja? Meillä on 3 kpl kuskia jotka ajaa crossia ja kohta näyttäs olevan 4. Niin että pitäiskö markus ihan oikeesti sun mielestä meidän maksaa 4x30e ku tullaan ajamaan vaik sipoosee! Nyt herätys! Tälläisia ehdotuksia tekee ihmiset jotka ei pese yhtään putsaria eikä vaihda renkaita jne itse! Ihmettelen vieläkin ettei saada aikaseksi radoille perhelippuja.

Kirjoittaja: JUKKA HYÖKKIEn ole talousihmisiä mutta sanotaan nyt näin; jos ratamaksu on 30e, on radankin syytä olla joka päivä sileä kuin pöydän pinta. Ja jos se nyt esimerkiksi tuollaiseksi nostetaan niin harrastajia katoaa metsiin ja laittomille ajopaikoille aivan saletisti.
Harrastuksia toki voi ajaa alas monella tavalla...ja onhan se edistyksellistä ja uutta tehdä se lajin sisältä :-) Myös tuo edellä mainittu perhelippu- asia olisi silloin syytä tehdä mahdolliseksi.

Mutta oikeasti en kyllä yhäkään usko että kustannukset ylläpidosta olisivat nousseet noin paljoa...tai sitten tarjouskilpailu on mennyt pahasti persiilleen. On myös syytä muistaa että ei sitä hiekkaa tarvitse tasoitella viimeistä huutoa olevalla caterpillarilla, vanha majori käy ihan yhtä hyvin eikä ole niin kallis...?

Kirjoittaja: JUHA VUORIKirjoituksessa muistaakseni luki että "koko päivän ajoharjoittelusta 30e". Ei meikäläinen perheellisenä jouda kokopäivää notkumaan siellä radalla, muutenkaan tehollista ajoaikaa tulee varmaan reilun tunnin verran. Pitäis myydä sitten vaikka 2h ajoharjoittelu lippuja tai jotain. Kyllä ainakin meikäläiseltä loppuis harrastus siihen, jos ratamaksut nousis kolmeenkymppiin, eikä tartte nousta niinkään paljoa niin vehkeet lähtis myyntiin.

Kirjoittaja: LASSE SUHONENniin mielenkiintoinen artikkeli:
toki sisätennis ja muut vastaavat ovat kalliita, ei haittaa. niitä käyttää pari kaveria kerrallaan ja jos kenttä ei kelpaa niin jollekin voi narista.
radalla voi olla kymmeniä kuskeja ja "huonoa" rataa ei taida ollakaan, ne on vaan paremmille kuskeille sopivia :)

tuo amerikan malli on mielenkiintoinen, siellä tehdään radoilla bisnestä/voittoa. veikkaisin että se on hyvä juttu monella tapaa, mutta riittäiskö meillä väkeä tommosille radoille.

mun mielestä ratamaksut ovat vielä ok, 30e olis jo liikaa vaikka rata oliskin tosi hyvä. joitakin auttais vielä jos kerhot hyväksyisivät noita liikuntaseteleitä jotka kelpaa jo monissa muissa lajeissa.

Kirjoittaja: RISTO KARJALAINENVoisihan sen 30e maksaa mielellään jos palvelun taso muutoin nousee tuolle tasolle. Suihkut,pukuhuoneet,kahvila,juokseva vesi...
Hieman pienempi nousu,vaikka hintatasoon 15-20e käy hyvin ilman että palvelujen taso nousisi.Mutta radan kunnon olettaisi olevan sillä hinnalla jo vähintään hyvän.Hyvä kuntoisella radalla on hyppyrin lähdöt kunnossa ja suurimmat reijät lanattu.Tasainen sen ei tarvi olla.

Kirjoittaja: Nikkanen EeroHarrastajia on selvästi liikaa, sen mielestä joka tuollaista ehdottaa.

Paikallinen lentoyhtiö, joskus lamavuosina, harrasti hintapolitiikkaa seuraavasti. Kun matkustajat korkeiden hintojen vuoksi reittilennoilla vähenivät, oli yhtiön korotettava hintoja, jotta kannattavuus säilyisi. Korotus johti siihen, että matkustajat edelleen vähenivät, joka johti siihen että hintoja oli nostettava, joka johti siihen että....Jotenkin sieltä on kuitenkin taas jaloilleen tiputtu.

Hinnoista valittaminen sinällään ei johda mihinkään, maksaa pitää, tai yrittää osaltaan vaikuttaa asiaan sisältäpäin.
Asian tuntevat lisenssinmyöntäjät, vakuutuslaitokset, bensa -, varaosa - ja pyöräkauppiaat , pikkuhiljaa kilpailujen järjestäjät jne. ja aina löytyy selitys; miksi.
Edelleen on paaljon porukkaa, joille on aivan sama, mitä mikäkin asia maksaa ja niinkauan kuin maksajia löytyy, voidaan maksuja korotella ikäänkuin rajoja hakien.

Mutta mutta. On tietysti vielä muuan tapa äänestää....jaloillaan, tai renkaillaan.

Kirjoittaja: JANI LEINOOlisi yksi ehdotus tuohon talkoolaisten puutteeseen, painotan että tämä on vain yksi ajatusmalli mikä minulla tuli pieneen mieleen kun luin tuota ajatuksia osiota prosta. Kaikki hinnat jotka heitän tässä ovat vain heittoja eivätkä ole kiveen hakattuja, ne ovat vain malleja. Tässä skenariossa on kyseessä seuran jäsen. Jäsen ostaa kausikortin radalle hintaan 100 euroa, sillä hän saa ajaa niin paljon kuin radan aukioloajat antaa myöden, ostohetkellä hän sitoutuu tulemaan ratatalkoihin, jos vain mahdollista. Aina kun hän ilmoittautuu talkoihin niin laitetaan rasti paperiin että kyseinen kaveri on ollut mukana. Kun hän on vuoden talkoista käynyt esim. 3/4, niin hän saa 50 euroa ratamaksua takaisin seuralta, muuten rahoja ei palauteta. Huomioikaa että tämä malli on helppo kirjoittaa tänne, mutta käytännön toteutus on eri.

Kirjoittaja: Harri VanhalaAloitetaan radan pitäminen vuokraamalla 20 hehtaaria maata pääkaupunkiseudulta.

Tietääkö muuten kukaan, mikä on se periaate, jonka mukaan jotkut eivät maksa ratamaksuja. Kun maksua tivaa, saattaa edelleen saada vastauksen: "Periaatteesta en maksa".

Mikä on tämä periaate, eivät ole tarkemmin osanneet sitä selittää?

Kirjoittaja: PENTTI RAITTILANiinpä niin nämä periaatteen miehet ovat niitä pahimpia harrastuksien pilaajia. Kun järki ei riitä tulee periaate. Täälläpäin Suomea se on tällainen: " Tuo teijän juttu kuulostaap siltä, että se suattaap onnistuva hyvinnii, ja senpä tähen en sitä luppoo annakaa". ;,,)Pappa