Pyörävertailua Husaberg 470 VS Yamaha WR426F
27.3.2007 - 07:11
|
Kirjoittaja: Timo SuuronenTervehdys.
Olen harrastukseni alkuvaiheessa ja kiikarissa olisi nelitahti vähintään 250 cc enduropyörä. Tällä hetkellä tarjolla olisi otsikossa mainitsemani pyörät. Pyörä tulee harrastusajoon, mutta joskus tarkoitus on kiertää myös Päitsi.
Minkälaisia kokemuksia teillä on näistä pyöristä? Vm. molemmissa on 2001.
Minkä hintaisia varaosia näissä pyörissä on ja kumpaan löytyy varaosia helpommin?
Kaikki muutkin kommentit näistä pyöristä ovat tervetulleita.
Kiitos!
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: J-P ANTTOLAINENOta tarvike-katalogi käteen ja tee vertailu miten palikkaa on tarjolla yamaha vs husaberg
tulos -> Toiseen saa lähinnä VAIN alkuperäisiä osia. ->
Kirjoittaja: Timo SuuronenKiitos vastauksestasi!
Tarkoitus on ajaa tosiaan kaikenlaisia "alustoja". Myös kadulla tulee kulutettua aikaa (siirtymät yms.), joten sitä kautta tuo voima on tervetullutta. Peltoaukeaa on myös käytössä, joten ihan pienimpiä rämeitä ei ole tarkoitus pääasiassa koluta.
Moottoripyöriä on tullut ajettua, mutta enduropuolella on kokemus melko vähäistä. Urheilutaustaa löytyy ja kunto on varmasti vähintään riittävä tähänkin harrastukseen, joten en usko vahvan pyörän syövän yhtään intoani - päin vastoin. ;-) Tottahan tuo kuitenkin on, että uran kuluminen rämpimistä raskauttaa ja painava pyörä tekee sitä entisestään.
Miten tuolla teknisellä puolella nämä pyörät ovat toimineet? Luin husaberg.orgista, että ko. Husabergin malliin pitäisi tehdä jos jonkinlaista päivitystä, jotta pyörästä saa luotettavamman ja paremmin toimivan.
Kirjoittaja: HAKOLA MANUAika rajuja laitteita olet harrastuksen alkuvaiheeseen katsomassa. Jos aiot ajaa suurimmaksi osaksi perinteistä suomalaista enduroreittiä niin noissa on liikaa tai vähintäänkin riittävästi tehoa: hidasta kapeaa uraa, kurakkoa, juurakoita ja kivikkoa. Liika teho väsyttää ja vaikeuttaa ajoa.
Suosittelisin 200-250 cm3 kaksitahtista tai 250 cm3 nelitahtista. 250 cm3 kaksitahtinenkin on jo aika raju peli mutta toisaalta se on kevyempi käsitellä kuin nelitahtinen. Vääränkaltainen ajopeli ei motivoi eikä ajotaitokaan kehity jos ei pyörällä jaksa ajaa.
Mikäli olet hakemassa kompromissia tai olet kokenut ajaja, ovat esittämäsi laitteet hyviä. Erityisesti jos varsinaisen enduroreitin lisäksi on tarkoitus ajaa myös sorateitä, nopeahkoa peltoreittiä tai metsäkoneenuraa.
Miettimäsi Päijänteen ympäriajo on maasto-olosuhteiltaan paljolti perinteistä rämpimistä, erityisesti kuumimman kärjen kulutettua reitin huonoksi. Toisaalta siinä on paljon myös tiesiirtymiä.