Pyörää kurapolkujen kiertoon ?

Hei

Polte kurapoluille palasi 10v vuoden jälkeen kun polut ovat melkein naapurissa niin kyselisin minkäläinen/kokoinen pyörä sopisi tällaiselle 105kg jässikälle :) ?
Itse ajatellut KTM 300 exc koska on 2-t ja ehkä helpompi huoltoisempi/edullisempi pitää,en sit tiedä onko näin :) ?
Vai onko jossain isossa nelarissa joitain puolia että olisi paljon parempi kuin tuollainen kolmesatanen ?
Olisiko muita malleja mitä kannattaisi katsella ?

Foorumit

Moro! Tuossa olis yksi varteenotettava vaihtoehto kanssa ktm haastajaksi. Nettimoto id1230872. Soittele vaikka niin kerron lisää, kokemusta on ktm:stä kanssa vertailupohjana.

http://www.nettimoto.com/honda/crf/1388734 Tuommoinen olis myös kaupan eikä pitäisi olla hinnan kiroissa...

Moi,

meikä aloitteleva enskakuljettaja ,(crossilla yritin ajaa myös muutaman vuoden mutta tallipaikkaa ei vielä tullut joten vaihdoin enskaan ;-o )

itse ainakin ostin just 300cc 2t ja oli kyllä kevyt ajaa verrattuna 350 4T laitteeseen.
350 teho tuli kuin ompelukoneesta mutta 2t ajettavuus ja kikkailu oli UPEAA
250 2T olis kiinnostanut myös mutta ajattelin että tarvittaessa kesäksi voin vaihtaa tohon 300cc peliin 250 sylinterin jne jos tarvista kun niitä tuntuu löytyvän.

Kyllä tykännyt ajelle tuollaisella 300cc pelillä kun menee niin mukavasti pienillä kierroksilla metsässä mutta "pikiksillä" riittää paukkua jos vääntää kahvasta.

isossa nelarissa ruisku , se minusta plussaa

niin ja tietysti husaberi pitää sen pyörän olla ;-o

Terkuin; Jukkis + TE300

Terve!

Mikäli aiot ajaa enduroa, älä osta missään nimessä crossipyörää. Enduropyörällä voi kyllä käydä crossiradoilla harrastamassa mutta toisinpäin ei onnistu. Itsellä on 250 2t johon laitoin viime talvena 300 kitin. Vääntöä on nyt melko paljon enemmän, ehkä liikaakin, varsinkin jos on ollut 10 vuoden tauko. Omassa kottaraises on nyt 430 tuntia ja ensimmäinen koneremontti (800 euroa) oli 350 tunnin kohdalla, mäntä noin 120 tunnin välein. Kertaakan ei oo polulle jääny =)

105kg alla exc vakiojouset ovat kyllä onnettoman löysät varsinkin crossiradalla, Kyllähän harrastaja voi crossipyörälläkin enduroa aloitella kun vain säätä jousitusta löysemmälle. Taas endurolla crossiradalle suunnatessa kannattaisi vääntää kepit jäykemmälle mutta ne jouset... 300cc kyllä väsyttää nopeasti aloittelijan, paukkua riittää kyllä joka tilanteeseen.

Itsellä Suzuki RM 250 enduroon muokatulla jousituksella, sopii hyvin harrastajalle jos ei pelkää terävän luonteista tehoa.

Nyt kohta menossa kiinni FMF Q Stealth änkkäri joka hieman rauhottaa pahinta terävyyttä, sen lisäksi pakoaukonsäätimen jousta kiristin hieman, muuten on vakiosäädöissä. Eturatas yhtä piikkiä pienempi.

Ajelut on kuntoenduroa ja sänkicrossia.

Alusta ratkaisee eniten, aiemmin pehmeillä vakiojousilla oli aivan kaamea. Nyt edessä 4,9kg ja takana 6,0kg jousi niin sopii hyvin tälle ajokamppeiden kanssa reilusti yli 120 kiloselle kuskille..:)

Tehdasenduro olisi tietysti kaikin puolin parempi harrastajalle, KTM, TM, Husaberg tai vastaava mutta ne sitten hyvät ja tuoreet yksilöt yleensä maksavatkin vähän enemmän.

Moro
mulla oli 250 RM muutama vuosi sitten , taisi olla mullekkin (harrastelija , vaikkakin kisoissa käyvä) varmaan se nopein vaihtoehto , noin 90kg ajokamoissa , vakio rossi jousitus ,,,,räme enskassa toki liian jäykkä , nopeammassa pärjäs hyvin rossi jousilla , ja riskikynnystä pystyi nostamaan kun ei ollut juuri vaaraa keulan pohjaaminsista , 15-20 senttiä oli änkkärissä jatkoa.....kelpasi EM:iinkin äänillään ja välillä paksumpi alapahvi .teknisiä murheita ei koko aikana , pari männänvaihtoa,,,,,,parissa kaudessa,,,,,ja ekan kerran ois huoletta voinut jättää väliin , voin suositella,,,,,,,nyt ajan tosin pikkunelarilla , joka toki sopii paremmin rapakunto racingiin .

Vähän asiaa sivuten, sovellettavissa tietty muihinkin 2-tahtisiin

Miten paksumpi alapahvi RM:ssä vaikutti?

Pitäisi kait parantaa sammumisherkkyyttä pintakaasulla ajellessa pahoissa paikoissa ja rauhottaa ylätehoa, kävikö näin huomattavissa määrin ja kuinka paljon vakioo paksummalla?

Käsittääkseni kun puristukset putoo sekä männän yläpuolella palotilassa että myöskin kampikammiossa kun tilavuus suurenee paksummalla pahvilla niin kone ns pyörii herkemmin eikä näin pienillä kierroksilla siksi sammu niin herkästi.

Onko kellään tietoo 300 wr huqswarna vai 300 ktm exc? Uutta, kun ei oo käsiä korjailla. Päitsi pitäisi kiertää, viimeksi ollut katupyörä vuonna 91...