Pyörä syö tulppia

Ogelmana 0n kawasaki kx 250 -05, joka syö tulppia.
Pyörä toimii normaalisti aluksi, kun on saanut ajettua pyörän kunnolla lämpimäksi ja kun pitää n.10 min paussin ja polkee uudestaan käyntiin niin pysyy n.30sek käynnissä joka jälkeen hajoittaa tulpan. Tulppa ei tummu eikä säädöt tai seokset pitäisi olla pielessä.

Foorumit

vika on luultavasit siinä että on liian kylma tulppa oli nimittäin omassa kawasaki kx 125 samaa vikaa ja korjaantu kuumemmalla tulpalla enää ei oo ollu mitään ongelmia

Pitää olla NGK 8 tulppa a kaasari ei saa olla liian rikkaallaan

voi olla sytkissäkin vikaa, mulla oli yamaha 426:ssa moottoriöljy kulettanu metallihiukkasia laatikosta magneettoon ja siitä syystä meni tulppia 1/H, kun putsasin sen luppu jatkuva tulpan vaihto.
Kannattas tarkistaa kaikki virtapiuhat, ettei ole hankautumia ja mitata yleismittarilla arvot.

Tuota sytytyspuolta ollaan veikkailtu kanssa. Onko vinkkiä mistä mitataan ja minkälaista arvoa pitäisi tulla? Tulppa on lämpöarvoltaan 8, joten siitä kylmempään tuskin kannattaa mennä?

sori siis kuumempaan tarkoitin sanoa!

\"polkee uudestaan käyntiin niin pysyy n.30sek käynnissä joka jälkeen hajoittaa tulpan.\"
Hajoaako tulppa ajossa vai paikallaan?

paikallaan hajoaa, kun antaa vähän kierroksia niin simahtaa.

eli 30s tyhjäkäynnin jälkeenkö?

no sanotaanko näin että pyörä on n.30sek tyhjäkäynnillä ja sitten kun antaa kierroksia vapaalla niin sammuu.

Tyhjäkäyntipiiriltä käy liian rikkaallaan.Liika bensa jää tyhjäkäynnillä kampikammioon jemmaan ja sitten kun annat kaasua se tulee kerralla ylös tulpalle ja kastelee sen.Ilmaruuvia reilusti aukipäin tai pienempi tk-suutin paikalleen.Se miksi se ei puolivuotta sitten näin tehnyt voi johtua monestakin asiasta.Esim mäntä on nyt kuluneempi.

Onko jollain tietoa KX 250 2005 (2t) suuttimista. Taikka onko netissä jotain karttoja josta voisi katsoa talvikelille sopivaa suutinta ja neulan asentoa. Pyörä on siis \"vakio\".

\"Kiittää ja kumartaa\"

Nämä ovat ilmeisesti kesäsäädöt? Osaako joku vielä neuvoa että montako kokoa isompi Pää- ja Tk-suutin tarttis olla talvella? Pyörä on siis krossikäytössä.

Laita kesäsäädöt millä pyörä rupesi toimimaan ja tulpat kestämään niin koitan miettiä säätöjä lumicrossiin.
-Tk suutin
-Ilmaruuvin asento
-Neulantyyppi
-Sokan asento ylhäältä laskettuna
-Pääsuutin

Onkelma onkin siinä, että pyörä ei ole minulla vielä toiminut, vien huomenna kaasuttimen puhdistettavaksi ja koitan pähkäillä suuttimet oikeiksi.

Vika saattaa olla myös siinä että pidät ryyppyä liian kauan päällä

Vika ei ryypyn käytössä ole, tulppa pysyy ehjänä tasakaasulla ja tyhjäkäynnillä, mutta kun rupeaa kierrättämään, palaa tulppa tai kun rupeaa antamaan radalla kunnolla kaasua, ensin \"booaa\" ja sitten palaa tulppa. Eli vika ilmeisesti liian isossa tk-suuttimessa(??) (niinkuin joku mainitsi että kerää tyhj.käynnillä bensaa ja kun antaa kenkää niin kaikki tulee kerralla ylös.

Avasin tänään kaasuttimen, ja suuttimet olivat 162 Pääsuutin (160vakio) ja 50 TK suutin (vakio).

Nyt on putki tyhjennetty, uudet villat, kaasutin käynyt ultraääni pesussa, suuttimet vaihdettu Pää 175, TK 58 ja tänään parin minuutin ajon jälkeen kun avasin kaasun kunnolla niin sama vanha \"booaus\" ja tulppa paloi. Uusi tulppa kesti tyhjäkäynnillä 10sekunttia kun laitettiin ilmaruuvi 2kierrosta auki. Alkaa keinot loppua pikkuhiljaa. Uusi epäilyn kohde on kondensaattori.

Moi

Katselin aiemmin annetusta linkistä suutinspeksejä.Pyörässä ilmeisesti powerjetti?
Mikähän sen suutin on kooltaan?
Tietääkö kukaan kuinka sen toiminnan vois tarkistaa?

voitko valaista hieman mikä on tämä powerjet?

http://www.mrcycles.com/fiche_section_detail.asp?section=780686&categor…

Jos siinä on tuommoinen kaasari ja sähköliitin niin silloin on myös powerjet.Alunperin siinä on #55 suutin.Toimii niin että antaa välikaasulla ja/tai välikierroksilla ylimääräistä bensaa kun syttyennakko on suuri estäen koneen sulamisen.Kun liitin on irti pitäisi toiminnon olla päällä koko ajan.
Alkuperäinen ketjunaloittajan vika rupeaa kampeamaan pikkuhiljaa syttyihin.Ohjekirjasta voisi löytyä ohmiarvoja niihin.

Terve,

Mulla oli täsmälleen samat vaivat, mutta pyöränä KTM 250 SX.
Tästä on nyt pari vuotta aikaa, mutta muistaakseni sain loppumaan tiputtamalla neulaa yhdellä pykälällä. Sitä ennen koitin vaihdella suuttimia, puolaa jne jne.. Neulan säätämisellä loppui. En tiedä jeesaako tässä, mutta voihan sitä kokeilla.

Miksi vaihdoit isommat suuttimet kun noi oireet viittasi jo valmiiksi liian rikkaaseen seokseen? Ainaki viesteistä päätellen ensin oli pääsuutin 162, vaihdoit 175:een ja tyhjäkäynti 50, vaihdoit 58:aan? Vai enkö ole vielä heränny ja jotain jäi huomaamatta? Koitas vielä laittaa pienemmät suuttimet ja tiputa neulaa alemmas vaikka parikin pykälää kun on noin rajut oireet

Kyllä sen pitäis pelata 50 tyhjäkäyntisuuttimella.Oma vastaava toimi kesät talvet ilman säätämistä täysin puhtaasti endurokäytössä.Muita säätöjä en ees muista,kun ei tarvinnu säätää.

Itsellä oli vastaavia ongelmia 06 vuosimallin kanssa. Korjaantui kun pienensin tk suutinta ja pääsuutinta reilusti vakioista. Omassa mopossa myös ihan perus 8es tulppa oli kestävin (ja halvin kokeilla).

Tänään otin paikallisen pyöräliikkeen neuvosta vaarin ja lorautin puoli litraa masinolia tankkiin, puoli tuntia sekalaista kruisailua merenjäällä ja tulppa pysyi ehjänä. Vettä imupuolella? Huomenna kumminkin radalle kokeilemaan että kuinka pelittää.

Jos pyörä ei radalla käynnillä leikkaa kiinni niin hyvä.Tuo masinolitesti rupeaa poissulkemaan syttyvikaa pyörästä.Masinolissa on vähemmän kemiallista energiaa kuin bensassa ja pyörä menee sillä laihalleen koska ilmamäärä pysyy ennallaan.Tässä palaisin takaisin alkuperäiseen arvioon että tulpat särkyivät liian rikkaan seoksen takia.(TK-suutin,neula)

vieläkin ihmetelen miksei niitä suuttimia voi vaihtaa pienemmiksi kun koko ongelma todennäköisesti sillä ratkeaa ja pyörä alkaa laulaa niinkuin kuuluu? minua ei haittaa vaikka ajelisitte polttoöljyllä......eihän niitä suuttimia/neulaa kasawiassakaan niin vaikeaa ole vaihtaa?

Pyörä pelasi aivan normaalisti tänäänkin, eli ei syönyt tulppaa. Pyörä oli ilmeisesti imaissut vettä putsarista alunperin. Jos ensikerralla ei normaali bensalla pelaa niin sitten vaihdan sen TK-suuttimen.

26# ni sun toi kawa -06 onko siinä joku sähkö homma kaasarissa et onko sen kaa ollu ongelmia?

anteeks #27

powerjet?
Ei ole ollut niiden kanssa murheita, aika monesta on tullut otettua se pois käytöstäkin.