Punakilpi valkokilpiseksi

Terve

Netissä liikkuu useita tarinoita punakilpisen rekisteröinnistä valkokilpiseksi. Toiset tarinat ovat onnellisempia kuin toiset,tässä omani joka kuuluu kait siihen vähemmän onnelliseen.

Eli pyöräni on Ktm 400 Exc vm 2006 joka on uutena tuotu suomeen saksasta vuonna 2006 ja tullin leimaamat punakilpipaperit kyseisestä operaatiosta löytyy. Vaatimustenmukaisuustodistus löytyy ja luovutus tuodistus kun olen pyörän ostanut liikkeestä vuonna 2010.

Paperi puolen pitäisi olla kunnossa. Kävin tänään kahdessa 2 konttorissa varmistamassa että paperi puoli on varmasti kunnossa ennen kuin alan vilkkuja kiinnittämään ja viemään pyörää katsastukseen. Hommahan töppäsi siihen että pyörä ei ole koskaan ollu hetkeäkään minkään maan kilvissä joten pyörä katsastetaan vuoden 2013 pykälien ja säädösten mukaan. Joten päästöt ovat ainakin yksi syy minkä takia ei tule läpi menemään. Eli tuomio oli että operaatio on mahdoton.

Keskustelu palstoja selaamalla ja soittelemalla ympäri suomea ktm maahantuojaa myöten ovat sitä mieltä että tullauspaperin vuodelta 2006 pitäisi määrätä se että pyörä katsastetaan sen vuoden normien mukaisesti ja homman pitäisi olla läpihuutojuttu. Mutta näin ei nyt vaan käynyt. Tuntuu että eripuolella suomea on eri käytännöt miten näitä rekisteröidään. Netissä on paljon pyöriä myynnissä missä lukee että verot maksamalla kilpiin mut ei se nyt ihan niin vaan tunnu menevän :D

Kuulisin mielelläni mielipiteitä ja kokemuksia - jopa vinkkejä asiaan.....onko vaan todettava ettei rekisteröinti onnistu vai alettava kiertää suomen konttoreita ja kokeiltava missä natsaa.

Foorumit

Terve! Jos siihen on myönnetty punakilvet suomessa niin pitäisi saada kilpiin. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa jos tuo vaatimustenmukaisuustodistus löytyy.

Moi!
Just rekisteröin oman KTM 300 EXC - 2008 punakilpisestä valkokilpiseksi.
Homma oli helppo, mulla meni suurin piirtein näin... tarvii papereita...
-Luovarihistoria
-Tullin punakilpipaperi
-Coc-todistus (saa valmistenumerolla KTM-nordicilta maksutta jos pyörä ostettu uutena suomesta)
Vilkut ja peilit yms. paikoilleen eli tieliikenne kelpoiseen kuntoon (En laittanu kuristuksia ja renkaatkin oli misukan crossimallia)
Tilasin rekisteröintikatsastuksen (153e) ja meni heittämällä läpi. Katsatus inssi ei ees ottanu pyörää pakusta ulos, katto vaan valmistenumeron ja kysy onko orginelli kunnossa.
Sain otteen joka kelpasi rekisteröintiin 3 kk
Sitte tulliin tekemään verohakemus. ( http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/sahk ... /index.jsp ) Tarvii täyttää lomake 72s ja 27Bs ja tähän jälkimmäiseen mä merkkasin pyörän huonokuntoiseksi , jolloin vapaamuotoinen selvitys syistä liitteeksi. Mulla oli pyörä mukana niin tullimies kuvasi "viat".
Reilu viikko odottelua kun veropäätös tuli (570e)
Veron maksu, liikennevakuutus ja takas konttorille rekisteröintiotteen ja autoveropäätöksen kanssa ja sitte kilpi mukaan (23e)

Miten punakilpi punakilpiseksi? Ostin liikkeestä käytetyn, josta tiedän, että on kilpailtu punakilpisenä. Tullin papruja ei mukana tullut, onko tuon tiedot jossain tullin arkistossa vai miten menetellään? Anteeksi ketjun aloittajalle, että tunkeuduin hieman eri asian kanssa valmiille apajalle.

Arille: Jos olet eteläsuomesta, niin kiinnostaa, että millä kats.konttorilla kävit näyttämässä?

Suuret kiitokset tiedoista.

Nii mut en tiiä miten sen tiedon sais taottuu katsastusmiehelle tai trafin virkailijoille.... :( Itsellä ollut punakilvet vuonna 2011 ja pyörän rungossa ja änkkärissä on maaliläikät joten pyörällä on joku kilpailu ajettu. Eikös nuo ole kilpailu katsastuksessa laitettu.

Ossi Kuusistolle:Tarvittavat tiedot löytyy trafin tietokannasta. Valmistenumeron kanssa vaan konttorille, ei tarvi tullin papereita. Liikennevakuutuksen teet jatkuvaksi tai otat kilven kylkiäisenä konttorilta.

Joo etelästä olen....Kouvolan autokatsastuksella kävin näyttämässä. Kävin jo alku talvella kyseisessä paikassa jututtamassa yhtä inssiä papereiden kanssa kun ei mullakaan ollu oikee selvyyttä miten homma käytännössä menee.

Moi

Mitäs tästä voisi päätellä. Ostin KTM 530 EXC suomesta v.2007 eräältä Orimattilalaiselta jälleenmyyjältä. Hankin tuolloin KTM.lle punakilpipaperi ja laitoin sen maastoliikenne vakuutukseen. Kävin tekemässa Lahden tulliasemalla käyttöönotto ilmoituksen. Tuolloin myyjä kertoi, että jos pyörän haluaa valkokilpiseksi kannattaa tarvittavat paperi laittaa kuntoon oston yhteydessä. Tein kuten myyjä kehotti eli minulla on pyörästsä kauppasopimus, luovutustodistus, maastoliikennevakuutustodistus koko pyörän omistus ajalta ja tullin käyttöönotto todistus vuodelta v.2007. Nyt laitoin KTM.mmän tieliikenne kuntoon, eli vilkut valot, pelilit jne. nyt pyörä on paraati kunnossa katsastusta varten. Nyt on vaan yksi ongelma Coc-todistus. Lueskelin tätä palstaa ja rupesin vinkkien ohjeistmana soittelemaan jälleenmyyjälle ja KTM-Norikille. Soitin ensin jälleenmyyjälle joka kertoi, että hän ei pysty ko. todistusta hankkimaan vaan minun tulisi soittaa KTM-Nordikiin. No soittelin maahantuojalle numerroon jonka sain jälleen myyjältä. Sieltä hieman ärsyyntynyt kaveri totesi, että Coc-todistuksia ei enää saa valmistajalta! Valmistaja on kuulemma ilmoittanut, että he eivät toimita ko. todistuksia vanhoihin pyöriin. Maahantuoja ei kyennyt esittämään tivauksistani huolimatta syytä moiseen käytäntöön. Nyt tuntuu kyllä todella oudolta tilanne johon olen joutunut. Jälleenmyyjä ohjeisti ostohetkellä miten pyörä saadaan tarvittaessa tieliikenne rekisteriin, mutta nyt näyttää siltä, että kilvittäminen jää kiinni puuttuvasta Coc-todistuksesta! Onko jollain kokemusta moisesta ja mitä tässä asiassa kannattaisi tehdä? Tämä ei nyt ainakaan minun oikeustajuuni mene, että minä joudun em. hölmöilyn maksumieheksi.  

Sen CoC todistuksen saa rahalla muutakin kautta eli kysyppäs vaikka pakettiautopojilta:

https://www.pakettiautopojat.fi/vastaavuustodistus/eu

What Does Amoxicillin Pills Look Like cialis from canada Cialis En Farmacias De Andorra accutane online india Cheap Cialis Generic